واردات کالاهای تحریمی آزاد شد

رئیس کل گمرک گفت: یکی از تصمیمات نشست شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا در زمینه امور گمرکی تسهیل واردات کالا‌های تحریمی و تسریع در انجام پروژه‌های زیربنایی و بزرگ است.

هورخبر –  محمد رضوانی فر رئیس کل گمرک ایران در مورد تصمیمات نشست شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا در زمینه امور گمرکی با اعلام هدف‌گذاری این تصمیمات برای مقابله با تحریم‌ها و تسهیل تجارت خارجی اظهار داشت: تصمیم مهم این نشست، تسهیل واردات کالا‌های تحریمی و تسریع در انجام پروژه‌های زیربنایی و بزرگ است. در خصوص واردات کالا‌های مرتبط با پروژه‌های راهبردی، تسهیلاتی با نظر سران سه قوه در نظر گرفته و برای اجرا به گمرک ابلاغ شده است.

این مقام مسئول افزود: در خصوص شرکت‌هایی که بدهی مالیاتی و سازمان تأمین اجتماعی داشته‌اند، مصوب شد که بر مبنای تأیید وزارت صمت و توافقات مالیاتی و تأمین‌اجتماعی، مشروط به تعهد تسویه بدهی، ظرف زمان مشخص قانونی، تسهیلاتی برای ترخیص کالا‌های آنان در نظر گرفته شود.

رئیس کل گمرک ایران ادامه داد: در مورد ترخیص کالا‌های اساسی(گروه ۱ و ۲) شرکت‌های دولتی و غیر دولتی، مشروط به داشتن ثبت سفارش و اخذ سایر مجوزها، امکان ترخیص صددرصدی کالا بدون کد رهگیری فراهم شد. البته فهرست و کد تعرفه‌ی کالا‌های اساسی و کالا‌هایی که اجازه ترخیص درصدی را خواهند داشت، می‌بایست به تأیید وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت، برسد.

https://hoorkhabar.ir/714990کپی شد!
3248
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.