مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان : جشنواره حضرت علی اکبر(ع) دایره نخبگی را گسترده کرده است

مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان گفت: حضرت علی اکبر (ع) شبیه ترین مردم از نظر خلق و خوی و عملکرد به رسول الله است و ولادت ایشان و روز جوان فرصتی مناسب است تا با بهره مندی از ظرفیت و امکانات دستگاه های معتقد در سطح استان، توجه ویژه دولت تدبیر و امید و نظام مقدس جمهوری اسلامی را به آینده سازان شریف و توانمند استان به نمایش بگذاریم.

فرامرز کیانی زاده در جشنواره حضرت علی اکبر تجلیل از جوانان برتر و توانمند استان خوزستان که امروز ۲۱ خرداد در استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: جشنواره حضرت علی اکبر (ع) با هدف معرفی تراز شایسته جوان ایران اسلامی و ارایه الگوهای موفق از جوانان، زمینه سازی برای توسعه ارزش های متعالی و روحیه فداکاری ایثار و خلاقیت، افزایش نشاط اجتماعی و امید به آینده تقویت ایمان، روحیه خودباوری و اعتماد به نفس ملی برگزار می شود.

وی گفت: همچنین ایجاد زمینه برای مشارکت در عرصه های علمی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و حمایت از فعالیت های هویت آفرین تقویت روحیه ابداع و اختراع، ارزش نهادن به اندیشه های سازنده جوانان ایران اسلامی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

کیانی زاده با بیان اینکه این جشنواره ششمین سال برگزاری خود را سپری می کند، عنوان کرد: برگزاری جشنواره حرکت مبارکی است که با روحیه هویت بخشی، امید افزایی و الگو سازی طراحی و عملیاتی شده است. باز کردن دایره نخبگی و عنوان جوان برتر و برگزیده در میدانی فراتر از عرصه های علمی، المپیادی و ورزشی موجب شده که امروز دست جوانانی به عنوان جوان برتر بالا گرفته شود که تا پیش از این کمتر امکان برای دیده شدن داشتند و یا کمتر در دایره رصد مسئولان قرار می گرفتند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان انتخاب جوان برتر در حوزه های کارآفرینی، اجتماعی، هنری، فرهنگی، کشاورزی، روستایی، دارایی و توانایی های خاص را نشان از حاکمیت این نگاه متمایز بر جشنواره دانست و تصریح کرد: در جشنواره علی اکبر (ع) بر آن است تا با گسترده تر کردن دایره  انتخاب جوان برتر، تحقق شعار “ما می توانیم” در عرصه های مختلف فعالیت جوانان به نمایش گذاشته می شود و با معرفی های الگوهای موفق جوانان استان در اقصی نقاط استان توانمندی و خلاقیت آنها به جامعه نشان دهد.

وی گفت: دبیرخانه جشنواره حضرت علی اکبر(ع) به منظور انتخاب دقیق در پهنه جغرافیایی استان از دو ماه پیش فعالیت های خود را آغاز کرد و با برگزاری دو نشست با دستگاه های اجرایی و معرفی ۲۱۸ جوان با چند مرحله داوری ۵۹ جوان را به منظور تجلیل در ۴ عرصه، ۳۲ حوزه، و ۵۶ عنوان معرفی کرد.

استاندار خوزستان : جوان به حمایت نیاز دارد، نه دخالت

استاندار خوزستان با بیان اینکه همه نسل ها موفقیت های خود را مدیون پدران و مادران معتقد به اخلاق و دین هستند، گفت: از همه ما برتر، شهدا و به دنبال آنها جانبازان هستند که در خط مقدم ۸ سال دفاع مقدس شجاعانه جنگیدند و از افتخارات ما محسوب می شوند.

عبدالحسن مقتدایی در جشنواره حضرت علی اکبر تجلیل از جوانان برتر و توانمند استان خوزستان که امروز ۲۱ خرداد در استانداری خوزستان برگزار شد، با تاکید بر اینکه در هر زمانی شدائد و مشکلات خاص وجود دارد، اظهار کرد: نوع نگاه جوان امروز باید با جوانان گذشته متفاوت باشد. جوان امروز ضمن همه گلایه ها، در بهترین شرایط بهداشتی قرار دارد ولی نوجوانان و جوانانی که در خانواده های پرجمعیت با امکانات اندک رشد یافتند، همانانی هستند که در دوران ۸ سال دفاع مقدس بهترین نقشه های جنگی را پیاده و عملیاتی کردند که به ذهن هیچ نابغه جنگی نمی رسید.

مقتدایی با تاکید بر اینکه جوانان هیچگاه نباید توکل بر خدا و اعتماد به نفس را فراموش کنند، گفت: اعتماد به نفس در خانواده معتقد به اصول اساسی، اخلاقی و دینی به وجود می آید. مسائل و مشکلات برطرف می شوند چرا که کشور با این مقاومت و توجه به این قشر خاص این امر را ثابت کرده

استاندار خوزستان خطاب به جوانان حاضر در این مراسم کاری را انجام دهید که دیگران از عهده آن بر نیامدن در محدودیت ها و نداشتن ها است که انسان ساخته می شود با تلاش بیشتر به اهداف خود خواهید رسید به داشته ها و قوت های خود بنگرید تا موفق شوید.

وی افزود: بدون شک جوان نیاز به مراقبت و حمایت دارد و نه دخالت؛ خانواده ها باید مراقب فرزندان خود باشند تا از مسیر اصلی اخلاق و اهداف خارج نشوند .

مقتدایی ادامه داد: در عین حال جوانان باید از تجارب دیگران استفاده کنند چرا که استفاده از سرمایه دیگران بدون بهره و ریسک است.

استاندار خوزستان همچنین از راه اندازی مجموعه ای در معاونت سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان با ترکیب جهاددانشگاهی خوزستان، بنیاد نخبگان استان و معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی معیشتی و … جوانان خبر داد.

وی همچنین با تبریک میلاد امام زمان(عج) گفت: علی رغم همه آشفتگی ها در منطقه ایران به جزیره ای امن تبدیل شده که این نیز جز با تلاش نیروهایی که نامشان با نام امام زمان گره خورده و آنها ماموران شاغل در سازمان اطلاعات هستند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم صالح دغاغله نماینده عرصه فرهنگ و دارنده رتبه نخست رشته قرائت در کشور، علی نظرزاده زارع دارنده رتبه پنجم جشنواره خوارزمی و پژوهشگر رشته الکترونیک و هوا و فضا ، زهرا کاظمی نماینده جوانان پژوهشگر و بانوان جوان و مخترع رباتیک، رضا فرج اللهی جوان سرپرست خانوار، امین طرفی جلالی دارنده رتبه سوم فیلم سازی، مهدی شیخ نیا برگزیده عرصه تولید و دارنده مقام نخست ربات های پروازی کشوری، شاهرخ اسکندری برگزیده اقتصاد کارآفرینی و سازنده نخستین آنتی ویروس صد درصد ایرانی و بنیامین عباسیان کارآفرینی حوزه کشاورزی و ساخت ادوات به نمایندگی از ۵۹ جوان برتر حاضر در مراسم دیدگاه ها و نظرات خود را بیان کردند.

معاون وزیر ورزش و جوانان : امید است عزم و اراده جوانان بر مشکلات غلبه کند

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان با بیان این که هفته جوان مزین به نام جوان برومند کربلا و شبیه ترین انسان ها به لحاظ خُلق و خَلق و منطق به جد بزرگوارشان است، گفت: گمان نمی کنم جوانان ما از حمایت برخوردار نباشند.

سید عبدالحمید احمدی اظهار کرد: بزرگترین حامی جوانان در کشور مقام معظم رهبری است که سخنان هر باره ایشان درباره توانمندی جوانان بسیار دلگرم کننده است و همچنین رییس جمهوری همواره نگاه خاصی نسبت به جوانان ابراز کرده اند.

وی افزود: باید مسئولان در بخش های مختلف از جمله وزارت ورزش و جوانان، توان خود را به صورت مضاعف از طریق شکل گیری سمن ها و تشکل هایی که جوانان می توانند با هم افزایی، ظرفیت های خود را هر چه بیشتر در اختیار جامعه قرار دهند؛ اهتمام ورزند. سمن ها با حمایت از بخش دولتی می توانند تاثیر گذاری های بیشتری داشته باشند.

احمدی با بیان اینکه استان خوزستان از لحاظ آماری در میان ۵ استان جوان خیز نخست کشور است، این امر را یک فرصت برای خوزستان دانست و ابراز امیدواری کرد که این ظرفیت در اختیار پیشرفت خوزستان قرار گیرد.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: اقدامات بسیار اساسی در حوزه جوانان وزارت در حال شکل گیری است. البته باید گفت اگر همه چیز نیز فراهم باشد، مهم ترین اصل برای موفقیت اراده است.

احمدی ادامه داد: استان خوزستان در ۸ سال دفاع مقدس با جوانانی از سراسر کشور بدون هیچ امکاناتی اما با یک اراده آهنی کار حل نشدنی را شدنی کردند و با دست خالی از هجمه استکبار در همه ابعاد آن جلوگیری کردند.

وی عنوان کرد: با اراده پولادین جوانان این کشور قطعا بسیار آسان می توان بر مشکلات غلبه کرد و امید است عزم و اراده جوانان بر مشکلات غلبه کرده و مسئولان از آنها حمایت کنند تا ایرانی سربلند در همه عرصه ها داشته باشیم.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان گفت: در وزارت ورزش و جوانان برنامه های مختلفی برای پیشرفت استان ها تدارک دیده شده و در حوزه فعالیت های فرهنگی به ویژه مباحث قرآنی حرکت های جدیدی شکل گرفته است. در این بخش، تشکیل شورای توسعه فرهنگ قرآنی در استان ها به تصویب رسیده و به استان ها ابلاغ شده است.

گزارش تصویری مراسم :

https://hoorkhabar.ir/70280کپی شد!
221
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.