گم شدن درد مردم خرمشهر در لوای درغگو خواندن ظریف

به گزارش هورنیوز این روزها وزرا سخت به دنبال گرفتن رأی اعتماد از وکلا هستند و از همین رو تمام تلاش خود را برای برجسته سازی اقدامات خود و یا برنامه های مدنظر بکار می برند.

روز گذشته در جریان سخنان ظریف در مجلس شورای اسلامی، عبدالله سامری نماینده مردم خرمشهر با عصبانیت از آمار بیان شده وزیر امور خارجه را دروغگو خطاب کرد، سخنانی که خیلی زود دستاویز برخی جریان های سیاسی و رسانه ها شد و واکنش های دو سویه بسیاری از جانب مردم را نیز به دنبال داشت.

بی شک بررسی صحت و سقم بیانات وزرای پیشنهادی، دادن رأی اعتماد و یا عدم اعتماد و شفاف سازی مسائل برای مردم از وظایف یک نماینده محسوب می شود اما مسأله ای که مدنظر است نوع و لحن اعتراض نمایندگان است چراکه این افراد وکیل مردم بوده و هرآنچه می گویند به حساب موکلان آنها نوشته می شود.

پس از اظهارات تند عبدالله سامری تمام رسانه ها از فحاشی نماینده مردم خرمشهر به وزیر امور خارجه تیتر زدند! و این بدان معناست که بار دیگر در ذهن برخی، چهره ای خشن از مردم خوزستان نقش بست. مردمی که به جای استدلال و بحث منطقی از روش فحاشی استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی نمایندگان به صحبت های وزیر پیشنهادی امورخارجه احسنت احسنت می گفتند، گفت: چه احسنتی او دارد؟ در خرمشهر اتفاقی اتفاق افتاد و من سه بار به وزیر مراجعه کردم اما هیچ کاری انجام ندادند. امروز در خرمشهر کشتی ها متوقف است، مردم کشتی ها را تکه تکه می کنند و می فروشند. کاری آنجا وجود ندارد. در شلمچه کارها متوقف است. این آمارها کذایی و دروغ است که وزیر خارجه در مجلس به نمایندگان ارائه می دهد.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: الان مرز شلمچه با طرف عراقی مشکل پیدا کرده است. هیچ کسی نتوانست در استان و شهرستان مشکل را حل کند چون حل موضوع به پایتخت و وزارتخانه ها بر می گردد. ایشان این موضوع را می داند، ما رفتیم صحبت کردیم، نامه دادیم و حرف زدیم. ایشان می گوید مشکل بانک ها را حل کردیم! اینها دروغ و کذیب است چون می خواهد از مجلس رأی بگیرد!

برای ساکنان مردم خوزستان به ویژه خرمشهر سخنان این نماینده بیگانه نیست و به نوعی این مشکلات را با گوشت و پوست خود درک می کنیم اما سؤال آنجاست که با این شیوه بیان کدام یک از رسانه ها از سخنان این نماینده تیتر زدند؟ این سخنان چند نفر را درخصوص معضلات خرمشهر به فکر برو برد؟

اقدام روز گذشته این نماینده خوزستانی تنها یک گل به خودی بود تا مشکلات شهر محروم و مظلومی همچون خرمشهر در لوای دروغگو خواندن ظریف به فراموشی سپرده شود.

 

https://hoorkhabar.ir/664945کپی شد!
134