افزایش طلاق در ایران/تشکیل کمیته ویژه حفظ بیت‌المال/آمران به معروف حمایت می‌شوند

معاون فرهنگی رئیس قوه قضائیه از افزایش پرونده‌های طلاق به دلیل ازدواج‌های ناصحیح در کشور خبر داد.

حجت‌الاسلام هادی صادقی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مشکلات اقتصادی سبب بعضی از تخلف‌ها در جامعه شده است اظهار کرد: به‌هم ریختگی اقتصادی در عرصه نظام بانکی و اداری گاهی موجب فساد اقتصادی می‌شود.

وی از افزایش پرونده‌های طلاق در کشور خبر داد و افزود: موضوع مذکور قابل توجه است و به دلیل ازدواج‌های ناصحیح ایجاد می‌شود.

صادقی با اشاره به پرونده‌های مختلف به دادگستری، تصریح کرد: قاچاق مواد مخدر در راس پرونده‌های ورودی به قوه قضائیه است.

معاون فرهنگی رئیس قوه قضائیه به افزایش ۹۰ درصدی تولید مواد مخدر پس از ورود آمریکا در افغانستان اشاره کرد و گفت: باندهای بزرگ قاچاق مواد مخدر در افغانستان فعال هستند.

وی با بیان اینکه ملت ایران از عوارض قاچاق مواد مخدر در رنج است، خاطرنشان کرد: موضوع مواد مخدر مانند جنگ تحمیلی به مردم ایران تحمیل شده است.

صادقی قاچاقچیان مواد مخدر را پیاده‌نظام دشمن خواند و بیان کرد: دشمن به دنبال تهی‌کردن کشور از درون است.

معاون فرهنگی رئیس قوه قضائیه افزایش تعداد پرونده قاچاق مواد مخدر در ایران را پس از ورود آمریکا در افغانستان ذکر کرد و یادآور شد: ۳۰ درصد از پرونده‌های کشور را قاچاق مواد مخدر تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ موجود عمومی جامعه با مطلوب نظام اسلامی فاصله دارد، اظهار کرد: جمعیت جوان کشور اهل خدا و معنویت هستند.

تشکیل کمیته ویژه حفظ بیت‌المال در قوه قضائیه

صادقی به تشکیل کمیته ویژه حفظ بیت‌المال در قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: مراقبت از انفال عمومی دستور رئیس قوه قضائیه است.

به گفته معاون فرهنگی رئیس قوه قضائیه، حفظ بیت‌المال نیاز به مراقبت عمومی دارد.

آمران به معروف حمایت می‌شوند

وی با تاکید براینکه اجرای امر به معروف و نهی از منکر وظیفه تمام دستگاه‌ها است، بیان کرد: امسال نشست‌های علمی در سطح ملی، استانی و منطقه‌ای به منظور اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه پیش‌بینی شده است.

صادقی به راهکاریابی اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و گفت: آمران به معروف از حمایت جدی قوه قضائیه برخوردار هستند و این موضوع با همکاری دادستان کل کشور پیگیری می‌شود.

 

https://hoorkhabar.ir/33788کپی شد!
86
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.