همکاری ۱۰۰ وکیل نیکوکار با کمیته امداد خوزستان

هورنیوز – جمال شیبه با اشاره به اینکه بهره‌گیری از ظرفیت کانون وکلا و مشاوران حقوقی، بسیج حقوقدانان و مشاوران به‌منظور ارائه خدمات حقوقی به خانواده‌های تحت حمایت از رویکردها و اقدامات مهم این نهاد است بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یکهزار و ۵۰۰ خدمت حقوقی و مشاوره به مددجویان، ارائه شده است.

 

مدیر کل کمیته امداد خوزستان افزود: این نهاد خدمات حقوقی مختلفی را به مددجویان تحت حمایت در بخش های قرارداد، مشاوره، اظهارنامه حقوقی، دادخواست، شکوائیه، لایحه دفاعی و شرکت در جلسات دادرسی در سطح استان ارائه داده است.

 

وی با اشاره به اینکه دعاوی همچون اجرت‌المثل، مهریه، نفقه و سهم‌الارث مددجویان پیگیری می شود افزود: بسیاری از این پرونده‌ها به ویژه در زمینه سهم‌الارث، پس از رسیدگی و صدور حکم به نفع مددجویان و احقاق حقوق آنان، انجامیده است.

 

مدیر کل کمیته امداد  خوزستان به ایجاد ۴۴ میز خدمت حقوقی در ادارات کمیته امداد سطح استان اشاره کرد و افزود: برخی از خدمت ها در قالب میز خدمت به مددجویان ارائه شده است.

 

شیبه گفت: خدمات حقوقی ارائه‌شده به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان خوزستان در قالب تنظیم لایحه، دفاعیه، پیگیری پرونده‌های قضایی، ارائه آموزش‌های حقوقی و برگزاری میز خدمت حقوقی انجام می‌شود.

 

وی گفت: مددجویان این نهاد از پرداخت حق‌الوکاله یا حق‌المشاوره وکیل یا پرداخت هزینه اجرای قرار کارشناسی معاف هستند ومددجویان می توانند در صورت نیاز به مشاوره حقوقی هر هفته به اداره حقوقی این نهاد و همچنین دفاتر کمیته امداد در سطح استان در قالب میز خدمت  مراجعه کنند.

 

۱۳۰ هزار خانوار معادل ۳۰۰ هزار نفر در خوزستان زیر پوشش کمیته امداد امام (ره) استان هستند.

ایرنا

https://hoorkhabar.ir/692605کپی شد!
57