کیانی‌زاده خبرداد: تشکیل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان/برگزاری المپیاد ورزشی خوزستان

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در نخستین نشست خبری خود، برنامه‌های این اداره‌کل را تشریح کرد.

فرامرز کیانی‌زاده در نشست خبری خود با خبرنگاران که ۲۸ بهمن‌ماه در اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: وقتی اخبار ورزشی انعکاس پیدا می‌کند باعث می‌شود انگیزه قهرمان برای ورزش افزایش یابد؛ پس یکی از مهم‌ترین حمایت‌ها، انعکاس اخبار ورزشی است. به نظرم این موضوع همچنین باعث می‌شود خانواده‌ها توجه بیشتری به ورزش داشته باشند.

 

وی ادامه داد: وقتی این اخبار انعکاس پیدا می‌کنند، مسوولان هم توجه بیشتری می‌کنند. با این انعکاس انتقادات هم گفته می‌شود و ضعف‌ها نیز مشخص می‌شوند. من به شخصه با طرح انتقادات مشکلی ندارم و اگر ببینم این انتقادات و ایرادات به جا است، آن‌ها را بررسی می‌کنم و به دنبال اصلاح آن می‌روم. من انتقادات به سیستم ورزش را یک کمک می‌دانم. به طور مثال ما تا زمانی که بازی‌های لیگ برتر فوتبال را به ورزشگاه غدیر نبرده بودیم، نمی‌توانستیم ایرادات این ورزشگاه را برطرف کنیم.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در ادامه با اشاره به انتخاب معاونان خود بیان کرد: بسیاری از مدیران و خیلی از دستگاه‌ها به معاونان خود کمتر اجازه مصاحبه می‌دهند ولی من اصلا در این زمینه مشکلی ندارم و به نظرم این یک اصل مدیریتی است و مدیر خوب کسی است که بعد از خود چهار، پنج مدیر داشته باشد، من هم با این دید معاونانم را انتخاب کردم و از این‌که چند مدیر در کنار خود داشته باشم، ابایی ندارم.

 

وی با بیان این‌که قبلا هم گفته بودم اعتقاد من به مدیریت علمی همراه با برنامه‌ریزی و برنامه‌مداری است، گفت: من به یک موضوع، علمی و با دید برنامه‌مداری و هدف‌گذاری نگاه می‌کنم. مطمئنا با این دید می‌توانیم شاهد یک مدیریت علمی‌ و نوین‌تر باشیم. من از گرشاسبی، مدیرکل قبلی استان تشکر می‌کنم، قطعا او کارهای بسیار خوبی انجام داده است و البته کارهای انجام نشده بسیاری هم وجود دارد که ما می‌خواهیم آن‌ها را تکمیل کنیم.

 

کیانی‌زاده در ادامه با اشاره به این‌که اداره‌کل ورزش و جوانان یک اداره خدماتی و مصرفی است، افزود: باید مدیرکل و معاونان آن به دنبال ارتباط و تعامل باشند؛ چرا که اگر این‌گونه نباشد نتیجه نمی‌گیرند. در شهرستان‌ها نیز باید به همین صورت باشد، چرا که اگر این‌گونه کار نشود به ضرر ورزش استان است. اگر یک رییس در شهرستان نتواند با فرماندار و نماینده آن شهر هماهنگ شود، او را جابه‌جا خواهم کرد. البته ممکن است او نیروی خوبی باشد و او را به شهرستان دیگری انتقال دهم. به هر حال ما باید بتوانیم با استاندار هماهنگ باشیم، چرا که اگر نتوانیم از حمایت‌های مجموعه استانداری برخوردار باشیم به نظر من آن مدیرکل باید برود، زیرا این حمایت بسیار مهم است. از نظر من ارتباط با نماینده‌ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. درکل با این روند می‌توانیم به رشد و ارتقای ورزش استان کمک کنیم.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در ادامه به “شورای ورزش استان” اشاره کرد و گفت: یکی از کارهایی که مد نظرمان بود تشکیل شورای ورزش استان بود که اتفاق هم افتاد. اتاق فکر قبلی با آن سیستم اصلا نمی‌توانست به ورزش استان کمک کند ولی شورای ورزش استان هم نهاد و هم مرجع قانونی است و هم این‌که مصوبات این شورا قانونی‌تر می‌باشند و می‌توان آن‌ها را با حضور استاندار و مقامات مسوول حاضر در جلسه مصوب و اجرایی کرد. ضمانت اجرایی این مصوبات خود استاندار است.

 

وی ادامه داد: من به این شورا بسیار امید بسته‌ام تا بتوانیم با برگزاری آن بسیاری از مشکلات ورزش استان را حل کنیم. مقتدایی، استاندار خوزستان نیز خود یک ورزشکار است و سال‌ها قبل هم نشان داده که چقدر به ورزش علاقمند است و در این راستا کارهای خوبی هم انجام داده است.

 

کیانی‌زاده با بیان این‌که برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری ما برای هیات‌ها است، خاطرنشان‌کرد: تمام شاخصه‌هایی که می‌تواند باعث رشد و ارتقای یک رشته شود را مد نظر قرار می‌دهیم. در این برنامه‌‌ریزی مواردی ازجمله مدال‌آوری، کارهای آموزشی و کلاس‌های داوری و مربیگری را در یک جدول قرار می‌دهیم. ما سال ۹۲ را سال پایه قرار می‌دهیم و در سال ۹۳ با حضور اعضای هیات‌ها و همکارانم عملکرد آن‌ها را بررسی می‌کنیم تا با یک دید مثبت ببینیم در این سال می‌خواهیم چه کارهایی انجام دهیم.

 

وی ادامه داد: به تبع تقویم ورزشی نیز نوشته خواهد شد که این تقویم همان بحث هدفگذاری است. به نظرم اگر سه سال این هدفگذاری تداوم داشته باشد، ورزش استان از ورزش کشور هم فراتر می‌رود. به هر حال امیدوارم از سال آینده این هدفگذاری را به مدت دو، سه سال ادامه دهیم و نتیجه هم بگیریم. این برنامه می‌تواند در شهرستان‌ها نیز انجام شود.  

 

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به طرح آمایش ورزش استان گفت: طرح آمایش باتوجه به توانایی هر شهرستان است و برای این می‌باشد که سرمایه‌ها هدر نروند و تقویت شوند و نیاز است که این طرح اتفاق بیافتد. در وزارت‌خانه ورزش و جوانان و همچنین استان، طرح‌های خیلی خوب زیادی وجود دارد ولی هیچ کدام به سال دوم هم کشیده نشدند. طرح آمایش هم خیلی در کشور اجرا نشد و در استان ما نیز خیلی از این طرح صحبت شد ولی واقعیت این است که ما براساس این طرح هیچ وقت، هیچ کاری انجام ندادیم. در هر صورت ما قطعا طرح آمایش را بازنگری می‌کنیم و براساس آن کمک‌های بیشتری به برخی رشته‌ها و شهرستان‌هایی که نیاز به مساعدت بیشتری برای کسب نتیجه بهتر دارند، می‌کنیم.

 

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی کمیته “پایه و پر مدال استان” عنوان کرد: به رشته‌های پایه و پر مدال استان براساس طرح آمایش بیشتر توجه می‌کنیم. هشت رشته جزو این کمیته خواهند بود.

 

کیانی‌زاده با بیان این‌که تجهیز و راه‌اندازی پایگاه قهرمانی، یکی دیگر از برنامه‌های ما است، گفت: خیلی از ورزشکاران که در سال‌های گذشته مقام‌های آسیایی و جهانی به دست آوردند، در این پایگاه مورد تست و آزمایش قرار گرفتند اما اکنون این پایگاه فعال نیست که قصد داریم طی سه، چهار ماه آینده آن را فعال کنیم. همچنین جزو برنامه‌های‌مان است که این پایگاه را در شهرستان‌ها نیز راه‌اندازی کنیم. به نظر من در این پایگاه‌ها می‌توان استعدادیابی هم کرد.

 

وی در ادامه خاطرنشان‌کرد: خیلی از برنامه‌ها نیاز به بودجه دارند و خیلی‌ها نیز به تفکر و اراده نیاز دارند که مطمئنا تفکر و اراده وجود دارد و ما می‌توانیم طبق آن، برنامه‌های‌مان را انجام دهیم ولی نیاز به زمان داریم. به هر حال در ماه‌های آینده این برنامه‌ها را عملیاتی خواهیم کرد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به برگزاری المپیاد ورزشی استان عنوان کرد: این المپیاد در جهت همگانی کردن ورزش، استعدادیابی و قهرمان‌پروری اهمیت دارد که از سال آینده آن را نیز عملیاتی می‌کنیم.

 

وی با اشاره به این‌که یکی از مشکلات ما این است که تیم‌های ورزشی‌مان تحت پوشش ادارات و ارگان‌ها نیستند، افزود: برخی رشته‌های لیگ برتری استان مانند بدمینتون و جودو با مشکلاتی از  لحاظ اسپانسر مواجه بوده‌اند و حتی ما برخی رشته‌ها مانند دوچرخه‌سواری را هم داریم که می‌توانند لیگ برتری باشند که ما این دو موضوع را در شورای ورزش پیگیری می‌کنیم تا تعدادی از این تیم‌ها دارای اسپانسر شده و به لیگ‌های کشوری راه پیدا کنند.

 

کیانی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود به راه‌اندازی صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان استان اشاره کرد و گفت: دوست دارم از این طریق بتوانیم از قهرمانان و پیشکسوتان استان حمایت کنیم. همچنین قصد دارم شورای همگانی را نیز تشکیل دهم. به نظر من همایش‌های پیاده‌روی که برگزار می‌شوند، برای توسعه این ورزش خیلی خوب است ولی معتقدم باید به دنبال ثبات ورزش همگانی باشیم. در سطح پارک‌ها باید با کمک شهرداری، مربیانی را قرار دهیم تا علاوه بر آموزش ورزش به مردم موارد علمی را بگویند و بر ورزش کردن آن‌ها نظارت داشته باشند تا کسی آسیب نبیند.

 

وی بیان کرد: ما به آموزش بسیار اعتقاد داریم. برگزاری کلاس‌های آموزشی درجه سه، دو و یک برای ورزش استان مفید است. البته همکارانم باید توجه داشته باشند که اگر کلاس‌های مربیگری درجه سه زیادی را برگزار کرده‌اند و مربیان درجه سه بسیاری وجود دارند، روی ارتقای درجه کار کنند و به فکر این باشند که درجات را بالاتر ببرند.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در ادامه گفت: در برخی رشته‌ها که استعدادهای بسیاری وجود دارد، اعتقاد دارم باید مربی از بیرون از استان بیاوریم، مانند رشته دو و میدانی. ۱۰ سال پیش یک مربی اوکراینی برای این رشته آوردیم که نتایج خوبی هم به دست آمد و توانستیم شش، هفت قهرمانی کشور و آسیا را کسب کنیم. ما برای سایر رشته‌ها نیز این برنامه را داریم. به نظرم حضور چنین مربیانی محاسن خوبی دارد، چرا که ضمن تمرین ورزشکاران، می‌تواند برای مربیان استان هم کلاس‌های آموزشی برگزار کند.

 

وی با اشاره به بخش عمرانی ورزش استان گفت: در این بخش اولویت کار با تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است. در سال قبل اعتبار عمرانی خوبی به ما ندادند و نتوانستیم این پروژه‌ها را تکمیل کنیم. در ادامه نیز قصد داریم به دنبال کارهای جدید برویم و سرانه ورزش استان را افزایش دهیم. دنبال این هم هستیم که فضاهای ورزشی روباز را مدنظر قرار دهیم.

 

کیانی‌زاده همچنین با اشاره به راه‌اندازی اداره ورزش و جوانان اهواز گفت: اهوازی که بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد، حق آن است که یک اداره ورزش و جوانان داشته باشد. به نظر من این اداره می‌تواند هم محاسن و هم معایبی داشته باشد که البته محاسن آن بسیار زیاد است. ازجمله محاسن آن این است که هیات‌های شهرستان اهواز راه می‌افتند و هر رشته در اهواز یک متولی خواهد داشت. به نظر من ارتقای ورزش اهواز باتوجه به پتانسیل‌های زیادی که از نظر نیرو و کارخانجات دارد، به رشد ورزش کشور کمک بسیاری می‌کند. خیلی‌ها به من توصیه می‌کنند که این اداره را در اهواز راه‌اندازی نکنم ولی من می‌گویم این برنامه برای آینده ورزش استان مفید است. این اداره اوایل سال آینده راه‌اندازی خواهد شد.

 

وی درباره ورزش بانوان خاطرنشان‌کرد: خوزستان بیشتر مدال‌هایش را از بخش آقایان به دست می‌آورد و می‌توان گفت ۸۰، ۹۰ درصد مدال‌های رسمی استان از بخش آقایان بوده است. همین تعداد مدال هم در بخش بانوان وجود دارد که ما می‌توانیم آن‌ها را کسب کنیم ولی از آن‌ها بی‌بهره بوده‌ایم. قطعا برای بانوان نیز برنامه‌ریزی می‌کنیم و به توسعه ورزش همگانی بانوان هم توجه خواهیم کرد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در ادامه بیان کرد: بدترین حالت ممکن از نظر مشکلات و کمبودها طی سال‌هایی که برای ورزش استان گذشته است، اکنون است. هیچ وقت ورزش خوزستان این قدر مشکل کمبود اعتبار نداشته است. البته بحث مدیران قبلی نیست، آن‌ها زحمت کشیده‌اند و در بخش‌هایی هم بوده که رشد داشته‌ایم. در هر صورت اکنون با این شرایط و بدهی‌ها، در حال چرخاندن ورزش استان هستیم. این موارد شرایط را برای کار کردن و مدیریت سخت می‌کند اما من به یاری همکارانم، حمایت استانداری و اصحاب رسانه امیدوار هستم تا بتوانیم از این دوره عبور و ورزش استان را بهتر کنیم.

 

کیانی‌زاده با اشاره به راه‌اندازی کمیته اقتصادی و بازاریابی ورزش گفت: این موضوع را در شورای ورزش استان مطرح کردیم و اعتقادمان این است که باید بحث اقتصادی و بازاریابی حل شود. کنار هر هیات کمیته اقتصادی و بازاریابی خواهیم گذاشت تا هیات‌های‌مان به استقلال مالی برسند که آن‌ها سپس می‌توانند برنامه‌های‌شان را عملی کنند.

 

وی درباره بخش جوانان هم عنوان کرد: ما قصد داریم ماده ۴۱ قانون پنجم توسعه را پیگری کنیم. همچنین شورای ساماندهی امور جوانان نیز وجود دارد که انشاالله آن را هم طی جلساتی که خواهیم داشت، پیگیری خواهیم کرد و خیلی از مشکلات را بررسی می‌کنیم.

 

در ادامه این نشست، خبرنگاران به طرح سوالات خود پرداختند و کیانی‌زاده به آن‌ها پاسخ داد.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص وضعیت فوتبال استان و زمان مجمع انتخاب رییس هیات عنوان کرد: با راه‌اندازی اداره ورزش و جوانان اهواز، فوتبال اهواز هم رشد خواهد کرد و وقتی فوتبال اهواز راه بیفتد، عده بسیاری به ورزش مشغول می‌شوند که علاوه بر این قهرمان‌پروری و استعدادیابی هم انجام خواهد شد. ظرفیت و پتانسیل استان به ویژه در فوتبال بسیار زیاد است و توانسته‌ایم چهره‌های خوبی هم به تیم‌ملی معرفی کنیم اما اکنون جای تاسف دارد که با این همه باشگاه‌های لیگ برتری، دسته یک و دسته دو، بازیکنی از خوزستان در تیم‌ملی نیست.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان ادامه داد: اکنون رییس هیات فوتبال استان عامری‌گلستان است ولی باتوجه به پست جدید او در استان چهارمحال و بختیاری، قصد داریم در آینده‌ی نزدیک مجمع این هیات را برگزار کنیم که اکنون هم اطلاعیه آن را منتشر کرده‌ایم و هر کسی که فکر می‌کند توانمند است می‌تواند تا پایان بهمن‌ماه برای ریاست این هیات ثبت‌نام کند. تمایل‌مان این است که فردی باسواد و تحصیل‌کرده و فنی، سکان‌دار این هیات شود و از زحمات عامری‌گلستان نیز تشکر می‌کنم.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا ‌که باتوجه به این‌که مصوب شده بود در زمینه اشتغال با قهرمانان جهانی همکاری شود اما این موضوع خیلی محقق نشد، شما در این زمینه چه برنامه‌ای دارید؟ اظهار کرد: یکی از معضلات ما بیکاری است. ما این موضوع را در جلسات شورای ورزش که با استاندار خواهیم داشت، مطرح خواهیم کرد.

 

کیانی‌زاده همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایسنا درخصوص این‌که چه برنامه‌ای برای ارتباط با صدا و سیما در جهت پخش مسابقات مختلف ورزشی استان علاوه بر فوتبال دارید؟ گفت: جلسه‌ای با رحیمی، مدیرکل صدا و سیمای استان داشته‌ایم و در آینده‌ی نزدیک نیز بازهم از او دعوت می‌کنیم تا به اداره‌کل بیاید و جلسه‌ای با او داشته باشیم و درخصوص پخش تلویزیونی مسابقات مختلف ورزشی توافق‌نامه‌ای با یکدیگر منعقد کنیم و این موضوع را حتما پیگیری می‌کنیم.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره بلاتکلیف بودن هیات جانبازان و معلولان استان گفت: این هیات باتوجه به تعدد رشته‌های مختلف در آن، برای خود یک اداره است و طی سال‌های گذشته نتایج خوبی را در چند رشته ورزشی به دست آورده است. این هیات باتوجه به اعزام‌هایی که دارد، خیلی هزینه‌بر است. خلفی، رییس هیات آن طی دو سال گذشته باتوجه به بیماری‌ای که داشت، نتوانست خیلی به این هیات توجه کند که البته به هر دلیلی درخصوص بودن یا نبودن خلفی هم تصمیم‌گیری نشد. در هر صورت اکنون با فدراسیون صحبت کرده‌ایم و می‌خواهیم سرپرست این هیات را مشخص کنیم و به دنبال برگزاری مجمع آن نیز هستیم. اداره این هیات بسیار سخت است و کسی به راحتی قبول نمی‌کند که ریاست آن را بر عهده بگیرد.

 

https://hoorkhabar.ir/387کپی شد!
211
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.