پتروشیمی ها به حال خود رها شده اند/تعلل استاندار خوزستان در انجام تغییرات مدیریتی سؤال برانگیز است/دولت انگیزه ای برای حل معضل ریزگردها ندارد

به گزارش هورنیوز ؛ در ۴۸ ساعت گذشته برخی نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی طی اظهارنظرهایی درخصوص مشکلات پتروشیمی ها، قراردادهای نفتی، تغییر مدیران ناکارآمد و ریزگردها صحبت کرده اند.
پتروشیمی ها به حال خود رها شده اند

فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تفسیر رأی شدن سهم ارزش افزوده استان هایی که از نفت و صنایع وابسته به آن مانند پتروشیمی متضرر می‌شوند، اظهار داشت: برخی از شرکت به این بهانه که دفتر آنها در خوزستان نیست، سهم مردم را نادیده می‌گیرند و ما به دنبال لحاظ کردن این موضوع هستیم که محل خدمت مدنظر گیرد چرا که قرار است منافع مردم دیده شود و این به سود همه استان‌های دارای این شرکت‌ها هستند.

۸۷۴۲۹۰۲۰۱۲_۱۰_۱۶_۲۳_۱_۵۴۷۰۵-۵۴۷۵۳۲۸۶۵_۷۵۳-jpg

وی افزود: در حادثه اخیر پتروشیمی بوعلی سینا مدیران ارشد نفت و پتروشیمی را به کمیسیون انرژی دعوت کردیم و یک ابهام در صحبت با آنها وجود داشت و آن این بود که اگر این شرکت‌ها خصوصی هستند چرا وزیر نفت حکم مدیرعامل آن را صادر می‌کند و اگر دولتی هستند چرا به آنها «خصوصی» گفته می‌شود؟

حسنوند تصریح کرد: پتروشیمی‌ها به حال خود رها شده‌اند و دولت و ملت از سود میلیاردی آنها بهره نمی‌برند بلکه یک بخش کوچکی به نام بخش خصوصی در حال استفاده از این شرکت‌ها هستند.

وی ادامه داد: در آتش سوزی اخیر این مشکلات به وضوح قابل مشاهده بود چرا که چیزی به نام پدافند غیرعامل، ناوگان آتش نشانی مناسب با صنایع، بیمارستان سوانح و سوختگی وجود ندارد و این بر خلاف اصل اول دنیا یعنی ایمنی است.

دولت در قراردادهای نفتی شفاف عمل کند

همچنین غلامرضا شرفی نماینده مردم آبادان در مجلس به بحث قراردادهای جدید نفتی پرداخت و خاطر نشان کرد: بستن این قرارداد با یک شرکت ایرانی جای امیدواری و خوشحالی دارد و یک سری از دغدغه‌هایی که می‌توانست متوجه این نوع قراردادها باشد را برطرف کند.

۶۹۴۲۶_۱۷۳

وی افزود: حالا اینکه این توافق با چه فوریت و اولویت‌هایی لحاظ و امروز این قرارداد با یک شرکت ایرانی انجام‌شده باید متولیان امر و دولت به‌صورت شفاف و روشن‌بیان کنند تا اگر ایرادی به این موضوع گرفته می‌شود برطرف شود.

تعلل استاندار خوزستان در انجام تغییرات مدیریتی سؤال برانگیز است

مجید ناصری دیگر نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی نیز به بحث تغییر مدیران ناکارآمد خوزستانی پرداخت و اظهار داشت: تعلل استاندار خوزستان در انجام تغییرات مدیریتی سؤال برانگیز است.

%d9%86%d8%a7%d8%b5%d8%b1%db%8c-1

وی به عقب ماندگی های خوزستان اشاره کرد و افزود: با توجه به مشکلات و عقب‌ماندگی‌های استان در بخش‌های مختلف به ویژه در بحث اقتصادی، انجام تغییرات مدیریتی و انجام تصمیم‌گیری‌های مهم و کلیدی در این بخش بسیار ضروری است.

ناصری نژاد تصریح کرد: انتظار نمایندگان مجلس از استاندار تعجیل در تغییر و تعیین تکلیف برخی مدیران ناتوان و ناکارآمد است اما متاسفانه تاکنون هیچ نشانی از تمایل استاندار به انجام تغییر و تحول مدیریتی مشاهده نشده است.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان در بحث انتصابات نظر مشورتی به استاندار خواهند داد و انتظار داریم با تعامل و بر اساس مصالح و منافع استان در خصوص گزینه‌ها تصمیم‌گیری شود.

دولت انگیزه ای برای حل معضل ریزگردها ندارد

همچنین هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پیگیری ها درخصوص مقابله با ریزگردها بی نتیجه مانده، یادآور شد: انگیزه مقابله با پدیده گرد و غبار در دولت وجود ندارد و اگر وجود داشت کمک می‌کرد تا جلوی این گرد و خاک که سال‌ها است وجود دارد، گرفته می‌شد. شاید توان آن نیز وجود ندارد و منابع مالی هم که تامین نمی‌شود و مجموع این موارد موجب شده که محیط زیست ما صدمه ببیند.

n00007976-b

نماینده ایذه با اشاره به تخریب محیط زیست از سوی صنایع گفت: هنوز هم کنده‌های حفاری که شامل ده‌ها و صدها مواد شیمیایی است در نقاط مختلف روی زمین رها می‌شوند و با وزش باد، همین مواد شیمیایی به ذرات ریز تبدیل می‌شوند و مردم هم آنها را استنشاق می‌کنند.

وی اظهار کرد: سال‌ها به مشکل گرد و غبار رسیدگی نشد تا چنین وضعیتی به وجود آمد و تالاب‌ها، نخل‌ها و درخت‌ها در خوزستان از بین رفتند.

خادمی با تاکید بر لزوم هماهنگی نمایندگان خوزستان در مجلس برای پیگیری وضعیت گرد و غبار بیان کرد:‌ به هر حال تا زمانی که ما نمایندگان به صورت پراکنده صحبت کنیم، نتیجه‌ای نمی‌گیریم و آنها نیز اهمیتی نمی‌دهند مگر این که گرد و خاک به تهران برسد و آن هم وقت تنها برای چند ساعت خانم ابتکار و دیگران به اهواز می‌آیند.

وی با اشاره به بودجه در نظر گرفته شده برای خوزستان در سال ۹۵، گفت:‌ بودجه‌ای که به استان خوزستان داده شده است، حتی ‌کمتر از بودجه‌ای است که در سال ۸۹ به خوزستان داده شد ولی برخی آقایان که در دولت مسئولیت دارند،‌ بودجه استان‌شان را ۳۰۰ درصد نسبت به سال ۹۴ افزایش داده‌اند و این جای عزادارای دارد.

نماینده مردم ایذه و باغملک افزود: به هر حال انگیزه‌ای نیست زیرا ما مردم خوزستان نگران وضعیت‌مان نیستیم؛ آیا مردم استان‌های دیگر می‌گذارند چنین کارهایی در استان‌شان انجام شود؟ آب کارون را برای همه جا می‌برند به جز خود خوزستان. کسی حواسش به ما نیست آن هم به این دلیل که خودمان حواسمان به خودمان نیست.

 

https://hoorkhabar.ir/628589کپی شد!
81
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.