خرید کتاب از نویسندگان خوزستانی به ۹۰ میلیون تومان افزایش یافت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: بودجه خرید کتاب از نویسندگان استان را به ۹۰ میلیون تومان افزایش داده‌ایم.

همایون قنواتی صبح امروز در همایش هنرمندان این شهرستان اظهار کرد: فرهنگ یک هویت پایدار و مسیر پایداری را در زندگی ما و نوع نگاه، جهان‌بینی، سنت‌ها و آداب ما دارد که سال‌های سال همراهمان بوده است.

وی ادامه داد: عزاداری‌ها، تعزیه‌خوانی‌ها و شبیه‌خوانی‌ها جزو فرهنگ پایدار ما هستند که خود مردم با توجه به اعتقادی که دارند با هزینه خودشان مراسم مذهبی را انجام می‌دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: اگر فرهنگ را به عنوان یک کالای فرهنگی بخواهیم عرضه کنیم باید برای محصول فرهنگی خود جایگاه و متقاضی داشته باشیم در غیر اینصورت موفق نخواهیم بود.

قنواتی افزود: در حیطه فرهنگ و هنر بخشی از کار را درست انجام می‌دهیم و در بخش بعدی کار به بن‌بست می‌رسیم زیرا مسیری را که قبلا به بن‌بست رسیده، باز هم طی می‌کنیم.

وی همچنین گفت: میزان خرید کتاب را در سال جاری از نویسندگان استان به ۹۰ میلیون تومان افزایش داده به شرطی که همه مراحل چاپ و انتخاب ناشر در استان انجام شده باشد.پیگیر مجوز چاپ کتاب در استان هستیم تا کار نشر و مجوز چاپ سریع‌تر و راحت‌تر در استان انجام شود.

قنواتی افزود: اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، دستگاه نظارتی و حمایتی از تولیدات فرهنگی و هنری هستند و هنرمندان باید با این دیدگاه به تولید و عرضه آثار هنری بپردازند.

در ادامه این همایش علی محمدطباطبایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامهرمز، گزارشی از فعالیت‌های هنری این اداره را تشریح کرد و پس از آن تنی چند از هنرمندان شهرستان و مسئولان انجمن‌های هنری مسائل و مشکلات خود را بیان کردند.

https://hoorkhabar.ir/460178کپی شد!
73
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.