خوزستان بیشترین سهم مهمانان نوروزی را دارد اما…

یک راهنمای گردشگری گفت: خوزستان بیشترین سهم ورودی مهمانان نوروزی را دارد.

مهدی رئوفی اظهار کرد: فصل گردشگری در استان خوزستان با دیگر استان‌های کشور بسیار متفاوت است. در واقع فصل گردشگری خوزستان به دو بخش تقسیم می‌شود؛ از اواسط پاییز تا اوایل زمستان و از اواخر زمستان تا اوایل بهار.

 

رئوفی اضافه کرد: استان خوزستان از جمله استان‌های رکوردار در زمینه میزان ورودی مهمانان نوروزی در کشور به خاطر وجود کاروان‌های راهیان نور است.

 

او خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر با توجه به رواج ایرانگردی در میان مردم ایران می‌توان اذعان کرد که خوزستان بیشترین سهم را از گردشگران داخلی داشته است. البته این موضوع به خاطر تبلیغات در این زمینه نبوده بلکه شاید وجود سفر کاروان‌های راهیان نور موجب این امر شده است.

 

وی اظهار کرد: با توجه به میزان چشم‌گیر گردشگران به استان خوزستان نکته قابل توجه این است که اغلب گردشگران این استان از هتل استفاده نمی‌کنند و بیشتر به صورت کمپ‌های نوروزی و مدارس اسکان می‌یابند.

 

این راهنمای گردشگری بیان کرد: یکی از اصول در صنعت گردشگری جابه‌جایی پول و سرمایه است. یعنی وقتی گردشگری به استان خوزستان می‌آید باید همراه خودش پول و سرمایه را نیز وارد استان کند که متأسفانه خوزستان سهم آن چنانی از این موضوع ندارد.

 

وی تصریح کرد: اگر جامعه میزبان بخواهد سود خوبی از گردشگران داشته باشد باید حتماً مراکز مناسب سرگرمی و اسکان ارزان‌ قیمت را برای گردشگران ایجاد کند که در حال حاضر تنها شهری که در استان خوزستان دارای چنین مراکزی است دزفول و شاید بخشی از آبادان است که البته اغلب آن‌ها کمپ‌هایی هستند که پیش از انقلاب ایجاد شده‌اند.

 

رئوفی افزود: الان در بعضی شهرهای استان دهکده‌های گردشگری مثل دهکده گردشگری زراس یا دهکده گردشگری انشان راه‌اندازی شده است که اتفاقاً درآمدزایی خوبی نیز دارند.

 

این راهنمای گردشگری معتقد است: برای این که بتوانیم در صنعت گردشگری درآمدزایی داشته باشیم باید محصولی را به گردشگران ارایه کنیم و ایجاد انواع خدمات مثل فروش محصولات فرهنگی، سوغات، رستوران‌ها، سایت‌های گردشگری و غیره جزو این خدمات محسوب می‌شوند.

 

او اضافه کرد: با توجه به این که ورود گردشگران مزایای مختلفی برای جامعه میزبان دارد باید خیلی خوب از آن استفاده کنیم. مثلاً باید بتوانیم استان را با احداث نمایشگاه‌ها در مسیر گردشگران، اطلاع‌رسانی مناسب و خوب معرفی کنیم که البته ضعف گردشگری در استان ما نیز مربوط به همین دو مورد است. یعنی اطلاع‌رسانی و معرفی درست صورت نمی‌گیرد و در برگزاری نمایشگاه‌ها و سمینارها نیز ضعف داریم و می‌توان گفت در خوزستان حتی یک فستیوال ثابت گردشگری نداریم.

 

وی بیان کرد: استان خوزستان یک جای ارزان‌ قیمت برای تورهای ورودی به این استان است که اگر بسته‌های مناسب معرفی شوند و همدلی در استان وجود داشته باشد و ستادهای نوروزی نیز کارشان را درست انجام بدهند مطمئناً می‌توان از گردشگران حداکثر بهره‌ را برد.

 

رئوفی یادآوری کرد: سال گذشته با همکاری و تأیید میراث فرهنگی و استان بسته‌های گردشگری را به همه جا معرفی کردیم اما آمادگی لازم وجود نداشت چراکه مثلاً تورگردانان تهرانی عادت دارند خودشان برنامه‌ریزی کنند و کاری به خوزستانی‌ها ندارند و تورهای خودشان را می‌آورند و می‌برند و اتفاقاً همین هماهنگ نبودن موجب می‌شود که به جامعه میزبان لطمه وارد شود و فقط خودشان سود برند.

 

این راهنمای گردشگری تاکید کرد: استان خوزستان یکی از پرجاذبه‌ترین استان‌های کشور است چراکه تفاوت فرهنگی در این استان بسیار زیاد است. همچنین از نظر آب و هوا با دیگر استان‌ها بسیار متفاوت است.

https://hoorkhabar.ir/555کپی شد!
106
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.