بسته بندی نامناسب و کالاهای بی کیفیت از دلایل کاهش صادرات است

به گزارش هورنیوز – قرار گرفتن کشورهایی مانند عراق و افغانستان در همسایگی ما زمینه افزایش صادرات کالا و به تبع آن اشتغالزایی و ثروت را به وجود آورده است اما تاکنون به نحو مطلوبی از فرصت ها استفاده نشده است از همین رو در نبود برنامه ای بلند مدت برای به دست گرفتن بازار کشورهای همسایه، کشورهای دیگر مانند چین و ترکیه بازارها را قبضه کرده اند.

هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی درخصوص وضعیت صادرات محصولات کشاورزی به بازارهای همسایه اظهار داشت: نباید اجازه داد اجناسی که شرایط استاندارهای بین المللی را ندارند در چرخه صادرات قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه بسته بندی نامناسب و اجناس بی کیفیت از دلایل کاهش صادرات هستند، افزود: مرغداری در قالب یک صنعتی  به شمارمی آید که برای افراد بسیاری اشتغال ایجاد کرده است؛بنابراین برای بهبود این صنعت  باید در راستای افزایش  تولید و آماده کردن  بسترهای صادرات تدابیری مناسبی در نظر گرفته شود.

خادمی همچنین در زمینه صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای  همسایه همچون عراق،افغانستان، تصریح کرد: هم اکنون  صادرات ما به عراق و افغانستان رو به کاهش رفته است،بنابراین اگرخواهان صادرات هستیم  باید به سمت انبوه تولید  با برنامه ریزی صادراتی حرکت کنیم.

وی ادامه داد:بسته بندی نامناسب و جنس های تاریخ گذشته از عواملی است که در موانع صادراتی نقش بسزایی دارد، بنابراین ما باید در راستای صادرات نیز سلیقه مشتری را برای صادرات محصولاتی همچون کشاورزی مدنظر قرار دهیم.

 

https://hoorkhabar.ir/627426کپی شد!
66
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.