۱۰ خرداد؛ همایش نکوداشت ۱۲ نماینده فقید و شهید خوزستان

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان از برگزاری همایش نکوداشت ۱۲ نماینده فقید و شهید استان خوزستان در روز ۱۰ خرداد ماه در اهواز خبر داد.

فرج‌الله خبیر، در نشست خبری که امروز چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت در سالن این معاونت برگزار شد، با بیان این که این همایش با پیشنهاد استاندار خوزستان تدوین شده است،‌ اظهار کرد: از جمله اهداف برگزاری نکوداشت نمایندگان استان خوزستان زنده کردن یاد و خاطره نمایندگان شهید فقید استان و نهادینه کردن فرهنگ تقدیر از خدمتگزاران مردم است.

وی افزود: این نمایندگان مربوط به دوره‌های اول و دوم مجلس شورای اسلامی هستند که باید به زمان آن دوران نیز توجه داشت. ما با انواع توطئه‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی و درگیری همه استان با مقوله جنگ روبرو بودیم.

خبیر گفت: اهمیت دادن به جایگاه رفیع نمایندگان مردم از نکات ضروری و اهداف مهم این همایش است که با تقدیر شایسته از نمایندگان بر انتخاب بهینه مردم و نحوه ارائه خدمات نمایندگان به آنها تأثیر خواهد داشت.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان آشنایی نسل جدید با چهره‌های خدمتگزار و بازگویی فعالیت‌های آنها را از دیگر اهداف این همایش عنوان کرد و افزود: بازخوانی تاریخ زندگی نمایندگان از طریق انتشار مستندات زندگی آنها با هدف آشنایی مردم با فعالیت‌ها، نام‌ها، خاطره‌ها و اقدامات مفید آنها موردنظر است. مستندات زندگی این نمایندگان می‌تواند در قالب نوشتار فایل صوتی و عکس باشد. فراهم آوردن زمینه آشنایی وابستگان نمایندگان با یکدیگر می‌تواند انگیزه مشارکت در توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی استان را موجب شود.

خبیر با بیان اینکه نمایندگان فقید و شهید استان خوزستان دوازده نفر هستند، گفت: امید است با برگزاری این مراسم شرایط مناسبی برای آشنایی مردم با این نمایندگان فراهم شود. بر اساس جلسات و رایزنی‌های متعدد نکوداشت نمایندگان شهید و فقید استان خوزستان در روزهای ۹، ۱۰، ۱۱ خرداد برگزار می‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان افزود: برنامه‌های جمعه ۹ خرداد تجدید خاطره یاد و نام نمایندگان در نمازهای جمعه و بیان مطالبی در این رابطه توسط ائمه جمعه خواهد بود. همچنین شنبه ۱۰ خرداد مراسم اصلی برگزار می‌شود که شامل حضور مدعوینی شامل هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، نمایندگان ادوار مختلف استان، وابستگان و خانواده‌های نمایندگان، مدیران استانی، ‌اصحاب رسانه و مطبوعات است. حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری به عنوان سخنران در این مراسم حضور خواهد داشت.

وی با اشاره به رونمایی از تمبر یادبود نمایندگان در این مراسم که توسط اداره‌کل پست استان خوزستان تهیه شده است، گفت: اسناد سجلی این نمایندگان توسط اداره‌کل ثبت احوال استان خوزستان نیز آماده شده است.

خبیر گفت: همچنین ۱۱ خرداد و به تناسب شهرهایی که نمایندگان از آنها رأی آورده‌اند مراسم تجلیل از خانواد‌ه‌ها و بازگویی خاطره‌ها برگزار می‌شود. این نمایندگان شامل روحانی و غیر روحانی، برخاسته از آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه و دارای سوابق انقلابی هستند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان تصریح کرد: مستندات جمع‌آوری شده از این نمایندگان و مصاحبه با دوستان آنها در قالب یک مجلد کتاب قرار گرفته است و به چاپ می‌رسد.

 

https://hoorkhabar.ir/38169کپی شد!
91
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.