درآمد ماهانه شهرداری چوئبده ۳ میلیون تومان است

شهردار چوئبده گفت: درآمد ماهانه شهرداری چوئبده از محل عوارض به استناد اسناد موجود، ماهانه حدود ۳ میلیون تومان است که کفاف هزینه‌های این شهرداری را نیز نمی‌دهد.

امین مرادی ضمن قدردانی از خدمات شورای جدید شهر چوئبده، اظهار کرد: در این مدت کوتاه، شورای جدید به اندازه چهار سال کار کرده و جای خالی کم کاری و استفاده نکردن از فرصت‌ها را گرفته است.

وی ادامه داد: این نقطه صفر مرزی کمبودهای فراوانی دارد که باید از محل درآمدهای کلان نفتی به این شهر محروم نیز اعتباراتی اختصاص یابد تا در زمینه محرومیت زدایی در این شهر اقدامات لازم انجام پذیرد.

شهردار چوئبده تصریح کرد: شایسته شهر چوئبده نیست که شهرداری آن در یک ملک اجاره‌ای استقرار داشته باشد و از ارباب رجوع در یک منزل استیجاری پذیرایی شود.

مرادی افزود: یک قطعه زمین برای احداث ساختمان شهرداری و شورای شهر و سازمان آتش نشانی جانمایی شده که امیدوارم هر چه زود‌تر کار احداث آن آغاز شود.

وی ضمن گلایه از بی‌توجهی مسئولان امر به شهر چوئبده عنوان کرد: این شهر از محرومیت بالا و تاسف برانگیزی رنج می‌برد، با اینکه چوئبده به شهر تبدیل شده است، اما هیچ آثاری از وجود یک شهر و سیاست‌های شهری دیده نمی‌شود.

شهردار چوئبده تاکید کرد: هر کجای این شهر تازه تاسیس پای می‌گذاریم با مشکلی روبرو هستیم و با دارا بودن ۱۰ هزار جمعیت از سرانه بسیار کمی برخوردار هستیم.

مرادی اظهار کرد: چوئبده هنوز فاقد یک پارک است و از دارا بودن یک ایستگاه آتش نشانی محروم است و در مواقع نیاز باید دست به دامان آتش نشانی اداره بندر چوئبده شویم.

وی ابراز کرد: به همت شورای شهر جدید، از محل دریافت عوارض تا این تاریخ بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان بدهی این شهرداری پرداخت شده و موضوع بیمه کارکنان نیز در حال پیگیری است.

شهردار چوئبده ادامه داد: حقوق کارکنان این شهرداری تا قبل از این به حد و نصاب قانون اداره کار نرسیده بود که امسال با همت شورای این شهر حقوق کارکنان را فرا‌تر از قانون اداره کار پرداخت می‌شود.

مرادی تصریح کرد: با پیگیری‌های شورای جدید شهر چوئبده، کتابخانه عمومی شهر چوئبده نیز جانمایی و در حال احداث است.

وی افزود: چوئبده نیازمند کمک مسئولان است و در مقایسه با شهرهای جدید التاسیس دیگر، هیچ گونه کمکی به این شهر نشده است.

شهردار چوئبده خواستار شد: مسئولان منطقه آزاد باید نگاه خود را به چوئبده تغییر داده و این شهر را از امکانات لازم مناطق آزاد برخوردار کنند.

مرادی ادامه داد: این شهر نقطه عطف پیروزی‌های رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل است، چوئبده دروازه شکست محاصره آبادان و آغاز پیروزی‌های تاریخی لشکریان اسلام است، اما کاروان‌های راهیان نور نیز برای بازدید از این شهر عبور نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: مشخص نیست که چرا بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) پس از جنگ و در دوران بازسازی که نقش تعیین کننده‌ای در سلامت منطقه داشت به تعطیلی کشانده شد و تا به امروز هیچ مرکز درمانی شایسته‌ای در این منطقه احداث نشده است.

شهردار چوئبده ادامه داد: این شهر به اسم شهر شده ولی هیچگونه از امکانات و تاسیسات شهری در آن وجود ندارد و حتی از داشتن یک باجه یا یک شعبه بانک هم محروم است.

وی یادآور شد: اعتباراتی که به چوئبده اختصاص می‌یابد درشان و منزلت این شهر و این مردم نیست، در حالی که حتی مرکز درمانی این شهر از داشتن آمبولانس، پزشک، و حتی تجهیزات دارویی محروم است و امکان خدمات رسانی به بیماران پس از ساعت ۲۲ شب عملا وجود ندارد.

مرادی در پایان خاطر نشان کرد: درآمد ماهیانه شهرداری چوئبده از محل عوارض به استناد اسناد موجود، ماهیانه حدود سه میلیون تومان است که کفاف هزینه‌های این شهرداری را نیز نمی‌دهد.

https://hoorkhabar.ir/31175کپی شد!
83
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.