پرداخت ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار از سوی دولت به روستائیان

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور از پرداخت ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار از سوی دولت برای مشارکت با روستائیان خبر داد.

ابوالفضل رضوی عصر امروز در جریان بازدید میدانی از روستاهای بخش مرکزی آبادان اظهار کرد: دخالت و همراهی مردم در اقتصاد و مدیریت آن از جمله اهداف این نوع از سیاست‌گذاری دولت است.

وی با اشاره به برخی مشکلات موجود در روستاهای آبادان به ویژه در بخش کشاورزی و نخیلات تصریح کرد: سابقه آبادان در بحث تنوع، کیفیت، تولید و صادرات خرما در سطح کشور نشان از آن دارد که بحث فرآوری و تبدیل خرما در این منطقه به لحاظ اقتصادی بسیار مفید، خوب و زودبازده است.

*لزوم تشکیل تعاونی روستایی با رویکرد فرآوری محصول نخل در آبادان

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با تاکید بر سیاست دولت در مشارکت مردم در امر سازندگی اضافه کرد: روستائیان آبادانی می‌توانند با تشکیل یک شرکت در قالب تعاونی و یا سهامی خاص در زمینه تشکیل کارگاه‌های فرآوری خرما در منطقه اقدام کنند.

رضوی یادآور شد: برای این منظور هر خانوار روستایی که در تشکیل این تعاونی مشارکت می‌کند باید ماهانه ۶۰ هزار تومان و به مدت یک سال این مبلغ را به خزانه شرکت پرداخت کند.

وی ادامه داد: پس از واریز این مبلغ به حساب شرکت و تایید آن توسط کمیته برنامه‌ریزی شهرستان و شورای برنامه‌ریزی استان، دولت نیز در این امر مشارکت خواهد کرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور همچنین بر پرداخت ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار از سوی دولت برای مشارکت با روستائیان در این امر تاکید کرد و گفت: از آنجایی که دولت به صداقت و عهد و وفای روستائیان اعتماد دارد، بازپرداخت تسهیلات ارائه شده با یک سال تاخیر(تنفس) دریافت می‌شود.

رضوی با بیان اینکه مدت زمان بازپرداخت تسهیلات یاد شده هفت ساله و با کارمزد چهار درصد خواهد بود، ابراز امیدواری کرد تا با انجام این کار علاوه بر ایجاد اشتغال سود حاصل از این کار عاید روستائیان سهامدار شود.

وی با تاکید بر اینکه برای ضمانت بازپرداخت تسهیلات یاد شده سند ملکی و یا کارت یارانه افراد قابلیت استناد دارد، خاطر نشان کرد:‌ دو ماه پس از راه‌اندازی و آغاز به کار شرکت تعاونی مذکور امکان تجهیز خانه بهداشت روستایی و زمینه پرداخت ۳ میلیارد تومان تسهیلات برای لایروبی انهار نیز مهیا می‌شود.

https://hoorkhabar.ir/251435کپی شد!
119
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.