شاهوارپور: امر به معروف و نهی از منکر باید مدیریت شود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان با اشاره به همزمانی هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر و شهادت امام عاشورایی گفت: اولویت اقدامات این ستاد در مرکز استان، ادارات، کارخانجات و مساجد فعال در حوزه آموزش و توانمندسازی جامعه است.

سردار حسن شاهوارپور در همایش «تجدید میثاق با امام حسین(ع)؛ بزرگ آمر به معروف و ناهی از منکر» که امروز (۵ آبان ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به آن که امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه واجب فردی محسوب می‌شود و همه افراد جامعه موظف و مکلف به انجام این امر هستند؛ ارایه آموزش‌های مبتنی بر آموزه‌های دینی و رفتار ائمه اطهار(ع) در این زمینه لازم است، زیرا اگر هر فرد بر اساس برداشت خود به این کار بپردازد، مشکلات و حواشی را در پی خواهد داشت.

وی بیان کرد: تذکر لسانی بر اساس آموزه‌های دینی از آدابی است که ستاد در دستور کار خود قرار داده است. تذکری که اگر اثرگذار باشد می‌تواند اقناع‌سازی کند؛ مهم آن است که اقدام ایجابی در حوزه عمل تاثیری عمیق در پی داشته باشد.

شاهوارپور با اشاره به سطح‌بندی اعضایی که داوطلبانه با این ستاد همکاری دارند، گفت: جزوات، نشریات، نرم‌افزار و دیگر موارد مورد نیاز از مراکز فرهنگی تهیه و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان با تاکید بر این که امر به معروف و نهی از منکر باید مدیریت شود و در غیر این صورت تبعاتی را در پی خواهد داشت، گفت: مقامات قضایی، فرماندهان نواحی سپاه و بسیج و نیروی انتظامی با جدیت بر کیفیتی که شایسته جامعه ما است، مسایل را دنبال کنند. در صورتی که به امر به معروف کم‌توجهی شود، آسیب‌های بسیاری با توسعه منکرات به وجود می‌آید.

وی گفت: با توجه به اقدامات انجام شده در موضوع اقناع‌سازی بررسی جامعی روی مهم‌ترین و تاثیرگذارترین منکر قرار گرفت که در این میان توسعه شبکه‌های ضاله ماهواره‌ای، دنبال‌کننده افکار جوانان و خانواده‌ها است. بر این اساس بیش از ۶۰۰ همایش برای عموم مردم برگزار شد به گونه‌ای که پس از آن مردم داوطلبانه ماهواره‌های خود را تحویل دادند.

شاهوارپور بیان کرد: موضوع احداث پارک بانوان، تجهیز و فعال‌سازی نمازخانه‌ها در سطح ادارات و سازمان‌ها، راه‌اندازی تابلوهای ثابت در سطح شهر با هدف نمایش آیات و روایات مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر به منظور اطلاع‌رسانی به مردم و همچنین توجه به البسه در بازار از مواردی است که باید مورد اهتمام قرار گیرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان عنوان کرد: ذائقه مردم باید به سمت تولیدات استانی سوق داده شود. با توجه به سخن ریاست جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه بیکاری یک منکر است و همچنین دغدغه استان در این باره، باید این امر عملیاتی شود. اجناسی که از خارج از کشور وارد می‌شود دارای پیام فرهنگی هستند و باید با تقویت تولیدات داخلی، اشتغال و انتقال پیام فرهنگی بومی را نهادینه کنیم.

https://hoorkhabar.ir/422019کپی شد!
113
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.