لزوم تقویت و گسترش گردشگری دریایی با گرایش دفاع مقدس

معاون اموربندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی خواستار تقویت و گسترش گردشگری دریایی با گرایش دفاع مقدس شد.

علی جهاندیده اظهار کرد: ایران کشوری دریایی است با این حال ظرفیت گردشگری دریایی آن تک رقمی و شاید کمتر که لازم است در این زمینه برنامه ریزی کافی صورت پذیرد.

وی شرکت کشیرانی والفجر را پیش قدم در امور گردشگری دریایی معرفی و عنوان کرد: کشتیرانی والفجر در این کار خیر پیش قدم شده و قدم به بازاری گذاشته که ممکن است در حال حاضر صرفه اقتصادی نداشته باشد.

معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: گردشگری دریایی ممکن است در حال حاضر صرفه اقتصادی نداشته باشد اما در آینده نزدیک از لحاظ مالی و ملی عواید زیادی خواهد داشت و سازمان بنادر هم آماده هرگونه کمک در این زمینه است.

وی به پایانه مسافربری خلیج فارس بندر خرمشهر اشاره کرد و اظهار داشت: برای احداث پایانه میلیارد‌ها ریال هزینه شده و روزانه یک هزار و ۲۰۰ نفر طرفیت دارد و به علت اینکه دارای منظره خوبی است می‌تواند از سایر ظرفیت‌ها استفاده کند و در آینده از لحاظ ملی مولد باشد.

جهاندیده مدیریت بنادر را مهم‌ترین موضوع عنوان کرد و ادامه داد: این نوع مدیریت مسافری در حال حاضر در بنادری همچون بوشهر، خارک، بندر عباس و همچنین خوزستان در حال پیگیری است.

وی بنیانگذاری فرهنگ گردشگری دریایی را از اهم برنامه‌های سازمان بنادر خواند و عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم گردشگری دریایی را بنیان و مردم را از مزایای گردشگری دریایی مطلع کنیم و در واقع مردم را با دریا و دریا را با مردم آشنا کنیم.

وی بنادر خوزستان را دارای قابلیت‌های بالقوه معرفی کرد و اذعان داشت: بنادر خوزستان تنها بنادری هستند که امکان کشتیرانی رودخانه‌ای دارند و این قابلیت خوب و بالقوه است.

معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی ایده گردشگری دریایی را مطرح کرد و گفت: خوزستان راس هرم مبارزه با زیاده طلبی رژیم بعثی بود و در دوران جنگ مهم‌ترین کار را خوزستان انجام داد و بنابراین موضوع گردشگری دریایی با گرایش دفاع مقدس طرح جذابی است.

وی افزود: این طرح تنها در حیطه کاری یک ارگان نیست بلکه علاوه بر سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان گردشگری، میراث فرهنگی و سایر ارگان‌هایی که در حفظ آثار دفاع مقدس نفش دارند می‌توانند در قالب یک طرح بلند مدت شرکت کنند و این ارزش‌ها را به مردم، دانش آموزان و دانشجویان معرفی کنند.

جهان دیده در ادامه به منطقه آزاد شدن آبادان و خرمشهر اشاره و عنوان کرد: سازمان بنادر خصوصا دو بندر خرمشهر و آبادان می‌توانند موتور محرکه خوبی برای منطقه آزاد باشند و ما از منطقه آزاد حمایت می‌کنیم.

وی اذعان داشت: سازمان بنادر می‌تواند نقش آفرین خوبی در مسئله منطقه آزاد باشد و آماده تحقق این موضوع است.

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر نقش منطقه آزاد بر تجارت دریایی دو منطقه خرمشهر آبادان و خرمشهر خاطر نشان کرد: منطقه آزاد شدن قطعا بر تجارت منطقه تاثیر بسزایی خواهد داشت اما مهم اجرای مقررات است.

وی تاکید کرد: برنامه‌های منطقه آزاد اگر خوب اجرا و مدیریت شوند و بحث بازاریابی و رویه‌ها خوب صورت گیرد قطعا یک مزیت الهی است.

https://hoorkhabar.ir/33737کپی شد!
126
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.