پخش زنده مراسم سالگرد شهادت حضرت فاطمه در اهواز از شبکه‌های سراسری

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان گفت: مراسم عزاداری مردم کلانشهر اهواز و اجتماع هیئت‌های مذهبی به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) با حضور صادق آهنگران و نزار قطری دو مداح سرشناس به صورت زنده از شبکه‌های سراسری پخش می‌شود.

مسلم رحیمی اظهار کرد: مراسم عزاداری مردم کلانشهر اهواز و اجتماع هیئت‌های مذهبی و دستجات عزاداری این شهرستان به صورت زنده با حضور مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) صادق آهنگران و نزار قطری از شبکه‌های سراسری همزمان با شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) پخش می‌شود.

وی افزود: این مراسم ساعت ۱۰ صبح پنج‌شنبه، ۱۴ فروردین‌ماه در خیابان سلمان فارسی علاوه بر شبکه استانی از شبکه‌های سراسری پخش می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان در ادامه با بیان اینکه صدا و سیمای خوزستان در روز شهادت حضرت زهرا (س)، تلاش می‌کند که به مدت پنج شب با پوشش تصویری زنده و ضبطی هیئت‌ها و دستجات مذهبی و پخش از سه حوزه صدا، سیما و خبر مراسم سوگواری باشکوهی را برای استان و کشور انعکاس دهد.

رحیمی خاطرنشان کرد: مراسم عزاداری و اجتماع هیئت‌های مذهبی سایر شهرستان‌های استان نیز از شبکه استانی به صورت زنده و ضبطی پخش می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به قرار گرفتن ایام فاطمیه (س) در تعطیلات نوروز و روز طبیعت گفت: صدا و سیمای مرکز خوزستان خدمتگزار هیأت‌های مذهبی است.

وی تصریح کرد: صدا و سیما در ایام نوروز با توجه به تغییر سال و ورود به سال جدید برنامه‌های شادی‌آور را نیز پخش کرد اما در همه برنامه‌های تلاش شد ایام فاطمیه (س) به حاشیه رانده نشود.

وی افزود: ملاک و معیار صدا و سیما برای برگزاری ایام فاطمه (س) آغاز مراسم‌های دفتر مقام معظم رهبری در حسینیه امام خمینی (ره) است.

رحیمی با بیان اینکه استان خوزستان دارای مردمی شیعه و ولایت‌مدار است، گفت: خوزستان دروازه ورود تشیع به ایران و در گذر تاریخ همواره مورد لطف و نظر اهل بیت نیز بوده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان ادامه داد: در استان خوزستان بزرگان و علمایی پرورش یافتند که در دوران خود سکان‌دار حوزه‌های علمیه جهان تشیع و از تأثیرگذار‌ترین شخصیت‌های دینی بودند.

وی صدا و سیمای مرکز خوزستان را در خدمت هیأت‌های عزاداری اعلام کرد و بیان داشت: صدا و سیمای مرکز خوزستان در خدمت شعائر دینی و ترویج معارف است.

رحیمی از ساخت ۲۰ کلیپ تصویری در اجتماعات اربعین سال گذشته صدا و سیمای مرکز خوزستان اشاره کرد و افزود: در سال گذشته از اجتماعات روز اربعین در خوزستان ۲۰ کلیپ تصویری توسط صدا و سیمای مرکز خوزستان تهیه شد که بر اساس ارزیابی کا‌رشناسان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تعداد ۱۷ کلیپ از آن‌ها در صدا و سیمای کشور پخش خواهد شد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان از مردم اهواز و هیئت‌های عزاداری خواست تا با حضور خود در روز پنج شنبه ۱۴ فروردین در خیابان سلمان فارسی تجمع بزرگی را برای برگزاری مراسم سوگواری حضرت فاطمه (س) تشکیل دهند.

https://hoorkhabar.ir/3764کپی شد!
217
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.