شما کوچکتر از آن هستید که به اقتصاد ما ضربه بزنید

سید شریف حسینی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با هورنیوز اظهار کرد: تا چندی پیش شیعیان عربستان زیاد مشهود نبودند و مردم نمی دانستند در این کشور منطقه ای وجود دارد که شیعیان در آن زندگی می کنند.

وی افزود: به اعتقاد بنده شیخ نمر کسی بود که شیعیان مظلوم عربستان را به جهان معرفی کرد در شرایطی که حکومت آل سعود اجازه رسیدن صدای آنها به شیعیان و دیگر مردم جهان را نمی داد.

حسینی عنوان کرد: شیخ نمر با شهادتش این صدا را به مردم جهان رساند و اعلام کرد با تمام شرایط سختی که در عربستان وجود دارد، شیعیان این کشور به فعالیت های مذهبی خود ادامه می دهند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر به دنبال چرایی شهادت شیخ نمر می گردیم، در یک جمله باید گفت حکومت عربستان از گسترش روز افزون تشیع در کشورشان هراس داشتند و این در خطبه های نماز جمعه و جلساتشان کاملاً مشهود بود.

وی ادامه داد: طبیعتاً در این منطقه یکی از افرادی که باعث گسترش تشیع شده بود، شیخ نمر بود اما اشتباه آنها این بود که فکر می کردند با به شهادت رساندن شیخ نمر می توانند این صدا را خفه کنند ولی این صدا تازه به گوش دیگران رسیده است و این خون جوش پیدا کرده است.

حسینی خاطرنشان کرد: مطمئن باشید سرعت و توسعه این حرکت بیشتر خواهد شد و موجب سقوط آل سعود خواهد شد.

نماینده مردم اهواز در مجلس در خصوص اقدامات ایران در زمینه شهادت شیخ نمر گفت: قبل از اینکه این اتفاق رخ دهد، جمهوری اسلامی ایران فعالیت های بسیار زیاد ارتباطی و دیپلماتیکی برای جلوگیری از این اتفاق صورت داد، اما حکومت سعودی به این توصیه ها اعتنایی نداشت.

وی اظهار کرد: بعد از شهادت شیخ نمر، رهبر معظم انقلاب در این زمینه شفاف عنوان کردند که حکومت عربستان ضرر خواهد کرد و پشیمان می شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: البته اتفاقات سفارت عربستان، ناخوشایند بود گرچه در کشور ما همیشه منطق جای احساس را پُر کرده است، ولی این حرکت کاملاً احساسی بود و باعث شد برگ برنده ای که در دست شیعیان قرار داشت و مظلومیت شیعیان عربستان را به جهانیان ثابت می کرد به نوعی با این حرکت، امپراطوری رسانه ای که علیه جمهوری اسلامی ایران است را به سمت ورود به سفارتخانه که در عرف دیپلماتیک پذیرفتنی نیست، بُرد.

حسینی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه سال ۶۷ نسبت به نزدیک شدن به سفارت خانه ها تذکر داده بودند و یاد آور شدند، این اماکن در کشورما تحت حفاظت جمهوری اسلامی ایران هستند، اما متاسفانه ما شاهد این اتفاق بودیم.

نماینده مردم اهواز در خصوص قطع روابط عربستان و برخی از کشورها با ایران گفت: این اقدام خللی در روابط ما با سایر کشورها ایجاد نمی کند اما از عرف دیپلماتیک نیز خارج است که این اتفاق رخ دهد. مطمئن باشید آنها ضرر خواهند کرد و جمهوری اسلامی در این زمینه متضرر نخواهد شد.

عضو هیات رئیسه مجلس در خصوص تاثیرات قطع روابط این کشورها در اقتصاد ایران گفت: کشورهایی که با جمهوری اسلامی ایران در این مدت قطع رابطه کرده اند بسیار کوچک تر این هستند که بخواهند در اقتصاد ما خللی ایجاد کنند.

وی خطاب به سران این کشورها عنوان کرد: پدران شما، کسانی که شما عروسک های خیمه شب بازی آنها هستید، نتواستند به اقتصاد ایران ضربه وارد کنند، لذا شما هم نمی توانید.

حسینی افزود: پیشنهاد من به آنها ورود از در تعامل و نه از زبان تهدید با ایران است.

در ادامه سید شریف حسینی در خصوص سیاست های خارجی دولت یازدهم گفت: دولت آقای روحانی با ادبیات جدیدی مانند نشان دادن این که ایران به دنبال تروریسم نیست بلکه به دنبال صلح و ثبات در منطقه است، وارد عرصه شد.

وی افزود: قسمت اعظم فعالیت های دولت به سمت سیاست خارجی رفت که البته اعتقاد من این است که باید در زمینه های مختلف به ویژه معیشت مردم و اقتصاد داخلی فعالیت های مختلفی صورت می گرفت.

حسینی گفت: باید پس از گذشت دو سال از عمر دولت، ببینیم که آیا این سیاست نرم جواب داده است، آیا مشکل ما بودیم یا طرف مقابل بوده است؟ که البته شاهده این هستیم که برخی از کشورها خود مشکل دارند، لذا در نتیجه محکم ایستادن نه مانند گذشته و نرم ایستادن نه مانند این دو سال منطقی خواهد بود.

وی افزود: باید مقابل کشورهای زورگو و ظالم جهان محکم ایستاد، با کشورهای دوست به نرمی تعامل کرد و با کشورهای بین نابین منطقی برخورد کرد.

سید شریف حسینی گفت: در تقابل با کشورهای ابر قدرت نباید انتظار تغییر داشته باشیم، زیرا آنها چیزی از ایران می خواهند که ما حاضر به پیروی از آن نیستیم . آنها می خواهند جمهوری اسلامی ایران مانند برخی از کشورهای منطقه عروسک خیمه شب بازی آنها باشد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت اقتصادی و اشتغال کشور گفت: بهترین زمانی که ما می توانستیم مشکل رکود اقتصادی را رفع نماییم، در دولت آقای احمدی نژاد بود که نفت به بالاترین قیمت خودش رسیده بود و خزانه دولت پر از پول بود، اما متاسفانه مسیر را اشتباه رفتیم.

وی افزود: فکر می کردیم که با دادن وام به بنگاه های کوچک مشکل اشتغال حل می شود و این خود نقطه اختلاف بانک مرکزی و وزارت کار بود تا جایی که بانک مرکزی اعلام کرد ۴۶ درصد از این پول ها به تولید نمی رسد که برخی از دولتمردان این عدد را ۴٫۶ می دانستند.

حسینی عنوان کرد: در کشور ما بیماری رکود تورمی وجود داشت و راه علاج آن تزریق پول در جای خاص تولید بود که در اواخر دولت دهم شاهد رشد تورم بودیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از اظهار نظر هایی که در دولت یازدهم مانند گزارش ۱۰۰ روزه عنوان شد، کاملاً تبیلغاتی بود مانند شعار تخصیص سه درصد از درآمد نفت به استان خوزستان که در این زمینه دولت یازدهم حتی حاضر نشد لایحه دو درصد از درآمد نفتی که در دولت دهم مطرح شده بود را به مجلس ارسال کند.

وی ادامه داد: باید نگاه دولت در حال حاضر به اقتصاد داخلی باشد، به مشکلاتی مانند بیکاری توجه شود.

عضو هیات رئیسه مجلس در خصوص معضل بیکاری جوانان گفت: به اعتقاد بنده پرداخت یارانه برای برخی از مردم ضروری و نیاز است و باید مابقی این پول به تولید تزریق شود. اگر در حال حاضر به خانواده ای گفته شود “حاضرید در ازای سرکار رفتن فرزندتان از دریافت یارانه انصراف دهید”، فکر می کنم پاسخ آنها مثبت است.

حسینی اظهار کرد: تا مردم همکاری و همراهی نکنند، دولت توان اجرای برخی از برنامه ها را ندارد و برای همین مقام معظم رهبری شعار امسال را “دولت و ملت، همدلی و همزبانی” نامیده است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در خصوص مشکلات زیست محیطی استان خوزستان گفت: اگر جستجویی در مصاحبه های مسئولان در خصوص مشکل ریزگردها انجام دهیم، تناقضات عجیبی را می بینیم که نشان دهند آن است که سازمان محیط زیست تاکنون این موضوع را کارشناسی نکرده است و نقشه ای برای انجام کار تهیه نکرده است.

حسینی در خصوص سفر خانم ابتکار به استان خوزستان عنوان کرد: سفر و بازدید ایشان معنی ندار هرچند که هزار بار هم انجام شود، باید کارشناسان محیط زیست ارزیابی فنی و دقیقی از مشکلات و راهکارهای آنها ایجاد نمایند.

وی با انتقاد از تخصیص نیافتن بودجه مصوب برای ریزگردهای خوزستان خطاب به رئیس سازمان محیط زیست گفت: خانم ابتکار شما تاکنون برای تخصیص ۶۰ میلیارد تومانی که برای مشکل ریزگردها خوزستان تخصیص یافته است، تلاش کردید؟ چقدر از ۲۵ میلیارد تومانی که در بودجه ۹۴ برای مالچ پاشی تصویب شده است، تخصیص یافته است؟

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: من به این نتیجه رسیدم که خانم ابتکار هم نمی توانند مشکل ریزگردهای خوزستان را حل کنند، اما باید جرأت داشته باشند و در تلویزیون عنوان کنند که “من نمی توانم و به همین دلیل استعفا می دهم”.

https://hoorkhabar.ir/592839کپی شد!
80
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.