قضاوت داور خوزستانی در مسابقات جهانی تکواندو

داور خوزستانی در رقابت‌های کلاس A جهانی تکواندو که در اسپانیا برگزار می‌شود، قضاوت می‌کند.

داریوش یحیی، داور خوزستانی که قرار است جهت قضاوت، به این مسابقات اعزام شود، اظهارکرد: این رقابت‌ها ۲۶ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود که در آن رنکینگ قهرمان جهان ارتقا پیدا می‌کند و من هم از سوی کشور اسپانیا جهت قضاوت در این مسابقات، دعوت شده‌ام.

وی که همراه با یک داور ایرانی دیگر در این رقابت‌ها قضاوت می‌کند، گفت: داور دیگری هم که قرار است از ایران در این مسابقات قضاوت کند، همان داوری است که در رقابت‌های المپیک حضور داشته است.

این داور خوزستانی در ادامه درباره سابقه خود توضیح‌داد: از سال ۷۲ شروع به قضاوت کرده‌ام و من عمدتا در مسابقات داخلی کشور و لیگ‌ها قضاوت کرده‌ام. در حال حاضر هم داور بین‌المللی درجه ۳ هستم.

وی خاطرنشان‌کرد: از زمانی‌که داور بین المللی شده‌ام، در بیشتر کلاس‌های بازآموزی داوری که از سوی ‌فدراسیون جهانی برگزار شده است، شرکت کرده‌ام و سعی‌ام بر این بوده است تا قوانین به‌روز را فرا بگیرم. آخرین دوره‌ای هم که شرکت کردم، اسفندماه سال گذشته در دبی بود.

یحیی در ادامه درباره داوری تکواندو در کشور گفت: شاید تنها کشوری باشیم که لیگ تکواندو را در سطح بالا و چند رده‌ سنی دختران و پسران برگزار می‌کنیم و قطعا باتوجه به این‌که در ایران لیگ‌های مختلفی برگزار می‌شود، این موضوع علاوه بر پویایی و رشد ورزشکاران، باعث ارتقا سطح داوران هم شده است. باتوجه به این‌که داوران ایرانی ممارست بیشتری در مسابقات دارند، نسبت به داوران دیگر آماده‌تر هستند.

وی در پایان خاطرنشان‌کرد: از تمام کسانی که در راه ارتقا سطح داوری به من کمک کرده‌اند، تشکر می‌کنم.

https://hoorkhabar.ir/24877کپی شد!
66
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.