بانک مرکزی سازوکار کنترل تورم را اعلام کرد

رئیس سازمان برنامه بودجه کل کشور گفت: در جلسه کمیسیون تلفیق، سازوکار کنترل نرخ تورم از سوی بانک مرکزی مشخص شد.

هورخبر –  داوود منظور رئیس سازمان برنامه بودجه کل کشور در حاشیه نشست عصر روز یکشنبه ۲۵ تیرماه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه با اشاره به مصوبات این کمیسیون اظهار کرد: در ادامه رسیدگی به مواد پیشنهادی لایحه برنامه پنجساله هفتم توسعه، مواد ۹ و ۱۰ این لایحه مورد بررسی قرار گرفت.

این مقام مسئول با بیان اینکه مواد ۹ و ۱۰ لایحه به موضوع اصلاح نظام بانکی و کنترل تورم اشاره داشت، گفت: موادی که  مورد تصویب کمیسیون تلفیق قرار گرفت ناظر بر نحوه نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری بود. همچنین در این مواد مشخص شد که بانک مرکزی باید چگونه گزارش و اطلاعات لازم را در این بخش دریافت کند.

وی تاکید کرد: همچنین پیرو مصوبات کمیسیون، درباره چگونگی نحوه نظارت بانک مرکزی بر عملیات بانکها و همچنین گروه بانکها تصمیم گیری شد. طبیعتاً یک بانک در زیر مجموعه خود شرکت‌هایی دارد و ما اگر می‌خواهیم سلامت نظام بانکی را بررسی کنیم، باید بانک‌ را با مجموع شرکتهای آن، مورد بررسی قرار دهیم.

رئیس سازمان برنامه بودجه کل کشور تاکید کرد: همچنین در جلسه عصر دیروز، موضوع انتظام بخشی به صندوق‌های قرض‌الحسنه و نظارت بر این صندوق‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

او با اشاره بررسی مواد مربوط به سیاست های پولی در جلسه فوق بیان کرد: در این بخش مشخص شد که بانک مرکزی چگونه می خواهد نرخ تورم و پایه پولی را به صورت سالیانه کنترل کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کل کشور ادامه داد: همچنین در این جلسه موضوع چگونگی وصول بدهی های دولت و شرکت های دولتی به بانک مرکزی بانک مرکزی مورد بررسی قرار گرفت.

https://hoorkhabar.ir/713215کپی شد!
6807