استفاده از هوش مصنوعی در تحلیل داده‌ها و ارتقای وضعیت مخازن نفت و گاز

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بر لزوم استفاده از نرم افزاری و هوش مصنوعی در تحلیل علمی‌تر و دقیق‌تر داده‌های مهندسی نفت و استفاده از خروجی آن‌ها برای مدل سازی و ارتقای وضعیت مخازن نفت و گاز تأکید کرد.

هورخبر –  علیرضا دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اظهار داشت: باید استفاده از علم و دانش روز در این شرکت و شرکت‌های تابعه نهادینه و به خوبی پیاده سازی شده و تحلیل درستی جهت استفاده از ظرفیت نرم افزاری و هوش مصنوعی برای راهبری میادین و مخازن و در نهایت تولید ثروت و انرژی برای کشور عزیزمان صورت پذیرد.

وی با تأکید بر لزوم گسترش فعالیت‌های علمی در سطح این شرکت و شرکت‌های تابعه گفت: تا بصورت تمام قد علمی نشویم و از ظرفیت علم و دانش برای راهبری کار‌های استفاده نکنیم موفقیتی حاصل نمی‌گردد.

این مقام مسئول رمز گشایی از مشکلات را در گرو گسترش روزآمد شدن دانست و ادامه داد: می‌بایست حلقه‌های معرفتی علمی مرتبط با حوزه کاری را در کنار خود گسترش دهیم و راه آن منضم کردن علم به انضباط کاری و استفاده از این ترکیب برای مدیریت مخازن است.

دانشی با اشاره به اینکه در حوزه عملیاتی شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان ۲۳ مخزن وجود دارد که تنها ۱۲ مخزن عملیاتی شده اند خطاب به مدیریت فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: می‌بایست با تهیه پکیج‌ها و بسته‌های مختلف علمی و عملیاتی برای تعیین و تکلیف باقیمانده این مخازن با استفاده از ظرفیت متخصصان و سازندگان ایرانی اقدام عملی صورت پذیرد.

این مقام مسئول تحقق این امر مهم را پدید آوردنده تحولات مثبت در شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان جغرافیای شهر مسجدسلیمان دانست و گفت: این مهم می‌تواند به بالندگی، شور و نشاط کارکنان، ارتقای جایگاه‌ها و سمت‌های سازمانی شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان و همچنین شکوفایی اقتصادی بیشتر شهر مسجدسلیمان منتهی بشود.

https://hoorkhabar.ir/714234کپی شد!
4138
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.