عدم ارتقا کیفیت خودرو توسط خودروسازان داخلی علیرغم حمایت ها

نماینده مردم علی آباد در مجلس، گفت: مجلس گلایه چندین ساله مردم در مورد قیمت و کیفیت خودرو را شنید و به جای نطق و وعده پوچ و تو خالی دو قانون خوب را مصوب کرد.

هورخبر –  رحمت اله نوروزی نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به قانون اساسی اظهار داشت: وزیر صمت در جلسه حضور دارد و مسائل مطرح شده مطالبه مردم است، مجلس گلایه چندین ساله مردم در مورد قیمت و کیفیت خودرو را شنید و به جای نطق و وعده پوچ و تو خالی دو قانون خوب را مصوب کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: قانون واردات خودرو که ۲ سال در مجمع تشخیص مصلحت نظام سیر خود را طی کرد به نفع تولید داخل بوده و رقابت ایجاد می کند. مقام معظم رهبری سال ها در جهت حمایت از تولید و اشتغال پایدار اقدام کردند اما خودروسازان داخلی نتوانستند سطح کیفی خود را ارتقا دهند اما از سویی دیگر قیمت را افزایش دادند. بخشی از سوانح و تصادفات طی ۱۵ سال اخیر به دلیل کیفیت پایین محصولات داخلی است.

وی عنوان کرد: برابر اصل ۳ قانون اساسی اخطار دارم، افزایش قیمت اخیر خودرو و ارز شرایط را برای مردم و همه اقشار سخت می کند، در حال حاضر افرادی که توان مالی دارند می توانند خودروی لوکس وارد کنند اما برای مردم محروم و مستضعف، کارگران و کارمندان واردات خودروی دست دوم مصوب شده، سوال ما این است که چرا این قانون را اجرا نکردید؟

نوروزی ادامه داد: مردم از دولت و مجلس انتظار دارند تا واردات خودرو کارکرده اجرا شود، اگر این موضوع را مدیریت کنیم در بازار رقابت ایجاد می شود، در گذشته با توجه به بازار رقابتی مردم می توانستند خودرو اقساطی دریافت کنند، قرعه کشی ها حذف شده اما با ایجاد سامانه متمرکز انحصار وزارت صمت به وجود آمده است.

https://hoorkhabar.ir/715276کپی شد!
361
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.