طرح گشایش اقتصادی دولت باید در مجلس بررسی شود

هورنیوز – محمد طلا مظلومی نماینده بهبهان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور درباره طرح گشایش اقتصادی دولت، گفت: تأکید نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون انرژی براین است که این موضوع باید در قالب لایحه بودجه سالانه به مجلس ارائه شود تا نمایندگان آن را مورد بررسی قرار دهند.

 

وی با بیان اینکه مصوبات شورای عالی سران قوا باید در مجلس به تصویب برسد، ادامه داد: طرح گشایش اقتصادی هم از این قاعده مستثنی نیست و نمایندگان باید آن را به تصویب برسانند.

 

نماینده بهبهان در مجلس با تاکید براینکه این طرح موجب بدهی فراوانی برای دولت بعدی خواهد شد، ادامه داد:اگر دولت بخواهد طرح فروش نفت به مجلس ارجاع نکند، خلاف مقررات و قوانین عمل کرده، چرا که این مسئله به نوعی اصلاح قوانین بودجه را مدنظر دارد و درآمدهایی را برای بودجه کسب می‌کند.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه دولت قصد دارد با فروش نفت به مردم کسری بودجه را جبران کند، اما این اقدام منجر به تورم و فشار مضاعف بر بدنه جامعه می‌شود، اظهار داشت: این طرح با افزایش میزان بدهکاری دولت آینده موجب می‌شود تا میزان تولید ناخالص داخلی از حدود مشخص شده در قانون برنامه ششم توسعه بالاتر رود بنابراین اشکالات این طرح باید در مجلس رفع شود.

https://hoorkhabar.ir/688210کپی شد!
20