مقتدایی: اشتغال در بخش خدمات مغفول مانده است

استاندار خوزستان با تاکید بر ایجاد اشتغال در بخش‌های خدماتی گفت: معتقدیم که اشتغال در این بخش مغفول مانده است.

عبدالحسن مقتدایی در نشست شورای اداری استان که روز گذشته، ۲۶ اسفندماه در محل استانداری خوزستان برگزاری شد، اظهارکرد: اولویت ما در سال آینده توجه به اشتغال‌زایی در بخش خدمات است.

 

وی افزود: در بخش خدمات باید خیلی کار شود و جای کار وجود دارد و درصد قابل توجهی از اشتغال در این بخش است.

 

مقتدایی تصریح‌کرد: طرح احیای اراضی خوزستان پس از سال‌ها در حال پیگیری است و از ۸۵۰ هزار هکتار به ۵۵۰ هزار هکتار رسیده است.

 

وی عنوان‌کرد: بنا به تصمیمات اتخاذ شده متولیان طرح احیای اراضی قرار است از تمام ظرفیت‌های استان استفاده و کار توسط پیمانکاران استان انجام شود تا ماندگاری سرمایه و اشتغال را داشته باشیم.

 

استاندار خوزستان ادامه‌داد: خوشبختانه مدیرعامل موسسه جهاد نصر از افتخارات دفاع مقدس است که امیدواریم جهادگونه این طرح را پیگیری کند.

 

وی اظهارکرد: بعد از تعطیلات سال نو، سامانه ۱۱۱ جهت ارتباط مستقیم با استاندار راه‌اندازی می‌شود که از این طریق، پیامک‌ها را به بخش‌های مختلف ارجاع خواهیم داد و تمام شهروندان استان می‌توانند از این امکان استفاده کنند.

 

مقتدایی بیان‌کرد: با توجه به اعتباراتی که صرف طرح احیای اراضی می‌شود معتقدم اجرای طرح موجب احیای جامعه کشاورزی استان می‌شود.

 

وی افزود: دستورالعملی را در دستور کار دارم که این دستورالعمل تا اواخر فروردین‌ماه تدوین و ابلاغ می‌شود و بر خرید از محصولات داخل استان تاکید دارد.

 

مقتدایی از جلوگیری از صدور فاکتورهای زی‌حسابان برای خرید محصولات خارج استان که آن محصول در داخل استان هم تولید می‌شود، خبرداد و گفت: جلوی ورودی بار از خارج استان به داخل را با استقرار افراد خواهیم گرفت. البته من هم از تولیدکنندگان استان انتظار دارم خلاقیت و کیفیت را رعایت کنند و کیفیت را بالا ببرند تا قابل دفاع باشند.

 

استاندار خوزستان عنوان‌کرد: ستاد معین تحت عنوان سواحل، عمران، تالاب‌ها، رودخانه‌ها و مراکز گردشگری در استان تشکیل شده است. مردم نباید به دلیل کمبود امکانات از استان خارج شوند و ما کاری را انجام می‌دهیم که در شان استان و کسانی که جان و خون خود را هدیه داده‌اند، باشد.

 

وی در ادامه بر لزوم فرهنگ‌سازی و نهادینه شدن فرهنگ در امور استان تاکید و خاطرنشان‌کرد: در فرهنگ رانندگی مثلا همین سرعت‌گیرها توهین به مردم است و باید سرعت‌گیرها جمع شوند و این یک فرهنگ می‌شود.

 

https://hoorkhabar.ir/2404کپی شد!
120
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.