معاون وزیر جهادکشاورزی: خوزستان از مستعدترین مناطق کشاورزی کشور است

چهارمین نمایشگاه صنایع و ماشین​آلات کشاورزی امروز با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی در محل دائمی برگزاری نمایشگاه​های بین​المللی اهواز آغاز به​کار کرد.

عباس کشاورز، معاون وزیر جهادکشاورزی امروز، ٢۵ آبان​ماه در جمع خبرنگاران و در حاشیه بازدید از نمایشگاه اظهارکرد: این نمایشگاه، نمایشگاه خوبی است اما از نظر فضا در حد کشاورزی استان نیست و انتظار من این بود که نمایشگاه بسیار بزرگتری برپا می​شد.

وی افزود: از آنجایی که خوزستان ٣٠ درصد منابع آبی را در اختیار دارد و خاک آن حاصلخیز است، بنابراین استان خوزستان از نظر ما یکی از مطمئن​ترین و مستعدترین مناطق کشاورزی کشور است.

کشاورز درباره تاثیر این نمایشگاه در اجرای طرح ۵۵٠ هزار هکتاری خوزستان، تصریح​کرد: فعلا نیازهای این طرح ارتباطی به این نمایشگاه ندارد زیرا در این طرح نیاز به زهکشی و نوسازی و یا احیای اراضی وجود دارد و سپس باید کشت​های مقدماتی برای آباد کردن زمین​ها صورت بگیرد.

وی در زمینه قیمت تجهیزات کشاورزی و مشکلات کشاورزان گفت: دولت قصد مداخله در زمینه تعیین قیمت را ندارد و قیمت باید براساس عرضه و تقاضا تنظیم شود؛ کار ما کنترل کیفیت تجهیزات و در ضمن اختصاص اعتبار به کشاورزان جهت خرید تجهیزات است.

کشاورز ادامه​ داد: انتظار داریم که با توجه به برگزاری این نمایشگاه مصرف​کنندگان با کالاها آشنا شوند و تولیدکنندگان کالا نیز اطلاعات فنی و اقتصادی و عملیاتی مناسبی در اختیار مصرف​کننده قرار دهند.

وی بیان​کرد: معتقدیم که تولیدات در بخش کشاورزی باید کیفیت داشته باشند و درصدد هستیم که از کشاورزان از طریق اعطای وام جهت خرید تجهیزات و امکانات و نهاده​ها حمایت کنیم.

معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: سیاست ما ایجاد رقابت و حذف انحصار است و تولیدکنندگان باید بتوانند در بازار با یکدیگر رقابت کنند و ما بنا نداریم از هیچ مرکز خاصی حمایت کنیم اما مساله مهم این است که مصرف​کننده باید نسبت به کیفیت و کارایی هر کالایی قانع شود.

همچنین رحیم جلیلی، مدیرعامل شرکت بین​المللی نمایشگاه​های خوزستان در حاشیه این نمایشگاه در گفت​وگو با خبرنگار اقتصادی ایسنا، اظهارکرد: این نمایشگاه با حضور ١۴٠ شرکت تولیدی از سراسر کشور برگزار شده است.

وی افزود: این نمایشگاه از امروز تا ٢٨ آبان​ماه برپا خواهد بود و علاقه​مندان می​توانند از ساعت ١۵ تا ٢١ از این نمایشگاه دیدن کنند.

جلیلی تصریح​کرد: در این نمایشگاه شرکت​کنندگانی از ١٩ استان کشور حضور دارند و فضای اختصاص یافته این نمایشگاه بیش از ۵ هزار متر مربع است. ۴٠ درصد از ظرفیت نمایشگاه به بخش کشاورزی و ۶٠ درصد مابقی به بخش دامپروری اختصاص یافته است.

وی ادامه​داد: همچنین در این نمایشگاه شرکت​هایی از کشور مجارستان حضور یافته​اند. فرهنگ​سازی جهت بازار مصرف، معرفی کالاها و خدمات جدید ایجاد رقابت سالم بین تولیدکنندگان و بازاریابی از جمله اهداف برپایی این نمایشگاه بوده است.

https://hoorkhabar.ir/454790کپی شد!
54
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.