بسته اخبار روز ورزش خوزستان – ۹۳/۶/۱۰

کیانی‌زاده: پیشرفت در ورزش نیازمند رسیدن به درآمد پایدار استdownload (7)

 فرامرز کیانی‌زاده در نشست با روسای هیات‌های استان که روز گذشته (یکشنبه) در اداره‌کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، اظهار کرد: برای ۴۱ هیات ورزشی از ۴۵ هیات استان در ابتدای سال برنامه هدفگذاری انجام دادیم که این کار تقریبا دو ماه به طول انجامید.

وی بیان کرد: ضرورت هدفگذاری و برنامه ریزی را همه می دانند و به هر حال برای سه چهار هیاتی هم که هدفگذاری و برنامه ریزی انجام نشد به این دلیل است که آن هیات ها یا سرپرست نداشتند و یا این که تغییراتی داشته اند. در این هدفگذاری قرار شد که هیات‌ها به عنوان مجری به دنبال محقق شدن اهداف بروند و اداره‌کل هم ضمن نظارت به دنبال این است که بخشی از مشکل مالی هیات ها را تامین کند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: کل تعهدی که ما به هیات های ورزشی داریم، نزدیک به یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان شد. از زمانی که هدفگذاری ما به پایان رسیدند، یکی از اهداف مان را این دانستیم که به دنبال تامین منابع مالی برویم.

وی گفت: خدا را شکر در بخش هایی موفق بودیم و این هفته نزدیک به ۳۰ تا ۴۰ درصد از هدفگذاری ای که شد که بیش از ۵۰۰ میلیون تومان است، به حساب هیات های استانی واریز می شود. به هر حال به نظرم این هدفگذاری نتیجه داد و اگر آن برنامه ریزی اتفاق نمی افتاد شکی نیست که همگی دچار روزمرگی می شدیم.

کیانی‌زاده بیان کرد: این هدفگذاری چند حسن دارد؛ هم این که انگیزه به وجود می آید و هم این که سعی و تلاش می شود که برنامه ریزی انجام شده، محقق شود. در این بین خود من هم هدفی را برای خودم مشخص کرده ام و واقعا تلاش می‌کنم تا هدفم را محقق کنم و ان‌شاالله که به همین صورت هم خواهد شد.

وی خطاب به روسای هیات های ورزشی استان گفت: انتظار دارم مانند چند ماه گذشته تلاش تان را داشته باشید، ضمن این که تلاش تان را هم مضاعف کنید تا مابقی برنامه ریزی و هدفگذاری، محقق و عملیاتی شود و من هم قول می دهم تمام سعی ام را کنم تا تعهدی که در بخش مالی داشته ام را عملیاتی کنم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد: پول نسبتا خوبی که بین هیات های استان و ادارات شهرستانی تقسیم شد در فروردین ماه سال ۹۱ بود و اکنون دو سال است که هیچ پولی بین هیات ها تقسیم نشده است. البته ممکن است به صورت موردی، هیاتی پولی دریافت کرده باشد. به هر حال می دانیم این پولی را هم که قرار است به هیات دهیم جوابگوی فعالیت های آن ها نیست.

وی خاطر نشان کرد: وزارت ورزش و جوانان در جلسه ای که دو ماه پیش داشتیم اعلام کرد تا پایان سال ۹۳، ۴۵۰ میلیون تومان به ما می دهد که این مبلغ بدهی سه هیات جانبازان و معلولان، کشتی و شنا است که هر سه هیات بیش از ۵۰۰ میلیون تومان بدهکار هستند. به هر حال بحث های وزارتی اصلا جوابگوی فعالیت های ما نخواهند بود. ما مبنا را بر این گذاشته ایم که از اعتبارات و ظرفیت های استانی و حمایت های استاندار و معاونان وی استفاده کنیم و من و معاونانم تلاش می کنیم تا از این حمایت ها بهره ببریم.

کیانی‌زاده افزود: ما در بخش هدفگذاری مان، زمان را هم خریده‌ایم؛ یعنی با برنامه‌ریزی که در ابتدای سال داشتیم از زمان استفاده کردیم. به هر حال اگر برنامه ریزی و هدفگذاری صورت نمی گیرد، نه می‌توانستیم نتیجه بگیریم و نه می توانستیم به دنبال پول برویم، چرا که هدفی نداشتیم.

وی بیان کرد: سال ها است که هیات‌ها تجهیزات خریداری نکرده اند و قطعا روسای هیات‌ها در کنار هدفگذاری که انجام می دهند، به خرید یکسری تجهیزات نیازمند هستند. بنابراین از روسای هیات‌های استانی می خواهیم نیازهای استان و شهرستان های خود را بنویسند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: متاسفاته طی ۸ تا ۱۰ سال گذشته هیچ گامی در راستای استقلال مالی هیات ها برداشته نشد، در حالی که آیین نامه هیات‌ها به صورتی نوشته شده است که هیات ها به سمت استقلال مالی بروند. اگر می خواهیم ورزش مان از نظر پیشرفت و رشد، به ثبات برسد باید به درآمدزایی و درآمد پایدار برسیم. قرار هم نیست که این درآمد خیلی بزرگ باشد بلکه مهم این است که بدانی آن درآمد را هر ماه داری.

وی بیان کرد: ممکن است درآمدزایی یکی دو سال زمان ببرد ولی در سال های آینده هیات های استان خوزستان به جایی می رسند که اصلا نیازی به کسی ندارند.

کیانی‌زاده در ادامه گفت: من آقای ممتازان که سمت های مختلفی در ورزش داشته است و اکنون هم مشاور استانداری است را به عنوان مشاور اقتصادی خودم انتخاب کردم و از او ممنون هستم که پذیرفت در بخش اقتصادی که نیاز صد درصد ضروری است به ما کمک کند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اداره‌کل ورزش و جوانان در ارزیابی عملکرد ادارات کل کشور در سال ۹۲ در جایگاه چهارم قرار گرفت که چندین دلیل دارد و این‌که دو سه آیتم را برای ما با امتیاز صفر در نظر گرفتند که این جای بررسی دارد و هم این‌که مستنداتی که هیات ها به ما ارایه دادند هم کم بود و هم به موقع نبود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: ما هدف مان را برای سال ۹۳، ایستادن در جایگاه نخست گذاشته ایم و تمام سعی و تلاش ما رسیدن به این مهم است که شدنی هم می باشد. البته به شرط این که هیات ها به همین صورت به کار خود ادامه دهند و کمی هم تلاش شان را بیشتر کنند. ضمن این‌که می پذیریم که مشکلات و کمبودهای بسیاری داریم.

[divider]

آغاز رقابت بانوان خوزستانی در لیگ دسته یک تیراندازی کشور 2014-09-01_20-23-44

سیدسالار محمدنیا، رییس هیات تیراندازی استان  اظهار کرد: خوزستان در هفته اول ۱۴ شهریورماه در تهران به مصاف تیم پارسا تهران می رود.

وی گفت: فروغ دانایی‌فر، مریم و الهه خوش‌نظر، منور میزری، معصومه دشت بزرگ، زهرا تقیان و نیلوفر شعبانی در بخش تفنگ و رزیتا نوروزی، الهه گل‌کور، مریم هرمزی، الهام یوسفی و سپیده نوربخش در بخش تپانچه برای تیم استان شرکت می کنند. سارا مولایی و حسین امیری به عنوان مربی و لیلا عبیات به عنوان سرپرست، تیم استان را همراهی می کنند.

رییس هیات تیراندازی خوزستان بیان کرد: بازیکنان استان تمرینات خوب و منظمی داشته اند و چند بار هم از آن ها رکوردگیری کرده ایم. حضور آن ها در مسابقات آزاد و قهرمانی کشور نیز در بالا رفتن آمادگی شان تاثیرگذار بوده است.

وی در پایان گفت: بانوان استان برای اولین بار است که در لیگ کشوری شرکت می کنند و در واقع این اولین محک آن ها در لیگ کشوری است.

[divider]

برگزاری مسابقات هندبال نونهالان خوزستانdownload (2)

ناصر قاسمی، دبیر هیات هندبال استان اظهار کرد: این مسابقات در بخش دختران و پسران به ترتیب ۱۲ و ۱۳ شهریور ماه به میزبانی اهواز و شوشتر برگزار می شود.

وی گفت: در بخش دختران تاکنون تیم‌های مسجدسلیمان، شوشتر و اهواز و در بخش پسران نیز تیم های ایذه، باوی، بهبهان و شوشتر اعلام آمادگی کرده‌اند.

قاسمی درباره وضعیت هندبال استان گفت: با توجه به پتانسیلی که وجود دارد، جا برای پیشرفت هست ولی بعضی هیات های شهرستانی مشکل مالی دارند و به همین دلیل نیز نمی توانند خیلی در مسابقات شرکت کنند که این موضوع باعث می شود که نتوانیم بگوییم پتانسیل و ظرفیت استان چقدر است.

[divider]

پیکارهای کیک‌بوکسینگ بانوان خوزستان برگزار می‌شودdownload (3)

علی آغاجاری، دبیر هیات ورزش های رزمی استان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: این مسابقات روز جمعه این هفته به میزبانی اهواز برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: کیک‌بوکسینگ‌کاران رده های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در این مسابقات با یکدیگر رقابت می کنند.

دبیر هیات ورزش های رزمی خوزستان گفت: با توجه به این که دو سه سالی است که رقابت های کیک‌بوکسینگ بانوان را برگزار نکرده ایم، فکر می کنم حضور ۱۰۰ رزمی‌کار در این مسابقات راضی‌کننده باشد.

وی بیان کرد: دو سال پیش بود که بانوان استان در مسابقات کشوری دو مقام تیمی به دست آوردند و ان‌شاالله وضعیت آن ها بهتر هم می شود.

آغاجاری در پایان خاطرنشان‌کرد: نفرات برتر این مسابقات در رقابت های انتخابی تیم‌ملی که مهرماه برگزار می شود، با حریفان خود رقابت می کنند.

[divider]

اعزام ۲ گلف‌باز خوزستانی به مسابقات بین‌المللی تایلندimages (1)

تیم‌ملی کشورمان در این رقابت‌ها که از ۱۸ تا ۲۱ شهریورماه در کشور تایلند برگزار می‌شود، حضور خواهد یافت.

منوچهر نصیری و سعید براتی از خوزستان، تنها نفرات اعزامی ایران در بخش مردان به این مسابقات هستند.

اردوی قبل از اعزام تیم‌ملی گلف به مسابقات بین‌المللی اوپن تایلند از ۱۱ تا ۱۳ شهریورماه در مجموعه ورزشی انقلاب تهران برگزار می‌شود.

https://hoorkhabar.ir/246324کپی شد!
149
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.