۶ پروژه تامینی در زندان‌های خوزستان افتتاح شد

همزمان با سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر، ۶ پروژه تامینی، اقتصادی، تجاری و تولیدی و اشتغال زندانیان با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید. 

 

رضا پوستچی، مدیرکل زندان‌های خوزستان در آیین ویژه افتتاحیه این پروژه‌ها، هدف از فعالیت‌های مشترک اقتصادی و بیناد تعاون را توانمندسازی بازوان حمایتی در عرصه اقتصاد از زندانی و خانواده وی با کار و تلاش مولد خود زندانیان توصیف کرد و گفت: این کمک‌ها منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

وی اشتغال زندانیان در زندان را موجب کاهش جمعیت کیفری و جامعه جرم برشمرد و افزود: قطعا هرچه دولت نظام زندانبانی را حمایت کند می‌تواند این مجموعه را در کاهش بار مالی زندان‌ها بر جامعه و خودکفایی آن  اثرگذاری قطعی داشته باشد و زندان‌ها و بنیاد می‌توانند با آورده داخلی سازمان زندان‌ها که محیط، منابع انسانی و بستر کار است، کمک‌ها و ظرفیت‌های فراهم آمده را به برترین شکل ممکن بالفعل نماید.

رحیم مطهرنژاد، مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور نیز در این مراسم گفت: در کشور برای رسیدگی به مسایل و مشکلات همه اقشار محروم حامی و مسئول اثرگذار وجود دارد اما کار حمایت از زندانیان و خانواده‌های بی‌بضاعت آنان فقط از سازمان زندان‌ها و نهادهای حمایتی وابسته و بنیاد تعاون مورد انتظار است و اینها حامی‌ای جز قوه قضاییه ندارند.

وی تصریح کرد: تلاش بنیاد تعاون این است تا با ایجاد ظرفیت و فرصت‌های اشتغال زندانیان در زندان‌ها در سه محور زندان‌های بسته، نیمه‌باز و باز، که با استفاده از منابع داخلی سازمان زندان‌ها و بنیاد، بدون کمک موثر فراسازمانی انجام می‌پذیرد، روندی را موجب گردد که از زندانی در زندان و خانواده‌های بدون سرپرست آنان با تولید ثروت پایدار حمایت اصولی معمول گردد.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: اگر فرصت اشتغال برای زندانیان فراهم شود و آنها  پس از رهایی  نیز از سوی جامعه پذیرفته شوند، در وضعیت ناگزیر تکرار جرم و بازگشت به زندان قرار نمی‌گیرند. بنابراین تلاش ما این است تا با سازماندهی روند اشتغال مولد آنان ضمن کسب درآمد مناسب و آتیه‌سازی منطقی برای افراد فعال عرصه اشتغال، فرهنگ کار و خدمت شرافتمندانه را در باور زندانیان بارور ساخته و در کاهش آسیب‌های جامعه اثرگذار باشیم.

به گزارش ایسنای خوزستان، در آیین‌های افتتاح و بهره برداری از این پروژه‌ها که با حضور مطهرنژاد، مدیر عامل بیناد تعاون کشور انجام شد، فروشگاه بزرگ حامی که پروژه مشترک نمایندگی بنیاد تعاون  زندانیان خوزستان و تعاونی اعتبار طلوع کارکنان زندان‌های خوزستان بوده، در منطقه سپیدار اهواز به بهره‌برداری رسید.

دیگر پروژه افتتاح شده در این روز، مجتمع بزرگ ندامتگاهی و اشتغال مولد زندانیان نسوان (زندانیان زن) خوزستان بود که جدا از فضای مجزا و مجهز و مستقل ندامتگاهی، کارگاه‌های چند منظوره تولید محصولات غذایی  را نیز دارا می‌باشد.

این مجموعه تولیدی مقرر است محصولات غذایی فروشگاهی زندان‌های استان خوزستان را جهت عرضه به زندانیان با رعایت استانداردهای روز کارگاه‌های مربوطه در چند خط تولید و متنوع را عرضه نماید.

همچنین کارخانه تولید کود ورمی کمپوست با ظرفیت ۴۰۰ تن در هر نوبت تولید، کارگاه بسته‌بندی محصولات بهداشتی مصرفی زندانیان و همچنین کارخانه تولید بلوک‌های صنعتی ساختمانی CLC  است که در محل مجتمع ندامتگاهی محکومین مواد مخدر الحدید افتتاح و به بهره‌برداری رسیده‌اند. همچنین کلنگ احداث مجتمع دامپروری پرواری ۴۵۰ راسی دام حامی نیز به زمین زده شد تا ظرف ۳ ماه آینده به اتمام برسد.

در پایان مراسم افتتاحیه پروژه‌های مشترک اقتصادی، اجتماعی ، اشتغال مولد و تامینی بنیاد تعاون کشور و زندان‌های خوزستان، از موثرین و فعالان و پدیدآورندگان این پروژه‌ها تقدیر شد.

https://hoorkhabar.ir/41342کپی شد!
217
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.