رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان خبر داد: اعزام ۱۵ هزار دانشجو و ۲ هزار استاد به عمره مفرده

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور گفت: از مجموع افرادی که برای عمره دانشگاهیان ثبت نام کرده‌اند،‌ ۱۵ هزار دانشجو و ۲ هزار عضو هیات علمی به عمره مشرف می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدرضا فقیهی در همایش آموزشی توجیهی دانشگاهیان عمره‌گزار خوزستان که پنجشنبه اول اسفند در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد،‌ اظهار کرد: در مجموعه ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان سه سیاست کلی و کلان تعریف شده که این سیاست‌ها سرلوحه اقدامات در این ستاد است.

وی افزود: نخستین و مهمترین مساله‌ای که مورد نظر است، آسان انجام شدن عمره دانشگاهیان است که در این زمینه اقدامات بسیاری انجام شده و سهمیه دانشجویی خوبی نیز دریافت شده است. در سال جاری نیز پیش از به پایان رسیدن اعزام‌های جاری،‌درخواست سهمیه برای سال آینده به مسئولان سازمان حج و زیارت ارائه و سهمیه قابل توجهی نیز دریافت شد. اکنون شرایط به گونه‌ای است که در حالی که ۶ میلیون از مردم کشور در نوبت اعزام به سر می‌برند، دانشگاهیان تنها دو ماه پس از ثبت نام به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

قفیهی در خصوص وام عمره دانشجویی تصریح کرد: در این زمینه نیز تلاش‌های خوبی صورت گرفته و توافقاتی با بانک ملت حاصل شده و بر این اساس به هر دانشجوی عمره‌گزار ۶۰۰ هزار تومان وام تعلق می‌گیرد. نکته‌ای که بر آن تاکید داریم این است که عمره دانشگاهیان باید ارزان‌تر از عمره عمومی باشد و در این زمینه تلاش شده که با اخذ تخفیف‌های متعدد، به این هدف دست یابیم. همچنین کیفیت عمره دانشجویی نیز باید بسیار بالاتر باشد و در این زمینه نیز سعی شده از هر لحاظ، نکات ضروری مورد توجه باشد و از مدیران کاروان‌ها و روحانیون توانمند در کاروان‌های دانشجویی استفاده می‌شود.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور در خصوص فعالیت‌های فرهنگی این ستاد اظهار کرد: در این زمینه برنامه‌های متعددی برای پیش از سفر، حین سفر و پس از سفر پیش‌بینی شده است. همچنین از طریق سایت ستاد نیز آموزش‌هایی مجازی با استفاده از اساتید به عمره‌گزاران ارائه می‌شود. همچنین برگزاری مسابقات مختلف و همچنین ارسال بسته‌های آموزشی و فرهنگی برای دانشجویان عمره‌گزار از دیگر برنامه‌های ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان است.

وی ادامه داد: نرم‌افزارهایی نیز برای دانشجویان عمره‌گزار ارسال شده که از آن طریق شبهات این دانشجویان برطرف می‌شود. یک لوح فشرده حاوی ۳۲۴ نرم‌افزار ویژه تلفن‌های همراه نیز در اختیار دانشجویان قرار گرفته که این افراد می‌توانند با استفاده از این نرم‌افزارها با اماکن متبرکه در مکه و مدینه و همچنین احکام مورد نیاز آشنا شوند.

فقیهی با اشاره به معنویت عمره دانشجویی، گفت: دانشگاهیانی که قرار است به حج مشرف شوند به این نکته توجه داشته باشند که ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دانشجو و بیش از ۷۰ هزار عضو هیات علمی در کشور وجود دارد که از این تعداد، ۳۴۰ هزار دانشجو برای عمره دانشجویی و ۱۸ هزار استاد دانشگاه برای تشرف به عمره ثبت نام کرده اند و از این تعداد،‌ ۱۵ هزار دانشجو و ۲ هزار عضو هیات علمی به عمره مشرف می‌شوند؛ در نتیجه دانشجویانی که اکنون قرار است به این سفر معنوی مشرف شوند مورد توجه قرار گرفته‌اند و به نوعی باید گفت که به خانه خدا دعوت شده‌اند. در مفاهیم اسلامی شانس معنایی ندارد، ‌بلکه در نظام الهی علت و معلول وجود دارد و این سفر، یک دعوت خاص است و باید قدر آن را بدانیم. ‌

https://hoorkhabar.ir/463کپی شد!
161
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.