تعداد مصدومان حادثه نشت گاز کلر مشخص شد/دادستان از تشکیل پرونده گفت

هورنیوز – نشت گاز کلر حوالی ساعت ۲۱شنبه شب در تماس چند شهروند دزفولی در اطراف میدان رودبند و پل سوم این شهر اطلاع رسانی شد.
آلودگی ناشی از نشت گاز کلر در دزفول ساعت یک بامداد روز یکشنبه مهار شد.

شهیار میرخشتی صبح دوشنبه اعلام کرد: مصدومان حادثه نشت گاز دچار مشکل تنفسی شده بودند که توسط اورژانس ۱۱۵ و سایر دستگاه های امدادی به بیمارستان و مراکز درمانی دزفول و اندیمشک منتقل شدند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز گفت:اکثر این افراد از بیمارستان و مراکز درمانی مرخص شدند.

به گفته یوسف پریدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول مرگ مردی ۵۰ ساله که گفته می شود ناشی از استنشاق گاز کلر بوده همچنان در دست بررسی و تاکنون قطعا تائید نشده است.

در زمینه این اتفاق فرماندار دزفول گفت: اقدام به سرقت شیر سیلندر گاز کلر از سوی یک فرد علت نشت گاز و ایجاد مشکل تنفسی برای شهروندان دزفول می باشد.

حبیب اله آصفی افزود: طبق بررسی اولیه این حادثه به علت دست کاری یک فرد جهت سرقت شیر سیلندر گاز کلر در انبار تاسیسات شرکت سهامی آبیاری قدیم دزفول واقع در محدوده رودبند رخ داده است.

همچنین قهرمانی دادستان دزفول از تشکیل پرونده برای این حادثه خبرداد و افزود: حادثه نشت گاز کلر در دزفول در دستگاه قضایی در دست بررسی و پیگیری بوده و پرونده ای در این رابطه تشکیل شده است.

وی اظهار داشت: طبق شواهد و فرضیه اولیه و با توجه به اینکه شیر سیلندر گاز کلر مفقود شده احتمال می رود فردی به قصد سرقت اقدام به خارج کردن شیر سیلندر کرده باشد که این امر موجب نشت گاز و ایجاد مشکل برای شهروندان شده است.ایرنا

شمار مصدومان افزایش یافت

دکتر مهرداد کلانتریان مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: شمار مصدومان حادثه نشت گاز کلر شب گذشته در این شهرستان به ۴۷۲ نفر رسیده است.

وی افزود: تا این لحظه (۱۱ صبح) امروز در مجموع ۴۷۲ نفر به علت مسمومیت با گاز کلر در بیمارستان‌ها، درمانگاه‌های سطح شهرستان دزفول به صورت سرپایی یا بستری تحت درمان قرار گرفتند.

کلانتریان گفت: از این تعداد در حال حاضر ۴۵ نفر در بیمارستان‌های گنجویان و آیت‌الله نبوی بستری هستند که حال عمومی آنها خوب گزارش شده، همچنین سه نفر از مصدومان این حادثه، اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار گرفتند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه حادثه نشت گاز کلر در این شهرستان، مصدوم وخیم بر جای نگذاشته است، عنوان کرد: در این حادثه، ‌یک مرد ۴۲ ساله که با علامت مسمومیت در حال انتقال به بیمارستان بود، متاسفانه فوت می‌کند که نمی‌توان در این رابطه به شواهد اتکا کرد و باید بررسی‌های علمی برای علت مرگ این فرد انجام شود.ایسنا

https://hoorkhabar.ir/664524کپی شد!
82