حجاریان: مدل من با مدل روحانی فرق می کند/ بُن اصلاحات روحانی دموکراسی نیست

سعید حجاریان گفت: مدل من با مدل روحانی فرق می‌کند، اصلاحاتی که من می‌گویم بن‌اش دموکراسی است.

روزنامه آرمان به نقل از اندیشه پویا مصاحبه ای با سعید حجاریان منتشر کرده است که در بخش هایی از آن آمده است:

سعید حجاریان در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که «رفوکردن سیاست خارجی و مثلاً از سر گرفته‌شدن شرایط فروش نفت آیا نمی‌تواند کارکرد روحانی را هم به پایان برساند و بعد ما دوباره به شرایط پیش از روحانی بازگردیم؟» اظهار داشت: شرایط قبل برای همه کابوس است. شنیدید که می‌گویند علت مُبقیه همان علت مُحدثه است. درواقع علت حدوث شیء باعث بقایش هم هست.

وی افزود: چه چیزی باعث شد روحانی رأی بیاورد؟ بقای روحانی در همان خواهد بود. در زمان اصلاحات هم علت مُحدثه از بین رفت. اواخر دوران خاتمی، او هم مشت به نمد می‌زد. مردم دیدند که جریان مقابل جلو آمده است و سنگرهای خاتمی را فتح کرد. مجلس و شوراها را گرفت. من ترور شدم. ۱۸ تیر اتفاق افتاد. زوال اصلاحات رخ داد. همان زمان بود که من مقاله «اصلاحات مرد – زنده‌باد اصلاحات» را نوشتم. باید تجدیدنظر می‌شد در اصلاحات. آقای روحانی هم مدام باید در شرایط تجدید‌نظر بکند و نقاط ضعف کارش را برطرف کند و قدرت خودانتقادی‌اش را بالا ببرد.

وی در ادامه در پاسخ سوال دیگری در خصوص این که آیا آقای روحانی معتقد است که «اصلاحات مرد- زنده باد اصلاحات»؟ گفت: مدل من با مدل روحانی فرق می‌کند. اصلاحاتی که من می‌گویم بن‌اش دموکراسی است. ممکن است اصلاحات آقای روحانی هم به تبع دموکراسی بیاورد اما بن‌اش دموکراسی نیست. خودش هم‌چنین ادعایی ندارد. نمی‌گوید که من اصلاح‌طلبم.

مطلب فوق مربوط به سایر رسانه ها می باشد و هورنیوز صرفا آن را باز نشر کرده است


https://hoorkhabar.ir/69131کپی شد!
119
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.