اصلاحات قراردادهای نفتی باید بررسی شود/ دلایل بی اعتمادی رهبری به غرب بار دیگر ثابت شد

به گزارش هورنیوز ؛ نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی طی ۴۸ ساعت گذشته درخصوص مسائلی همچون وضعیت قراردادهای نفتی،سخنان وزیر امور خارجه آمریکا، ادغام دوسازمان و تشکیل یک وزارتخانه و تأسیس داروخانه های سنتی اظهار نظر کرده اند.

 

اصلاحات قراردادهای نفتی باید بررسی شود

علی گلمرادی عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص آخرین وضعیت قراردادهای جدید نفتی اظهار داشت: آخرین گزارشی که به کمیسیون انرژی مجلس داده‌اند ادعاشده است که همه دغدغه‌های مقام معظم رهبری در این قراردادها برطرف شده است.

۱۳۹۵۰۵۱۲۱۲۳۱۱۸۷۰۷۸۲۷۱۹۷۴

وی با اشاره به اینکه این ادعا باید ثابت شود، افزود: در چندین مرحله اصلاحاتی در قراردادهای جدید نفتی انجام‌شده است.

گلمرادی تصریح کرد: جایگاه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قانون مشخص است وکسی نمی‌تواند جلوی اختیارات و وظایف قانونی آنها را بگیرد.

 

دلایل بی اعتمادی رهبری به غرب بار دیگر با سخنان جان کری ثابت شد

همچنین فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک درخصوص اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه حمایت جمهوری اسلامی از حزب الله و دولت دمشق سد راه تعاملات بانکی ایران با جهان اس اظهار داشت: صحبت‌های جان کری بار دیگر سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر غیرقابل‌اعتماد بودن امریکا را ثابت کرد.

فریدون حسنوند

وی با اشاره به اینکه آمریکا بدعهدی خود را نشان داده، افزود: با اینکه در برجام تمام نظرات آمریکایی‌ها تأمین شد اما این بار حقوق بشر، حمایت از مقاومت و موشک‌های ایران را بهانه ای برای کارشکنی‌های خود کرده اند.

حسنوند تصریح کرد: نقش کلیدی ایران در سوریه برای آمریکایی‌ها پوشیده نیست برای همین می‌خواهند با تهدید نقش ایران را از تأثیرگذاری بر حوادث منطقه و سوریه کم کنند و این ثابت می‌کند که ایران می‌تواند سرنوشت منطقه را تغییر دهد.

 

لزوم تشکیل وزارتخانه محیط زیست، آب و جنگل ها

سید راضی نوری عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس نیز بر ضرورت تشکیل وزارتخانه‌ای مستقل تحت عنوان محیط زیست، آب و جنگل‌ها تاکید کرد و گفت: بهره‌برداری بی‌رویه از آب نیازمند مدیریتی واحد است.

سید راضی نوری

وی درباره پیشنهاد مطرح شده مبنی بر ادغام دو سازمان محیط زیست و جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، افزود: واقعیت آن است که وظایف این دو سازمان در موارد زیادی با یکدیگر همپوشانی دارد که در کنار این دو سازمان لازم است مجموعه های مرتبط با حوزه آبی کشور نیز با این دو سازمان ادغام شوند.

 

تأسیس داروخانه های طب سنتی سازگار با شرایط جامعه نیست

همچنین همایون یوسفی نماینده مردم شهر اهواز درخصوص تأسیس داروخانه های طب سنتی اظهار داشت: چرخه اقتصادی داروخانه ها مشکل دارد و با اضافه شدن داروخانه های سنتی داروخانه ها با مشکل روبه رو می شوند و حتی ممکن است که باعث تعطیلی داروخانه ها شود.

همایون یوسفی

وی با اشاره به اینکه ایجاد داروخانه های سنتی با شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه سازگار نیست، افزود: طب سنتی خدمات بسیار خوبی ارائه می دهد اما قرار بر این نبود که طب سنتی وارد بازار شود و به داروخانه های طب سنتی تبدیل شوند.

 

https://hoorkhabar.ir/631055کپی شد!
122
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.