وجود ۳۵۵ واحد غیر فعال در شهرک های صنعتی خوزستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: بیش از یک هزار واحد صنعتی در شهرک های صنعتی این استان به بهره برداری رسید که ۳۵۵ واحد از این تعداد غیر فعال هستند.

نوراله حسن زاده ظهر سه شنبه در جلسه ستاد تسهیل رفع موانع تولید اظهار کرد: ۷۱ شهرک صنعتی در خوزستان داریم که تا کنون یک هزار و ۱۲۱ واحد در این شهرک ها به بهره برداری رسیده است. ۷۶۶ واحد فعال به بهره برداری رسیده داریم و میزان اشتغال تا کنون ۱۱ هزار و ۷۶۵ مورد بوده است.

وی افزود: میزان اشتغالزایی فعلی شهرک های صنعتی استان ۹ هزار و ۴۲۳ مورد است. تعداد واحدهای غیر فعال ۳۶۵ مورد با میزان اشتغال هفت هزار و ۳۳۲ هستند. البته این میزان اشتغال با توجه به تعاریف لحاظ شده در پروانه واحدهای صنعتی برآورد شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تصریح کرد: ۲۸۰ واحد صنعتی مشکل کمبود نقدینگی، ۴۷ واحد مشکل فقدان بازار، ۱۲ واحد مشکل اختلاف شرکا، ۱۵ واحد مشکل مواد اولیه و ۱۱ واحد نیز مشکل ماشین آلات دارند.

حسن زاده عنوان کرد: از اردیبهشت سال جاری با توجه به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و در نهایت تصویب هیئت وزیران این ستاد دوباره فعال شده و تشکیل جلسه می دهد. در گذشته از سال ۸۹ تا ۹۳ این ستاد یک هزار و ۳۶۷ مصوبه داشته است.

وی بیان کرد: یک هزار و دو مورد از مصوبات گذشته این ستاد در حوزه امور بانکی و تسهیلات، ۶۷ مورد در حوزه امور انرژی شهرک های صنعتی و محیط زیست، ۴۸ مورد انصراف متقاضی، ۱۰۱ مورد امور مالیاتی، گمرک و تأمین اجتماعی، هفت مورد هدفمندی یارانه ها و ۱۴۲ مورد نیز امور سرمایه گذاری و تولید مواد خاص بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان یادآور شد: عدم حضور مدیران در جلسات، اجرای برخی مصوبات و عدم اجرای مصوبات به طور کامل و عدم تمکین برخی بانک ها نسبت به مصوبات از جمله مشکلات برای فعالیت این ستاد هستند.

حسن زاده تأکید کرد: برگزاری جلسات مستمر با حضور مدیران ارشد عضو کارگروه، ارائه گزارش اجرای مصوبات توسط اعضای ستاد در جلسات، تهیه و تنظیم بسته حمایت از صنایع با مشارکت بانک ها و ادارات و اینکه شرکت های ارائه دهنده خدمات برق، آب و گاز از هر گونه قطعی جلوگیری کنند از جمله پیشنهادات برای ادامه کار این ستاد است.

وی در پایان گفت: بحث و مشکل موجود واحدهایی هستند که ادامه فعالیت آنها توجیه اقتصادی داشته و می توانند با حمایت بازار فروش داشته باشند اما اگر سرمایه در گردش به آنها تعلق نگیرد هیچ فایده ای ندارد.

https://hoorkhabar.ir/576708کپی شد!
37