فعالیت ۴۰ پایگاه هلال احمر خوزستان در ایام نوروز

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از فعالیت ۴۰ پایگاه هلال احمر خوزستان در ایام نوروز خبر داد.

علی خدادادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: ۴۰ پایگاه هلال احمر خوزستان به مسافران نوروزی و کاروان‌های راهیان نور در خوزستان خدمات ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه این پایگاه‌ها در مبادی ورودی و مناطق مختلف استان خوزستان مستقر شده‌اند، اذعان کرد: تردد ۴۰ هزار و ۸۲۰ خودروی مسافران نوروزی عبوری از مبادی ورودی خوزستان از ۲۸ اسفند تا شب گذشته توسط این پایگاه‌ها ثبت شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به اینکه این مدت یک هزار و ۳۰ نفر علاوه بر سرنشینان این خودرو‌ها به این پایگاه‌ها مراجعه کرده و از خدمات و راهنمایی همکاران ما بهره‌مند شدند، اضافه کرد: ۲۱ هزار و ۳۹ نفر نیز در این مدت از خدمات پست‌های سیار هلال احمر استفاده کرده‌اند.

به گفته وی ۳ هزار و ۶۶۸ نمازگزار از امکان خیمه‌های نماز جمعیت برای ادای فریضه نماز استفاده کردند و ۸ هزار و ۴۸۶ نفر نیز به ایستگاه‌های سلامت جمعیت مراجعه کرده و به صورت رایگان ویزیت شدند.

وی از توزیع اقلام فرهنگی و راهنمایی و گردشگری در پایگاه‌های جمعیت خبر داد و عنوان کرد: در این مدت ۷۱ هزار و ۲۱۲ برگ نقشه استان و اهواز، ۸۵ هزار و ۵۴۸ بروشور ایمنی و سلامت و ۱۰۰ هزار و ۲۶۵ برگ سایر اقلام فرهنگی (بازی و کتابچه و…) به مراجعان اهدا شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان خاطرنشان کرد: ۱۷۴ امدادگر جمعیت در پست‌های ثابت و ۲۶ نیروی این جمعیت در پست‌های سیار در این مدت مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در حوزه امداد جاده‌ای نیز از ۲۶ اسفند تا امروز در مجموع به ۱۷ مصدوم حوادث رانندگی امدادرسانی کردند که پنج نفر به مراکز درمانی منتقل و ۱۰نفر سرپایی مداوا شدند و چهار نفر نیز فوت کردند.

وی تصریح کرد: پایگاه‌های ثابت و موقت و سیار جمعیت نیز در این مدت ۶۹۰ بیمار مراجعه‌کننده را به صورت سرپایی مداوا کرده و هفت نفر را به بیمارستان منتقل کردند.

خدادادی همچنین به امدادرسانی به زائران راهیان نور اشاره کرد و گفت: در این حوزه نیز یک‌هزار و ۴۳۷ نفر مداوای سرپایی و هفت نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

https://hoorkhabar.ir/2914کپی شد!
182
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.