مسئولان وزارت خارجه مراقب خرس خاله ها باشند! (محمود ملکی)

این هم از عجائب و غرائب است که عده ای هیجان زده و احساسی از وزارت کشور مجوز گرفته اند تا در مقابل وزارت امور خارجه تجمع کنند و به خیال خودشان از دیپلماسی هسته ای کشور دفاع کنند.عده ای که گویا تمایل تظاهر حمایت از دیپلماسی هسته ای و نه خود حمایت، امان از کف آنان بریده است و سبب شده آنان نتوانند اندکی بر عاقبت تمایلات هیجانی خود بیندیشند!
مساله خیلی ساده است.بر  سر در وزارت خارجه نوشته اند نه شرقی،نه غربی،جمهوری اسلامی و این یعنی اینکه هر آنچه هست و نیست در این وزارتخانه از کوچکترین حرکات و سکنات،برای جمهوری اسلامی ایران است،فارغ از هر گرایش سیاسی و جناحی!یک کلام: وزارت امور خارجه جای مرده باد آن و زنده باد این نیست!
عقلانیت می گوید حمایت از دیپلماسی دولت،تجمع آن هم در مقابل وزارت خارجه نمی خواهد.عقلانیت می گوید تجمع موافقان در مقابل وزارت خارجه،به همان میزان به مخالفان هم حق تجمع در مقابل وزارت خارجه را می دهد و این آغاز مرده باد و زنده باد های جناحی در حیاط منافع ملی ایرانیان است.
دوست نمایان به ظاهر دوست،اجازه دهند که مسئولان این وزارتخانه بدن نحیف این وزارتخانه را اندکی با مهارت و تدبیر و نه با هیاهو و غوغا،فربه تر کنند، تا در طوفان بنیان بر افکن تهدیدها بتوانند جولانی دهند این منافع ملی فراموش شده ملت ایران را در عرصه بین الملل. اجازه دهند تا به دقت و وسواس،نه با هیجان و احساس،طرح های نو در این سمبل عزت و حکمت ایرانیان بیفکنند.فارغ از هر مرده باد و زنده باد!
دوست نمایان به ظاهر دوست، ممکن است فردا خود را به حیاط منافع ملی ایرانیان برسانند و به زعم خویش از دیپلماسی کشور دفاع کنند، اما بدانند که این کار،آغازی است بر بازی سیاسی و جناحی در حیاط منفعت ملی ایرانیان! حیاطی که اگر آنان فردا در آن جاشعار زنده بادش را سر دهند، روز بعد مخالفان شعار مرده بادش را سر می دهند.
برای خود نمایی و تظاهر هیچوقت دیر نیست!برای خراب کردن دستاوردها همیشه خیلی عظیمی هستند که با رفتارهای غیر معقولانه،همه چیز را به هم بریزند.حرکت بر مدار عقلانیت،آن هم در کشور هیجان های کاذب،صبوری می خواهد و بینش!اما دوست نمایان به ظاهر دوست، بی طاقت اند برای خود نمایی و تظاهر!
مسولان وزارت خارجه،با دقت و وسواس،مراقب باشند،حیاط بزرگ منافع ملی ایرانیان،جای مرده باد و زنده باد نیست!
پی نوشت:
خوشبختانه وزارت امور خارجه،با صدور اطلاعیه ای ضمن تشکر از حمایت از دیپلماسی کشور،با برگزاری تجمع در مقابل این وزارتخانه مخالفت کرد. در بخشی از اطلاعیه وزارتخارجه آمده است:
ˈاز آنجا که چنین رویه ای برای اعلام حمایت و پشتیبانی عمومی از برنامه ها، سیاست ها و فعالیت های حرفه ای وزارت امور خارجه و وظایف محوله به این وزارتخانه از سوی نهادهای عالی کشور متعارف نمی باشد، ضمن سپاسگزاری از بانیان این امر و خصوصا ابراز احساسات هموطنان عزیز، ضرورتی برای برگزاری چنین گردهمایی نمی بیند و تاکید می کند موثرترین حمایت از پیشبرد سیاست خارجی و اعتلای نام ایران اسلامی در سطح جهانی، تلاش مجدانه و همگانی برای ساختن ایرانی آباد، پیشرفته و متکی به توانمندی های ذاتی و علمی فرزندان خود می باشد.ˈ
https://hoorkhabar.ir/53790کپی شد!
129
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.