تعداد بیکاران در خوزستان ۳۲۰ هزارنفر است/سالانه ۴۰ هزار نفر به بیکاران استان اضافه می شود

هوشمند صفایی گفت:سالانه ۴۰تا۵۰هزارنفربه بیکاران استان اضافه می شوداز آن ۳۲۰هزارنفرنیز تعداد۱۰۰هزارنفرفارغ التحصیلان بیکارهستند یعنی کسانی که تحصیلات عالیه دانشگاهی دارند ،با این شرایط باید فکری شود.

هوشمندصفایی مدیرکل اداره کار،تعاون و رفاه اجتماعی خوزستان در خصوص وضعیت اشتغال در استان اظهار داشت:باتوجه به فشارهای خارجی ورکوداقتصادی که داشته ایم وضعیت اشتغال در استان نگران کننده است و ازخیلی شاخص های اشتغال در کشور عقب هستیم.

وی افزود: براساس آخرین سرشماری که در سال ۹۰در کشور انجام شد نرخ بیکاری در استان خوزستان ۲۵/۷درصد است که توسط مرکز آمار اعلام شده است.

صفایی عنوان کرد:از سال ۹۰ به این طرف را نیز معتقدیم نرخ بیکاری افزایش پیدا کرده است هرچند نظرات در خصوص نرخ بیکاری در حال حاضر متفاوت است و عده ای می گویند ۲۸ درصد اما ما اگر به همان نرخ سال ۹۰ نیز استناد کنیم می بینیم که جزو استان های با نرخ بیکاری بالا هستیم.

مدیرکل اداره کار اظهار داشت:این برازنده خوزستان نیست چرا که ثروت های خدادادی بسیاری در استان نهفته است وظرفیت های انسانی و امکانات بسیار خوبی دارد ما همه شاخص های لازم را برای داشتن یک استان پیشرفته داریم ولی به دلیل مشکلات گذشته خصوصا جنگ نتوانسته ایم شرایط مطلوب را بدست آوریم.

هوشمندصفایی با هشدار نسبت به عدم برنامه ریزی فوری برای بحث اشتغال در استان گفت:پیش بینی می کنیم اگر یک برنامه عاجل وفوری در نظر نگیریم دو یک سند توسعه اشتغال در در یک بازه زمانی که بتوانیم نرخ فزاینده بیکاری را مهار کنیم تنظیم نشود در سال های آینده با بحران بیکاری مواجه خواهیم شد.

این مقام مسئول در خصوص بحث سرمایه گذاری بخش خصوصی گفن:بخش خصوصی جایی سرمایه گذاری می کند که شاخص هایی که مدنظر دارد تحقق پیدا کند استان ما به دلیل آب و هوای خاص  ومرزی بودن چندان رغبتی برای حضور بخش خصوصی ایجاد نمی کند چنانچه مشکلاتی مانند ریزگردها ومسائلی از این قبیل نیز اضافه شده اند.

وی افزود:بنابراین دولت بایدنگاه ویژه ای به خوزستان داشته باشد و بخشی از درآمدهای نفت وگاز را به استان اختصاص دهد و با ایجاد پروژه ها و فعال کردن واحدهای موجود به اشتغال در استان کمک کند یعنی  امید ما بازهم به دولت است تمام صنایع موجود در استان دولتی هستند چون دولت های گذشته به این نتیجه رسیدند که خودشان باید سرمایه گذاری داشته باشند.

صفایی تصریح کرد:شرایط خوزستان با تمام استان ها متفاوت است ثروت ایران متعلق به این استان است  و دولت باید بخشی از ثروت ملی را به استانی که از آنجا بهره برداری می کند اختصاص دهد و نگاهش به آن خاص باشد.

مدیرکل کار،تعاون ورفاه اجتمامی گفت:حدود۳۲۰هزارنفر بیکاردر خوزستان داریم، این افراد جمعیت فعال جویای کار هستند که بر اساس سرشماری سال۹۰ است که امکان افزایش آن نیز وجود دارد  هرچند این آمار قابل استناد است.

وی اضافه کرد:سالانه ۴۰تا۵۰هزارنفربه بیکاران استان اضافه می شوداز آن ۳۲۰هزارنفرنیز تعداد۱۰۰هزارنفرفارغ التحصیلان بیکارهستند یعنی کسانی که تحصیلات عالیه دانشگاهی دارند ،با این شرایط باید فکری شود.

صفایی در خصوص برنامه این سازمان برای حل مشکل بیکاری گفت:محور فعالیت اداره کل کار،رفاه وتعاون تنظیم یک سند توسعه اشتغال برای استان است که مشغول کار بر روی ان هستیم که بتوانیم از طریق توسعه بخش تعاون به خصوص تعاونی های روستایی و شهری و کسب و کارهای کوچک این مشکل را برطرف کنیم درحال حاضر ۱۵۰طرح عملی و اجرایی پیش بینی کرده ایم که هم هزینه کمتری برای اجرا دارد و هم اینکه سریعتر به اشتغال می رسد وفارغ التحصیلان در رشته های مختلف می توانند برای استفاده از این طرح ها مراجعه کنند.

وی در پایان گقت:باتوجه به تدابیر اتخاذ شده در سال۹۳ به توسعه اشتغال در استان خیلی امیدوارهستیم، توسعه کسب و کارهای کوچک توسعه اشتغال در بخش خدمات ،توسعه تعاونی های روستایی،  توسعه تعاونی های شهری از جمله برنامه هایی است که پیگیری خواهیم کرد.

https://hoorkhabar.ir/46151کپی شد!
101
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.