زنگ کتاب و کتاب‌خوانی در مدارس خوزستان نواخته شد

زنگ کتاب و کتاب‌خوانی، امروز(۲۴ آبان) هم‌زمان با سراسر کشور، در مدارس خوزستان نواخته شد.

محمد تقی‌زاده مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان، در مراسم نمادینی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در دبیرستان حضرت معصومه(س) ناحیه ۴ اهواز برگزار شد، با اشاره به سرانه کتاب و سرانه مطالعه در جامعه، اظهارداشت: طی تحقیقات به عمل آمده در سال ۱۹۹۱، در اروپا برای هریک میلیون نفر ۸۰۰ عنوان کتاب، در آسیا ۷۰ عنوان کتاب، در آفریقا ۲۰ عنوان کتاب چاپ می‌شود. همچنین در کشورهای پیشرفته، سرانه مطالعه ۵ ساعت در طول روز و در کشور ما ۲تا ۴ دقیقه است.

وی افزود: امروز بحث کتاب و کتاب خوانی، سرانه مطالعه و چاپ کتاب از شاخص های توسعه جوامع محسوب می‌شود؛ لذا رگ حیات هر جامعه، مطالعه و توجه به کتاب است.

وی همچنین گفت: اگر بخواهیم دین مقدس اسلام، مکتب نبوی(ص) و انقلاب اسلامی را به خوبی بشناسیم، باید دو کتاب قرآن و نهج البلاغه را که مبانی دینی اصلی و واقعی هستند را به خوبی بشناسیم و امروز بیش از هر زمان دیگری به این شناخت نیاز داریم. بحث خواندن و نوشتن و مطالعه و توجه به کتاب آن‌قدر ارزش دارد که خداوند‌سبحان در اولین پیام وحی به رسول اکرم(ص) فرمودند: « بخوان»؛ این حاکی از ارزش و توجه دین مبین اسلام به خواندن و نوشتن است.

همچنین در این مراسم منصور کوهی رستمی سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان به تشریح برنامه‌های این اداره طی هفته کتاب و کتاب‌خوانی پرداخت.

فاضل خمیسی رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز، نیز در این مراسم گفت: امروز، روز زندگی است و با مطالعه، انسان زنده‌تر می شود.

وی افزود: در کشور ما در زمینه چاپ کتاب و سرانه کتاب حرکت های خوبی انجام شده است ولی نسبت به سایر کشورها باید کارهای بزرگتری انجام دهیم.

گفتنی است در این مراسم، کتاب تاریخ اهواز به قلم تقی‌زاده مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان و کتاب «راهکار های دوری از گناه» – سلسله مباحث اسراف و کتاب «چرا نماز»، به دانش آموزان و معلمان و کتابخانه دبیرستان حضرت معصومه(س) ناحیه ۴ اهواز اهدا و نمایشگاه کتابی در این آموزشگاه توسط مسؤلان افتتاح شد.

همچنین سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان ضمن بازدید از کتاب‌خانه این دبیرستان، در تهیه ۱۰۰۰ جلد کتاب قول مساعد داد.

https://hoorkhabar.ir/452662کپی شد!
92
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.