قول‌های قنواتی در نشست ناشران

 نشست هم‌اندیشی با ناشران فعال استان با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان سه‌شنبه (ششم آبان ۹۳) در سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد.

همایون قنواتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت سالار شهیدان امام حسین (ع) گفت: کم و بیش در جریان دغدغه‌ها و مشکلات نشر در استان هستم و این جلسه را برای شنیدن پیشنهادات و راه‌کارها از زبان فعالان نشر برگزار کردیم تا بتوانیم از آن در جلسات توسعه که در استانداری برگزار می‌شود استفاده کنیم.

وی افزود: نگاه دولت به حوزه فرهنگ این است که بخش عمده‌ای از برنامه‌های فرهنگی و هنری به متولیان فرهنگ و هنر واگذار شود تا نسبت به برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و اجرا اقدام کنند. سال‌ها است که نمایشگاه کتاب برگزار و هزینه بسیاری هم صرف اجرای آن می‌شود اما در نهایت ناشران هم راضی نیستند. به همین دلیل در حال برنامه‌ریزی هستیم که برگزاری نمایشگاه را به خود ناشران و بخش خصوصی واگذار کنیم.

قنواتی ادامه داد: استان خوزستان دارای تنوع فرهنگی بسیار است و اولین گام‌های مدرنیته از استان خوزستان آغاز شد. شاعرانی دارد که جزو بزرگان ادبیات معاصر ایران هستند و باید قدر این فرصت را دانست و به نحو مطلوب از آن بهره برد.

وی در خصوص ممیزی کتاب گفت: مکاتباتی با وزارتخانه انجام داده‌ایم و درخواست کردیم که هیات نظارت کتاب را به استان بسپارند و در حال حاضر مراحل قانونی و اداری آن در حال انجام است که ان‌شاءالله تا پایان سال هم این کار به نتیجه خواهد رسید. همچنین مقرر شد از این پس تمدید پروانه نشر به استان واگذار شود و به زودی این کار نیز انجام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به مبلغ در نظر گرفته شده برای خرید کتاب از ناشران استان اشاره کرد و افزود: سال گذشته اداره کل مجوز خرید کتاب به مبلغ ۲۵ میلیون تومان را داشت که خوشبختانه با رایزنی‌هایی که با وزارتخانه داشتیم این مبلغ را در سال جاری به ۹۰ میلیون تومان رساندیم اما تنها کتاب‌هایی که توسط ناشران استان و در چاپخانه‌های استان منتشر و چاپ شده باشند را خریداری خواهیم کرد.

وی افزود: برگزاری هفته‌های بازار کتاب، رونمایی از کتاب‌های منتشر شده توسط ناشران استان، برگزاری کارگاه‌های نقد و بررسی و فعالیت‌هایی از این قبیل می‌تواند در حوزه نشر بسیار مفید و موثر باشد و ما نیز در این زمینه‌ها از شما حمایت خواهیم کرد.

او گفت: به دنبال تهیه یک آیین‌نامه برای تجلیل از اهل قلم هستیم که ان‌شاءالله به زودی این کار انجام خواهیم داد و نتایج آ را اعلام خواهیم کرد.

https://hoorkhabar.ir/428579کپی شد!
71
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.