مهندس چمران در اهواز : مدیریت جهادی همان روش امام است

مهدی چمران با تاکید بر اینکه مدیریت جهادی همان روش امام (ره) است، بر لزوم توجه مدیران و مسئولان کشور به موضوع مدییت جهادی تاکید کرد.

مهدی چمران در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که امروز در حسینه اعظم اهواز برگزار شد با بیان اینکه سخن گفتن در خصوص ویژگی های برجسته شحصیت امام خمینی کار بسیار دشواری است، اظهار کرد: در طول تاریخ عامای زیادی بوده اند که می خواستند حکومت اسلامی را بنا نهند، ولی به دست استکبار زمان خود به شهادت رسیدند، ولی امام خمینی (ره) توانست طاغوت را از میان ببرد و حکومت اسلامی را در کشور بنا نهاد.

وی با تاکید بر اینکه حرکت امام خمینی (ره) از جنس حرکت انبیاء بود، افزود: حرکت انبیاء یک حرکت خالصانه است و هیچ پیامبر و امامی مردم را به خود دعوت نمی کرد، بلکه مردم را به سوی خدا دعوت کردند و تفاوت پیامبران دروغین و حقیقی نیز در همین است.

چمران با بیان اینکه رهبری امام خمینی در زمان انقلاب و دفاع مقدس از جنس رهبری پیامبران بود، تصریح کرد: در طول تاریخ در کشورهای مختلف رهبری مانند امام را نمی توان یافت؛ همه رهبران در طول تاریخ در کشورهای مختلف افرادی خودخواه بوده اند و همه چیز را برای خود می خواستند و در تاریخ کشورهای دنیا از این دست رهبران فراوان وجود دارد. اگر به زندگی صدام نگاهی بیندازیم متوجه خواهیم شد که وی چگونه از خود محافظت می کرد و به این دست از افراد، رهبران دنیایی می گویند و می توان گفت در میان آنها گاندی بهترین بود، ولی مشکل گاندی هم متصل نبودن به حبل الهی بود.

رئیس شورای عالی استان ها خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) حکومتی را پایه گذاری کرد که این حکومت لرزه بر اندام سیستم های مقتدر جهان انداخت و امام در نامه معروف خود به گورباچوف نیز بر این موضوع تاکید می کند و از درهم شکستن حکومت های کمونیسم سخن می گوید.

وی ادامه داد: واقعیت این است که امروز حکومت های غربی در میان جوامع مردمی محبوبیتی ندارند و اگر میزان محبوبیت اوباما و روسای جمهور فرانسه و یا بریتانیا در میان مردم این کشورها را بررسی کنیم این موضوع را به صراحت متوجه می شویم.

چمران گفت: امام خمینی (ره) در مسیر تکامل جامعه حرکت می کرد و با توجه به این نکته، اگر دوران پیروزی انقلاب اسلامی را بررسی کنیم متوجه می شویم که مردم نیز مانند امام خود در مسیر تکامل اخلاقی و اسلامی گام بر می داشتند و این حرکت زیبای مردم یادآور همراهی مردم در زمان پیامبران است.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب امام خمینی (ره) یک حرکت سیاسی و تغییر دولت نبود، ادامه داد: حرکت امام یک حرکت عمیق انقلابی بود. امام توانست مردم ایران را از منجلاب دوران رژیم طاغوت نجات دهد و در این زمینه باید به این موضوع توجه کرد که امام چگونه توانست مردم را به سمت خود بکشد و انقلابی بزرگ را در تاریخ رقم بزند.

رئیس شورای عالی استان ها با بیان اینکه امروز عده ای از آرمان های حقیقی انقلاب اسلامی فاصله گرفته اند، اظهار کرد: با این وجود به جرات می توان گفت که بیش از ۹۹.۵ درصد از مردم همان روحیه انقلابی آن روزها را دارند و از آن اقتدار چیزی کم نشده است.

وی ادامه داد: امام خمینی نه تنها ایران را متحول کرد، بلکه دیگر کشورهای جهان و به ویژه کشورهای اسلامی را تحت تاثیر حرکت بزرگ خود قرار داد، به گونه ای که پس از سال ها از حیات امام، جنبش بصیرت اسلامی در جهان اسلام ایجاد شد.

چمران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص بیداری اسلامی، گفت: این بیداری اسلامی هرگز خاموش نخواهد شد. شهادت طلبی و تفکر جوانان ایران، جهانیان را به خود جذب کرده است. همه ارتش های دنیا شعارهای فراوانی برای خود دارند، ولی جوانان ایران و نیروهای اسلام شعار نمی دادند، بلکه در جبهه ها تلاش می کردند و در انتظار شهادت بودند.

وی با بیان اینکه امروز با اقتدار می گوییم که به هیچ سلاحی امید نداریم، افزود: اگرچه برخورداری از سلاح های روز لازم است، ولی سلاح ما اعتماد به خدا است، همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس با همین سلاح در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کردیم. دشمنان ایران در سال های اخیر جن نرم را علیه ما به راه انداختند و در تاریخ هیچ کشوری مانند ایران تحریم نشده است، ولی می توان به جد گفت که این تحریم ها موجب رشد روزافزون ایران و تلاش بیشتر دانشمندان ایرانی شد. درست است که مشکلات زیاد است، ولی همین سختی ها است که انسان را می سازد و ما پا برجا ایستاده ایم، زیرا در سختی ها رشد کرده ایم.

چمران با اشاره به شعار امسال گفت: مدیریت جهادی همان روش امام است و در هشت سال دفاع مقدس نیز با استفاده از مدیریت جهادی توانستیم دشمن را شکست دهیم. امروز نیز اگر همه مسئولان و مدیران از روش مدیریت جهادی استفاده کنند با مشکلی مواجه نمی شویم. در برابر دشمن نباید ضعف و سستی از خود نشان دهیم و اگر در برابر دشمن ایستادگی کنیم، پیروزی از آن ما خواهد بود.

https://hoorkhabar.ir/59122کپی شد!
83
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.