ارایه آموزش‌های ویژه پیشگیری از اعتیاد در سال تحصیلی جدید

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: متاسفانه سن اعتیاد در سال‌های اخیر کاهش یافته و حتی معتاد ۱۲ ساله هم داشته‌ایم که به دلیل زندگی در محیط‌های آلوده به سمت اعتیاد سوق پیدا کرده است ولی این عمومیت ندارد؛ عموما سن اعتیاد بالای ۲۰ سال است.

فرج‌الله خبیر  با بیان این که در جلسات شورای مبارزه با مواد مخدر استان به طور مرتب پیگیری می‌شود، اظهار کرد: بیشترین مواد مصرفی در خوزستان، تریاک و حشیش است اما در سال‌های اخیر گرایش افراد به مصرف مواد صنعتی بیشتر شده است.

وی با اشاره به چگونگی ورود مواد مخدر به استان خوزستان، ادامه داد: مبادی ورودی استان از سمت استان‌های بوشهر، چهار محال بختیاری، کهگلویه و بویر احمد و لرستان، راه‌های ورود مواد مخدر به خوزستان است.

معاون استاندار خوزستان عنوان کرد: همچنین شهرستان‌های مبادی استان بیشتر درگیر قاچاق مواد مخدر هستند، از جمله این شهرها می‌توان به ماهشهر، بهبهان و اندیمشک اشاره کرد و بیشترین کشفیات مواد مخدر نیز در شهرهای اندیمشک و ماهشهر بوده است.

خبیر گفت: بیشترین آشپزخانه‌های تولیدکننده مواد مخدر صنعتی در شهرستان اهواز کشف شده‌اند ولی در دیگر شهرها از جمله آبادان و ماهشهر نیز به ندرت از این آشپزخانه‌ها کشف شده است.

وی در خصوص برنامه پیشگیری از اعتیاد با نزدیکی فصل بازگشایی مدارس، اظهار کرد: کنترل و نظارت اوضاع در مدارس بر عهده مدیران مدارس است که باید با جدیت کنترل‌های لازم را داشته باشند ولی در اطراف مدارس و واحدهای آموزشی، تلاش می‌شود با برقراری گشت‌های نیروی انتظامی، کنترل‌های لازم به منظور پیشگیری از خرید و فروش مواد مخدر صورت بگیرد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: همچنین با برنامه‌های آموزشی در جهت آگاهی‌بخشی به جوانان و والدین آنها، تلاش می‌شود جوانان و خانواده‌ها از آثار مخرب اعتیاد به مواد مخدر آگاه شوند. به همین منظور در سال تحصیلی جدید، هر هفته به مدت یک ساعت به صورت ویژه، آموزش پیشگیری از اعتیاد در کلاس‌های درس دانش‌آموزان توسط مربیان مجرب ارایه خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حوزه پیشگیری باید مشارکت والدین بیشتر جلب شود تا خودشان بتوانند رفتار فرزندانشان را رصد کنند.

خبیر با بیان این که با وجود تلاش‌ها و آموزش‌های ارایه‌شده باز هم جوانان به مواد مخدر رغبت دارند، اظهار کرد: این موضوع که چرا با ارایه این همه آموزش در جهت پیشگیری از اعتیاد، جوانان به مصرف مواد مخدر گرایش پیدا می‌کنند، باید در قالب یک تحقیق جامع و فراگیر به شخصیت ایرانی‌ها پرداخته و مورد بررسی قرار گیرد.

https://hoorkhabar.ir/240844کپی شد!
71
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.