با حضور شخصیت های کشوری و لشکری صورت گرفت: کتاب خاطرات سردار گرجی رونمایی شد

   شهردار اهواز در مراسم رونمایی از کتاب خاطرات سردار گرجی رئیس ستاد سپاه ششم امام جعفر صادق(ع)در زندان الرشید عراق گفت: سردار گرجی زاده فردی با لیاقت و نام آشنا است که در دوران دفاع مقدس و اسارات رشادت به خرج دادند.

سید خلف موسوی افزود: خوزستان گنجینه مهم اسرار دفاع مقدس است که نقش مهمی در این زمینه ایفا کرد. دفاع مقدس به مثابه واقعه کربلاست و باید بایده زنده بماند.کسانی که به این امر می پردازند رسالت حضرت زینب (س) را ادامه می دهد چراکه تاریخ و نسل های آینده این موضوع را مطالبه خواهند کرد و باید نویسندگان ما این وقایع را بنویسند و همه دست به دست یکدیگر داده و این حماسه هشت ساله را بیش از این معرفی کنیم.

وی ادامه داد: امام (ره) نیز فرمودند آثار دفاع مقدس باید زنده نگه داشته شود و به درستی که این آثار و خاطرات باید برای نسل های بعدی به یادگار بماند.

در ادامه این مراسم نیز آیت ا… موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز گفت: به سردار گرجی این مرد آزاده و مصمم و اراده قوی که حضورش چه در مسند فرماندهی و در سایر جاها منشا خیرات بود به خاطر نوشتن این کتاب تبریک می گویم. عزیزانی که افتخار آزادگی نصیب آنان شد و در دانشگاه الهی و معنوی نمره خوبی گرفتند و برای جمهوری اسلامی افتخار آفریدند.

امام جمعه اهواز افزود: صدامی ها با خباثت و قسوات قلب در یک سوی جنگ و سوی دیگری هم انسان هایی با تقوا، با عبادت که در مقابل باطل ایستادگی و حتی با دشمنان خود نیز با محبت رفتار می کردند که این امر برای صلیب سرخی ها هم جای تعجب داشت.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: خوش به حال سردار گرجی که چنین افتخاری نصیبشان شد و در راه خدا جهاد کردند همانگونه که مولا حسین (ع) بدن خویش را در راه خدا نثار کرد. نماینده استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اوایل جنگ بچه ها با دست خالی در مقابل لشکر دشمن که مجهز به انواع سلاح ها و تجهیزات بودند ایستادند و کسانی که در دست دشمن بی رحم و قسی القلب اسیر شدند امتحان بزرگ شان این بود که مقتدرانه ایستادند و کلامی در راستای تضعیف نظام جمهوری اسلامی بر زبان نراندند.

       وی افزود: دشمن زمانی که این رشادت ها را می دیدند عصبانی می شد و چه بسا بسیاری از جوانان ما در زیر این شکنجه ها شهید شدند. این امتحان بزرگی بود که سردار گرجی و امثال وی از عهده آن برآمدند.به گونه ای که صدام نیز درباره ایستادگی رزمندگان ما زبان به اعتراف گشود. آیت ا… موسوی جزایری گفت: کشور ایران جنگ هشت ساله به تنهایی در مقابل کلیه قدرت ها و کشورها با آن قدرت نظامی جنگید و ایستادگی کرد.امیدوارم کسانی که در دوران اسارت در مقابل دشمن ایستادگی کردند و کوتاه نیامدند در پناه خداوند محفوظ باشند.

https://hoorkhabar.ir/35091کپی شد!
54
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.