تاکید استاندار خوزستان بر ضرورت تقویت پیوند بین والدین و مدارس

استاندار خوزستان بر لزوم وجود احساس مسئولیت بیشتر و جدی​تر در والدین دانش​آموزان و برقراری و تقویت پیوند بین والدین و مدارس در استان تاکید کرد.

عبدالحسن مقتدایی در نشست شورای آموزش و پرورش استان که امروز، ١٢ آذرماه در محل استانداری برگزار شد، اظهارکرد: احساس می​شود که اولیا در بحث مدارس و دانش​آموزان رها شده​اند و احساس مسئولیت والدین کم شده است.

 وی افزود: متاسفانه والدین فکر می​کنند که تنها افرادی همچون معلمان و حتی رانندگان سرویس مدارس مسوولیت فرزندان آن​ها را برعهده دارند و والدین کارها را فقط به دیگران تفویض کرده​اند.

مقتدایی با اشاره به اهمیت زنگ اولیا و انجمن​های اولیا، خطاب به اعضای شورای آموزش و پرورش استان تصریح​کرد: ما باید برای والدین که مسوول اصلی دانش​آموزان هستند وقت بگذاریم زیرا موضوع ارتباط با والدین اهمیت زیادی می​تواند داشته باشد.

وی عنوان​کرد: متاسفانه به موازات توسعه​های صورت گرفته، احساس مسئولیت​ها ضعیف شده و هر کس فکر می​کنند مسئولیت کارها بر گردن دیگری است.مقتدایی ادامه ​داد: ریشه گرفتاری​ها در همین احساس مسولیت​ها است و بنابراین لازم است مقوله برقراری پیوند بین والدین و مدارس مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه این نشست محمد تقی​زاده، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اظهارکرد: انتظار داریم جامعه و خانواده​ها به این باور برسند که مسایل و مشکلات بخش آموزش و پرورش صرفا متعلق به اداره آموزش و پرورش نیست، بلکه تمام خانواده​ها، بخش​های مختلف جامعه و نهادها باید در زمینه مسایل آموزش و پرورش کمک کنند تا این مشکلات حل شود.

در این نشست همچنین عبدالرسول عمادی، مشاور استاندار خوزستان در امور آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت برقراری رابطه خوب بین معلم و شاگرد و با اشاره به تعداد دانش​آموزان در سطح استان تصریح​کرد: این دانش​آموزان سرمایه​های بزرگی هستند که باید آن​ها را به خوبی پروراند.

عمادی عنوان​کرد: نسبت تعداد دانش​آموز در استان به تعداد معلم ١۴ به یک است در حالی که این نسبت در کشور ١١ به یک است، یعنی ما به ازای هر ١۴ دانش​آموز یک معلم داریم. در واقع آموزش و پرورش کار والدین و خانواده است و مدرسه در بحث تعلیم و تربیت تنها به کمک والدین می​آید.

همچنین در این نشست پیشنهاد شد که فرمانداران هر منطقه بخشی از اعتبارات خود را به اجرای برنامه​های فرهنگی و پیشگیرانه در مدارس اختصاص دهند و بر لزوم توسعه همکاری​های سایر نهادهای استان در زمینه پیشگیری از آسیب​های اجتماعی و پیشگیری از مصرف مواد مخدر در مدارس با آموزش و پرورش در جهت فراگیرتر کردن این برنامه​ها تاکید شد.

https://hoorkhabar.ir/491050کپی شد!
62
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.