لزوم کاهش نرخ بی‌سوادی، مردودی و ترک تحصیل در آبادان

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار آبادان گفت: نرخ‌های منفی آموزشی از جمله، بی‌سوادی، ترک تحصیل و مردودی باید مد نظر مدیران باشد و از افزایش آن جلوگیری شود.

سید محمد مولوی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آبادان اظهار کرد: شاخص‌هایی وجود دارد که برای جامعه خطرناک است و نباید ترک تحصیل یک دانش آموز را کم اهمیت شمرد لذا ترک تحصیل کردن یک فرد و فقط به‌‌ همان شخص منتهی نمی‌شود و آثار مخرب دیگری در پی دارد، مدیران در نظر داشته باشند که باید نرخ مردودی و بی‌سوادی و ترک تحصیل را در شهرستان کاهش داد.

وی افزود: محوریت کار‌ها را در تمام شورا‌ها بر اساس برنامه ریزی صحیح و مدون باید پیش برد تا خللی در انجام امور ادارات پیش نیاید، همچنین برگزاری منظم و به موقع جلسات موجب پیشرفت در مصوبات و جلوگیری از اتلاف وقت ادارات محسوب می‌شود که دستگاه‌های مرتبط باید اهمیت ویژه‌ای به حضور به موقع در جلسات دهند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار آبادان تصریح کرد: برخی شورا‌ها همانند شورای آموزش و پرورش، اشتغال و ورزش، از اهمیت بالایی برخوردار هستند و مستقیما به سلامت جامعه ربط دارند که باید به آنها توجه ویژه ای داشت.

مولوی ادامه داد: علاوه بر مصوبات شورا، سایر دستگاه‌های شهرستان می‌توانند در حوزه آموزش و پروش به این اداره یاری رسانند چراکه همه ما به نوعی با این دستگاه در ارتباط هستیم.

وی تاکید کرد: ستاد اوقات فراغت دانش آموزان در اختیار استانداری هر استان است، ولی برای هدفمند کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان باید کارگروهی را تحت عنوان فعالیت‌های فراغتی در شهرستان تشکیل داد و مصوباتی را در جهت بهبود وضعیت فراغت دانش آموزان تصویب کرد.

معاونت سیاسی اجتماعی فرماندار آبادان ابراز کرد: هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی در خصوص بحث اوقات فراغت دانش آموزان ضرورت دارد.

مولوی از مدیران دستگاه‌های خواست تا طرح‌های خود را به صورت بسته پیشنهادی تحویل این شورا دهند تا از حداکثر ظرفیت‌ها در این خصوص بتوان استفاده کرد.

وی تشکیل شورای راهبردی آموزش را مهم خواند و یادآور شد: مدیران با تشکیل این شورا باید نرخ بی‌سوادی را کاهش داده و از افزایش شاخص مردودی و ترک تحصیل دانش آموزان جلوگیری کنند چراکه ترک تحصیل یک محصل به‌‌ همان فرد خاتمه نمی‌یابد و آثار منفی آن در جامعه یک صدمه بزرگ است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار آبادان خاطر نشان کرد: با معرفی دبیرستان رازی به عنوان یکی از ۱۲ مدرسه ماندگار کشور، بنا شده است در آغاز سال تحصیلی جدید، دانش آموزان قدیمی این آموزشگاه را در محل این دبیرستان گرد هم جمع کنیم و ضمن ارائه یک برنامه فرهنگی در جهت پیشبرد این دبیرستان همفکری صورت گیرد.

https://hoorkhabar.ir/33695کپی شد!
67
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.