افزایش ظرفیت پوشش پلی اتیلن لوله‌ها در شرکت لوله سازی اهواز

هورنیوز – شهرام رمضانی مدیر کارخانه پوشش لوله در شرکت لوله سازی اهواز گفت: عملیات پوشش پلی اتیلن لوله‌ها در این کارخانه روزانه به طور متوسط ۸۰ شاخه و به عبارتی دیگر ۳ هزار و ۲۰۰ متر مربع بود.

 

او افزود: هم اکنون میزان ظرفیت تولید و پوشش دهی لوله‌ها به حدود ۱۵۰ شاخه رسیده است و می‌توان گفت با تلاش و همت نیروی انسانی به حدود ۸۰ درصد ظرفیت دست پیدا کرده ایم.

 

او با بیان اینکه کارخانه پوشش لوله از سال ۱۳۷۱ به منظور پوشش لوله‌های فولادی نفت، گاز و آب و با هدف پوشش پلی اتیلن به منظور حفاظت لوله‌ها در برابر خوردگی، طولانی شدن عمر آن‌ها و کاهش هزینه‌ها راه اندازی شده است، اظهار داشت: درحال حاضر امکان پوشش سه لایه با ظرفیت ۲ میلیون متر مربع از قطر ۱۰ و سه چهارم تا ۶۰ اینچ در این کارخانه وجود دارد.

 

رمضانی بیان کرد: نوع دیگری از پوشش لوله‌ها که در کارخانه شرکت لوله سازی اهواز انجام می‌شود، پوششی است که بر پایه اپوکسی صورت می‌گیرد که برای لوله نقش حفاظت و جلوگیری از خوردگی را ایفا می‌کند و پوشش‌های دولایه از این نوع با ضخامت بالاتر و حفاظت ۸۰۰ میکرون باعث پیشگیری از خوردگی و بالارفتن عمر لوله و همچنین زنگ زدن آن خواهد شد.

 

مدیر کارخانه پوشش لوله در شرکت لوله سازی اهواز ادامه داد: در ابتدای فعالیت این کارخانه، ظرفیت پوشش دهی لوله‌ها یک میلیون و ۱۰۰ هزار متر مربع بود که به منظور توسعه ظرفیت و افزایش تولید لوله‌های ۴۲ اینچ پروژه عظیم انتقال نفت از گوره به جاسک با تلاش و تخصص تولید کنندگان داخلی و تامین مواد اولیه اپوکسی این ظرفیت به حدود ۲ میلیون متر مربع افزایش یافته است.

https://hoorkhabar.ir/686762کپی شد!
20