ابهام در برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت (فتح خرمشهر)/ عامل اصلی مشکلات بی‌تدبیری وزارت ارشاد است

رئیس انجمن نمایش خرمشهر از بلاتکلیفی و نامعلوم بودن برگزاری هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت فتح خرمشهر خبرداد و گفت: دلیل اصلی این اتفاقات بی‌تدبیری وزارت ارشاد در انتخاب مدیرکل ارشاد خوزستان همزمان با برگزاری این جشنواره است.

حسین ذوالفقاری رئیس انجمن نمایش خرمشهر با اشاره به عدم برگزاری هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت (فتح خرمشهر) اظهار داشت: بیش از هر نهاد دیگری ما از وزارت ارشاد انتقاد داریم زیرا در چند روز به برگزاری هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت فتح خرمشهر تصمیم بر تغییر مدیرکل ارشاد خوزستان گرفته شد.

وی با بیان جشنواره تئاتر مقاومت فتح خرمشهر تنها جشنواره با موضوع دفاع مقدس مرکز هنرهای نمایشی است، گفت: دوستان مرکز هنرهای نمایشی اعلام کردند تعهدات خود نسبت به جشنواره را انجام خواهند داد اما هیچ کنشی را در عمل ندیدیم.

ذوالفقاری تصریح کرد: بر فرض مثال مرکز هنرهای نمایشی و اداره کل ارشاد خوزستان برای برگزاری جشنواره خود را کنار می‌کشند. ما در آبادان و خرمشهر سازمان منطقه آزاد اروند را داریم که متاسفانه در حمایت از این جشنواره تعلل می‌کند. مقام معظم رهبری فرمودند «فرهنگ ارجح‌تر از اقتصاد است» ولی بی‌تفاوتی منطقه آزاد ادامه دارد.

رئیس انجمن نمایش خرمشهر بلاتکلیفی هفدهمین جشنواره مقاومت فتح خرمشهر را نداشتن صاحب امتیاز جهت پاسخگویی خواند و گفت: تا دوره دهم صاحب جشنواره بچه‌های خرمشهر بودند. بعد از اینکه جشنواره ملی شد، یک دوره و معاونت هنری و مرکز هنرهای نمایشی آن را برگزار کردند اما هیچ‌گاه ردیف بودجه‌ مالی مشخصی برای جشنواره مقاومت فتح خرمشهر در نظر گرفته نشده است. متاسفانه از دوره یازدهم این جشنواره همانند توپ فوتبال مدام بین نهادهای مختلف پاس داده می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر سال مدیرکل ارشاد خوزستان با تمام کمبودها و مشکلات پای آن می‌ایستاد اما از زمانی که خبر تغییر مدیرکل آمد دیگر انتظار کار کردن نباید از وی داشت. عامل اصلی بلاتکلیفی این دوره‌ وزارت ارشاد است.

 هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت فتح خرمشهر قرار بوده از ۴ الی ۷ خرداد در خرمشهر برگزار شود.

منبع : فارس

 

https://hoorkhabar.ir/50343کپی شد!
110
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.