استاندار: پارلمان ورزش خوزستان مدافع حقوق مردم استان است

استاندار خوزستان پارلمان ورزش استان را دفاع از حقوق تخصصی مردم خوزستان دانست.

عبدالحسن مقتدایی در دومین نشست پارلمان ورزش خوزستان که امروز، ۲۰ اسفندماه در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: اصرار داشتم که دومین نشست پارلمان استان نیز در سال ۹۳ برگزار شود تا بخش دیگری از کار، انتقال داده شود. در اولین پارلمان استان معرفی اصل موضوع صورت گرفت و در این جلسه بخشی از مشارکت ایجاد شد ولی هنوز راه داریم تا این پارلمان که به عنوان یک کار نمونه است، حرکت کند و با رفع نواقص، برای استان خوزستان تثبیت شود که در این زمینه باید کمی حوصله کرد.

وی بیان کرد: اولین هدف پارلمان این است که دیگران حرف بزنند و با دیگران حرف بزنیم. به هر حال در این پارلمان قرار است هم دیگرانی که دولتی نیستند، صحبت کنند و هم با دیگرانی صحبت شود که استانی نیستند و خطاب در این جا باید مجلس شورای اسلامی، دولت، قوه قضاییه و وزارت ورزش و جوانان باشد. یعنی وقتی کل استان دور هم جمع می شوند باید آن چیزهایی را که می خواهیم در خصوص آن ها تصمیم بگیریم در کارگروه هایی که رسمیت دارند، درباره آن ها تصمیم گیری کنیم و کار، عملیاتی و به سرانجام برسد.

وی خاطر نشان کرد: هدف ما این است که بدانیم سهم ما در ورزش کشور چقدر است که باید مدعی باشیم. چرا که مدال هایی که کسب شده است، سهمی در ورزش کشور دارند و ما باید بدانیم سهم ما در شبکه های ورزشی کشور با توجه به این که باعث رونق و افتخار ورزش کشور هستیم، چقدر است.

استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: آیا فقط زمانی که گردوخاکی در بازی لیگ برتر به وجود آمد شبکه ورزشی باید با مسوولان ورزشی صحبت کند؟ در حالی که یک بار طی این یک سال و نیمی که من استاندار استان و به عنوان ورزشی ترین استاندار تاریخ کشور بوده ام، یک بار هیچ کدام از این شبکه ها نیامده اند بپرسند شما در این استان چه کاره هستید و می خواهید چه کار کنید ولی همین شبکه ها وقتشان را صرف یک آقایی می کنند که با مشت به شکم یک خبرنگار زده است؛ پول یک ملت باید صرف این شوخی شود یا صرف یک نکته تربیتی؟

وی بیان کرد: در هر صورت ما باید بدانیم سهم ما در ورزش از این همه مدالی که کسب می کنیم کجاست. به یک تیمی که بازی آن معادل بازی ملی است و مقابل یک تیم خارجی در اینجا بازی می کند و در حقیقت نماینده یک مملکت است، به جای آنکه به آن کمک کنند تا مشکلش حل شود، آن را تضعیف می کنند.

مقتدایی گفت: این پارلمان دفاع از حقوق تخصصی مردم استان است که با کامل تر شدن و رفع نواقص آن دیگر قطعا هر کسی در کشور نمی تواند بگوید من به میل خودم تصمیم می گیرم و حرف ها باید کارشناسانه و روی اصول باشد. به هر حال وقتی یک مجموعه کارشناسی شده به وجود آید کسی نمی تواند راحت برخورد کند. ما مشکلات را می دانیم و باید بگویم طی این جلسات باید از پنج قطبی که به نمایندگی از آن ها صحبت خواهد شد، پنج موضوع مطرح شود تا خوراک کار ما و دیگران در شورای برنامه ریزی باشد. همچنین اگر یک درصد بند “ب” سابق نیز تصویب شود، یک پشتوانه مالی بسیار خوب است.

وی افزود: ما با کارهایی که انجام می دهیم آماده هستیم تا اگر پولی باشد قطعا تحول اساسی ایجاد کنیم، البته زمانی هم که پول نبود کار انجام شد و برگزاری مسابقات چند جانبه از افتخارات همه شما است. در این پارلمان باید به یک ایده پرداخته شود تا آن را در نظام برنامه ریزی برده و از آن استفاده کنیم. بنابراین باید هم موضوع و محتویات گزارشات مشخص باشد و هم این که گزارشات باید از نظر شکلی از یک فرمت تبعیت کند.

استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: هر قطبی هم باید زبان گویای کل منطقه شهرستان های مشخص شده باشد و باید یک هم افزایی هم در مناطق داشته باشیم و برنامه داریم که یک تورنمنت هم بین این پنج منطقه داشته باشیم که این یک رقابت سالم و هم افزایی است.

وی با اشاره به راه اندازی سایت ورزش خوزستان گفت: مایل هستیم یک سایت ورزشی مربوط به استان که محور افتخارات استان شود، راه اندازی کنیم که این سایت می تواند یکی از سایت های پر بیننده در فضای مجازی باشد. با راه اندازی این سایت می توانیم با تمام دنیا در ارتباط باشیم که به نظر من این سایت می تواند یکی از خروجی های پارلمان باشد و جای این سایت در فضای مجازی خالی است.

مقتدایی افزود: با راه اندازی این سایت عکس های تاریخی ورزش مان منتشر می شود که جوانان می توانند از این طریق متوجه خدمات گذشتگان آن هم با امکانات آن زمان شوند. این سایت می تواند سایتی جهت استعدادیابی هم باشد. با راه اندازی این سایت هیچ چهره غبارخورده ای به عنوان پیشکسوت از بین نمی رود و حق هیچ استعدادی هم ضایع نمی شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم جلسه سوم این پارلمان را با خبرهای خوش در اردیبهشت ماه سال آینده داشته باشیم.

https://hoorkhabar.ir/566088کپی شد!
76
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.