تاکید بر لزوم برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه ضیافت در کمیسیون تنظیم بازار

مدیرکل امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خوزستان گفت: باید نمایشگاه ضیافت امسال ویژه ماه مبارک رمضان نسبت به نمایشگاه‌های قبلی بهتر و با کیفیت بیشتری برگزار شود.

 

رضا قیصی‌پور در کمیسیون تنظیم بازار استان که امروز، ۱۹ خردادماه در محل اداره معاونت برنامه‌ریزی استان برگزار شد، اظهارکرد: باید در این نمایشگاه از حضور تولیدکنندگان و بنکداران اصلی و افراد توانمند دعوت و استفاده شود.

وی افزود: همچنین باید نظارت مستقیم بر عرضه کالاها در این نمایشگاه وجود داشته باشد.

قیصی‌پور تصریح‌کرد: وضعیت عرضه کالا به ویژه از نظر قیمت باید مورد رصد قرار گیرد تا این کالاها با اختلاف قیمت مناسبی در نمایشگاه عرضه شوند و خرید این محصولات به صرفه باشد.

وی عنوان‌کرد: برای بررسی مشکلات و وضعیت آرد و نان استان به ویژه نان نیازمند جلسه‌ای ویژه هستیم تا در آن جلسه موضوعات و مسائل مربوط به آرد و نان استان بررسی شود.

قیصی‌پور ادامه‌داد: بحث برگزاری نمایشگاه ضیافت، فروش فوق‌العاده، تأمین و توزیع اقلام اساسی و تشدید بازرسی‌ها از جمله محورهای تنظیم بازار استان در آستانه ماه رمضان است که باید مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

در ادامه ابوالقاسم کوره‌چینی، سرپرست بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: در آستانه ماه رمضان قرار داریم و باید در این ایام برای جلوگیری از افزایش قیمت و تنظیم بازار اقدامات و تمهیداتی را انجام داد.

وی افزود: حد فاصل اوایل تیر تا اوایل مردادماه برگزاری نمایشگاه ضیافت در دستور کار قرار دارد تا در این نمایشگاه اقلام پرمصرف مردم عرضه شود.

کوره‌چینی تصریح‌کرد: آخرین نمایشگاه برگزار شده عرضه کالا در اهواز با استقبال خوبی مواجه شده که در این نمایشگاه کالاها با ۱۰ تا ۳۰ درصد تخفیف در نمایشگاه عرضه شدند.

وی عنوان‌کرد: شرکت نمایشگاه غرفه‌ها را با قیمت هر متر ۱۰ هزار تومان در اختیار غرفه‌داران قرار می‌دهد که انتظار داریم در نمایشگاه ضیافت نیز این مبلغ رعایت شود زیرا افزایش بهای اجاره غرفه‌ها در افزایش قیمت کالاها تأثیرگذار خواهد بود.

کوره‌چینی ادامه‌داد: برگزاری حراج و فروش فوق‌العاده از دیگر برنامه‌ها است که اصناف متقاضی می‌توانند با ۱۵ درصد از زیر قیمت کالاهای خود را در قالب فروش فوق‌العاده عرضه کنند.

وی افزود: قرار است سهمیه‌ کالاهای اساسی شامل برنج، شکر، گوشت قرمز و مرغ در اختیار ما گذاشته شود که قیمت گوشت ۱۶ هزار تومان درب سردخانه، مرغ ۶ هزار تومان و برنج اروگوئه یا آرژنتینی کیلویی ۲۳۵۰ تومان تعیین شده و روغن نیز با ۱۵ درصد کمتر از نرخ بازاری عرضه می‌شود.

کوره‌چینی گفت: قیمت زولبیا و بامیه نیز با هماهنگی مرکز مشخص خواهد شد و درصدد هستیم قیمت آن منطقی و ثابت باشد.

وی بیان‌کرد: در حال حاضر هیچ التهابی در بخش کالا و قیمت‌ها در بازار نداریم و قیمت مرغ کشتار روز ۶۳۰۰ تا ۶۵۰۰ تومان است که کاهش خوبی داشته است.

همچنین علی‌محمد رحمانی‌زاده، معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: با توجه به این‌که در آستانه ماه رمضان هستیم طرح نظارتی از بازار را در برنامه داریم که در آن نظارت بر مواد غذایی، لبنیات، مرغ و گوشت در اولویت قرار دارند.

وی افزود: در اردیبهشت‌ماه امسال ۲۸ هزار مورد بازرسی از سطح بازار استان صورت گرفت که این بازرسی‌ها منجر به تشکیل بیش از ۲۶۰۰ پرونده تخلف با مبلغ جریمه ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان شد.

رحمانی‌زاده تصریح‌کرد: در بخش دریافت گزارشات مردمی نیز برای ۴۰۰ واحد صنفی پرونده تشکیل شد که این پرونده‌ها جهت صدور رأی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شدند.

وی درباره وضعیت عملکرد نانوایی‌های خوزستان خاطرنشان‌کرد: پس از آب، نان مایه حیات است که باید به آن توجه کنیم. نانی که در حال حاضر پخته می‌شود در شأن مردم اهواز و استان نیست و در بخش نان از نظر کیفیت هنوز جای کار داریم که باید کارگروهی برای آن تشکیل و مشکلات آن مورد رصد و آسیب‌شناسی قرار گیرد.

در ادامه کیخسرو چنگلوایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در ۳ ماهه اول امسال کمترین تنش را در بحث تنظیم بازار استان داشتیم و مشکلی در قیمت یا فراوانی کالا نبوده و امسال از سال‌های طلایی به حساب می‌آید و جای تشکر از ارگان‌های متولی دارد.

وی افزود: برای برگزاری نمایشگاه ضیافت و اجرای طرح‌های فروش فوق‌العاده، تأمین و توزیع کالا و طرح تشدید بازرسی نیاز به برنامه زمان‌بندی شده داریم و بنابراین نیاز است جدای از برگزاری کارگروه تنظیم بازار، جلساتی با حضور اصناف و تولیدکنندگان به ویژه برای بحث برگزاری نمایشگاه برگزار شود.

چنگلوایی عنوان‌کرد: سهمیه استان در اقلام اساسی ماه رمضان مشخص و ابلاغ شده است که شامل ۱۹۲۰ تن برنج، ۱۹۲۰ تن گوشت مرغ و ۶۴۰ تن گوشت قرمزی می‌شود.

همچنین مریدالسادات، مدیر خدمات بازرگانی شرکت غله منطقه چهار گفت: شرکت غله در راستای اجرای رسالت خود مبنی بر خرید محصول گندم، در سال جاری ۹۴۷ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری کرده که نسبت به سال‌گذشته ۳۱ درصد رشد خرید را شاهد هستیم و این میزان خرید شامل ۸۳۲ هزار تن گندم معمولی و ۱۱۵ هزار تن گندم دروم می‌شود.

وی تصریح‌کرد: این محصول توسط ۱۲۱ مرکز خرید تحویل گرفته شده و مبلغ پرداختی به کشاورزان تاکنون بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده است.

مریدالسادات درباره مصرف آرد در استان خاطرنشان‌کرد: میزان مصرف یک ماهه آرد استان ۳۶ هزار و ۶۰۰ تن و میزان تولید سبوس حدود ۶ هزار تن در ماه است. از آنجایی که ما مبدأ واردات در کشور هستیم، در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار تن برنج در انبارها داریم که بخشی از آن شامل برنج اروگوئه و آرژانتین است و اگر مجوز یا سهمیه‌ای به ما داده شود ما برای تحویل آماده هسیتم.

در ادامه مصطفی کنارکوهی، مدیرکل دامپزشکی خوزستان اظهارکرد: در فروردین‌ماه امسال میزان جوجه‌ریزی ۲ میلیون و ۹۲۰ هزار قطعه و در اردیبهشت‌ماه ۳ میلیون و ۱۵۷ هزار و ۶۱۶ قطعه بوده که ۶.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته افزایش داشته است.

وی افزود: آمار خردادماه نیز تا هجدهم این ماه یک میلیون و ۱۲۸ هزار و ۳۷۰ قطعه بوده که در مجموع تاکنون ۷ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۹۸۶ قطعه جوجه‌ریزی شده و پیش‌بینی ما تا پایان خردادماه رسیدن به میزان مدت مشابه سال‌گذشته یا افزایش نسبت به آن است.

در ادامه علیرضایی، نماینده‌ای از کارخانجات آرد خوزستان به وضعیت کارخانجات آرد استان اشاره کرد و گفت: هزینه برق ۱۰ برابر و هزینه حمل و نقل ۳ برابر افزایش یافته و درخواست ما افزایش نرخ آرد است.

وی افزود: در حال حاضر کارخانجات ما با ظرفیت پایینی در حال فعالیت و تولید هستند، در حالی که ظرفیت آن‌ها بالاتر است.

https://hoorkhabar.ir/65958کپی شد!
144
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.