اجرای ۴۵ طرح ترویج کتابخوانی در خوزستان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان از اجرای ۴۵ طرح ترویج کتابخوانی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در این استان خبر داد.

عبدالنبی شاکریان اظهار کرد: مربیان پرتلاش کانون در ۲۳ شهر استان خوزستان ۴۵ طرح ترویج کتابخوانی را برای کودکان و نوجوانان را با همراهی والدین آن‌ها اجرا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه طرح‌های فانوس کاغذی، جزیره دانایی، کتابخانه‌ درختی همه جا با کتاب، جام قهرمانی کتاب، راه روشنایی، سرای اندیشه و همای دانش به ترتیب در شهرهای آغاجاری، امیدیه، بندر امام، ماهشهر و رامشیر اجرا می‌شوند، افزود: در شهرستان بهبهان نیز در سه مرکز کانون طرح‌های زیر چتر دانش، راه رشد و کشتی نجات برگزار خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، هفت خوان هفت رزم، ستاره‌های دنباله‌دار، گردونه دانش و بوستان کتاب را طرح‌های اجرایی مراکز کانون در شهرستان آبادان معرفی کرد و ادامه داد: در چهار مرکز کانون در شهرستان خرمشهر نیز طرح‌های ترویجی، کتاب یار مهربان، ققنوس کتاب، نردبان کتاب و رنگین کمان دانش به اجرا در خواهند آمد.

این مدیرکل فرهنگی در ادامه به برنامه‌های تدارک دیده شده در شهرستان اهواز اشاره کرد و گفت: دو طرح هم یار کتاب و یار مهربان در کانون شماره یک و ۴ طرح گنجینه‌های پنهان، سفر با کتاب، ایستگاه اندیشه و آمبولانس کتاب به ترتیب در مراکز کانون شماره ۵،۳،۲، و مجتمع اهواز تدارک دیده شده‌اند.

شاکریان، صداهای کاغذی در هویزه، یاران مهربان من در مسجدسلیمان، بال‌هایی برای پریدن در ملاثانی، همراه کتاب در کارون، پروانه دانش در اروندکنار، یک سبد کتاب در گتوند، نردبان کتاب در شادگان، صندوق‌دار اسرار در شوش، یک کتاب یک خاطره در منیوحی، مرا بخوان در باغملک، پیشنهاد کتاب در رامهرمز و هدیه با ارزش در سوسنگرد را از دیگر برنامه‌های کانون در شهرهای ذکر شده به مناسبت هفته کتاب عنوان کرد.

وی در ادامه یادآور شد: در شهرستان شوشتر دو طرح، سوار بر بال‌های کتاب و رنگین کمان کتاب، در شهرستان اندیمشک سه طرح، پرواز با بال‌های کاغذی، گام به گام با کتاب و مرا بخوان و در شهرستان دزفول نیز چهار طرح، پیک کتاب، هدهد، گلپی کتاب و قاصدک دانایی به اجرا در خواهد آمد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان همچنین از اجرای برنامه‌های، برپایی نمایشگاه کتاب و سرگرمی، مینی‌بوس پیک دانایی (کتابخانه سیار)، کارگاه نقد و بررسی کتاب، محفل ادبی، مسابقه کتابخوانی، زنگ مطالعه خانواده، نشست با نویسندگان محلی و همایش کتاب با حضور والدین به عنوان دیگر برنامه‌های مرتبط با این هفته نام برد.

شاکریان اضافه کرد: همچنین به صدا درآمدن زنگ مطالعه همزمان در مراکز و مدارس، زنگ مطالعه مربیان، طرح کتاب یاران در مدارس، تجلیل از کتابخوانان برتر، کارگاه کتاب‌سازی، اجرای نمایش عروسکی، ایستگاه نقاشی، نمایشگاه آثار اعضا، بازدید از چاپخانه، نشست آموزشی (چگونه فرزندم را به کتاب علاقه‌مند کنم) و برگزاری همایش قصه‌های گویای خانوادگی از جمله دیگر برنامه‌ها است.

این مدیرکل خاطر نشان کرد: معرفی آثار نویسندگان کودک و نوجوان، رونمایی از کتاب‌های جدید، اجرای طرح همیار کتاب در مدرسه، حضور در مدارس روستا، برپایی جشنواره استانی فرهنگی هنری و ادبی یار مهربان، روخوانی سوگندنامه خواندن و ویژه‌برنامه مصاحبه با یک کتاب دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده به‌مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در این سطح استان است.

وی در پایان از جشن کتاب، دیدار با مسئولان شهری، برگزاری نمایشگاه فروش کتاب و سرگرمی‌های کانون و مسابقات و سرگرمی در ۵۱ مرکز کانون خبر داد و از کودکان و نوجوانان و اولیای تربیتی دعوت کرد در برنامه‌های هفته کتاب کانون که از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۳ برگزار می‌شود، شرکت کنند.

https://hoorkhabar.ir/439886کپی شد!
73
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.