تکمیل پروژه زیرگذر خلیج فارس اهواز
معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز از تکمیل پروژه زیرگذر خلیج فارس در اتوبان آیتالله بهبهانی خبر داد.
محمدعلی دوایی فر اظهار کرد: در جهت حل معضلات ترافیکی شهر اهواز لازم بود اقدامی اساسی انجام شود و از ترددهای بیمورد مردم در خیابانها جلوگیری به عمل آید، لذا پروژههایی مانند تعریض پل سوم، روگذر چهارشیر و زیرگذر خلیجفارس در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.
وی ادامه داد: زیرگذر خلیجفارس مسیر گردشی در تداخل مسیر تندروی شمال به جنوب در بلوار آیتالله بهبهانی را حذف خواهد کرد و توقفهایی که در میدان خلیجفارس انجام میشود، به نوعی روانتر میشود. پیشبینی کار به اینگونه بود که خط ترافیک از شمال به جنوب و بالعکس همیشه با سرعت مطمئنه و با ایمنی بیشتر صورت بگیرد که امیدواریم با راهاندازی این روگذر به این هدف دست یابیم.
معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز گفت: با توجه به اینکه دو شهرستان اهواز و کارون ارتباط ترافیکی دارند، ضروری است. در ادامه احداث پروژههای مرتبط با این موضوع در اهواز اقدامات لازم در شهرستان کارون نیز انجام شود.
همچنین نادر باغبانپور، مجری تقاطعهای غیرهمسطح اهواز در خصوص مشخصات فنی پروژه زیرگذر خلیجفارس به ایسنا گفت: عملیات ساخت این پروژه در سال ۹۱ آغاز و تا پایان عملیات ۶.۲ میلیارد تومان هزینه شد.
وی ادامه داد: طول زیرگذر ۳۳۳ متر و عرض آن در مقطع دور برگردان ۱۱ متر و ۲۰ سانتیمتر است. حدود ۵ هزار متر قالببندی و ۸۰۰ تن آرماتوربندی در این پروژه انجام شد.
مدیر پروژه زیرگذر خلیجفارس اظهار کرد: همچنین تعداد ۵۳۰ شمع بتنی به قطر ۶۰ سانتیمتر و با عمق ۱۲ متر برای حفاظت از دیواره تونل استفاده شد. ۳۰۰ مترمکعب سنگکاری و ۴ هزار و ۵۰۰ مترمکعب بتنریزی و ۲۰ تا ۲۱ هزار مترمکعب عملیات خاکبرداری برای این پروژه صورت گرفت.
باغبانپور افزود: همچنین حدود ۳۰ هزار مترمربع آسفالت در مقطع زیرگذر استفاده شد و اکنون کار عملیاتی در این پروژه به پایان رسیده و پروژه آماده بهرهبرداری است. زیرگذر خلیجفارس اولین زیرگذر کلانشهر اهواز که با این نوع سازه و با چنین کیفیت کار ساخته میشود امید است در روانسازی ترافیکی شهر مؤثر باشد.