اختصاص ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پژوهشی ۷۰ دستگاه اجرایی

معاون توسعه منابع انسانی استانداری خوزستان از اختصاص ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پژوهشی ۷۰ دستگاه اجرایی خبر داد.

علی عماد پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری استان خوزستان، اظهار کرد: فعالیت‌های پژوهشی یک ضرورت جدی و اجتناب ناپذیر برای رفع مشکلات و علل آن‌ها است.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های پژوهشی باید تقاضامحور، راهگشا و گره‌گشای معضلاتی باشد که استان و کشور ما امروز با آن‌ها دست به گریبان هستند خاطرنشان کرد: طرح‌های پژوهشی باید مشکلات را آسیب‌شناسی، شناسایی و به روش علمی بیان کنند.

معاون توسعه منابع انسانی استانداری خوزستان تصریح کرد: باید با برنامه زمانبندی و راهکارهای عملیاتی برای حل مشکلات جامعه چاره اندیشی کرد که انجام تحقیق و پژوهش یکی از روش‌های مهم است.

معاون توسعه منابع انسانی استانداری خوزستان اضافه کرد: باید با ایجاد هماهنگی، از موازی کاری و تکراری‌شدن فعالیت‌های پژوهشی جلوگیری و امور پژوهشی به سمت برطرف کردن نیازهای جامعه هدایت شود.

وی با بیان اینکه اعتبارات خوبی برای طرح‌های پژوهشی اختصاص داده شده تصریح کرد: امیدواریم همان‌طور که برای تصویب و تأیید طرح‌های پژوهشی تلاش شد برای اجرایی‌شدن طرح‌ها نیز مساعدت شود.

معاون توسعه منابع انسانی استانداری خوزستان، خواستار تصویب طرح‌های خالی از اشکال شد و افزود: انتظار می‌رود کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری استان برای اظهارنظر، وقت و مطالعه و دقت بیشتری صرف کند.

وی خاطرنشان کرد: محورهای پژوهش‌های سال جاری شامل پیگیری دستگاه‌ها برای اعتبارات، الزام دستگاه‌های اجرایی به رعایت چارچوب و مصوبات کارگروه پژوهش برای رعایت فرایند پروژه‌های پژوهشی و بهره‌گیری از امکانات و تجارب مراکز علمی و دانشگاهی است.

عماد همچنین به لزوم تقویت تشکل‌ها و انجمن‌های مردم نهاد اشاره کرد و اظهار داشت: این نهاد‌ها می‌توانند رقابت بین دولت و بخش خصوصی ایجاد کنند.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های اساسی و جدی دولت یازدهم برون‌سپاری و حمایت از بخش خصوصی است.

این مسئول با اشاره به اینکه اساس کار هر کشور تربیت مدیر است گفت: مدیران سرمایه عظیم جامعه هستند که باید به آن احترام گذاشته شود اما مدیران هم باید به گونه‌ای عمل کنند که اعتماد‌ مردم را فراهم کنند.

معاون توسعه منابع انسانی استانداری خوزستان، جایگاه تکریم ارباب رجوع را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: ساماندهی و استقرار مناسب نیرو‌ها در جایگاه‌های شغلی و اجرای هر چه بهتر طرح تکریم و حفظ جایگاه مردم و ارباب رجوع، از جمله سیاست‌های مهم تحول اداری در سال جاری است.

عماد اجرای نقشه راه اصلاح نظام اداری دستگاه‌های اجرایی و حرکت به سمت بهره‌وری به‌عنوان بستر توسعه استان دانست.

وی، واگذاری تصدی‌ها و برون‌سپاری فعالیت‌ها در دستگاه‌های اجرایی از مهم‌ترین برنامه دولت در تحول اداری برشمرد و گفت: الزام دستگاه‌های اجرایی به استفاده و بهره‌گیری از توانمندی‌های بخش خصوصی و ایجاد بستر لازم برای رقابت سالم و تعیین و شناسایی گلوگاه‌ها و جلوگیری از فساد اداری، در راستای برنامه سلامت اداری کشور است.

https://hoorkhabar.ir/28267کپی شد!
89
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.