کشف ۱۵ تن مواد محترقه درآستانه چهارشنبه‌سوری / اجرای طرح جمع‌آوری معتادان لامکان تا روزعید

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از اجرای طرح جمع‌آوری معتادان لامکان در تهران تا روز عید خبر داد و گفت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته، این معتادان به کمپ شفق که بازسازی شده است، منتقل می‌شوند.

سردار حسین ساجدی‌نیا روز دوشنبه در نشست خبری پیرامون تشریح اقدامات یکساله پلیس تهران بزرگ و تمهیدات پایان سال این پلیس، با بیان اینکه خوشبختانه در چند سال اخیر شاهد کاهش صدمات و مصدومیت‌های چهارشنبه آخر سال بوده‌ایم، گفت: امیدواریم امسال شاهد کاهش خسارات و مصدومان باشیم و بررسی‌ها نشان داده است که امسال نسبت به سنوات گذشته میزان سر و صدا در سطح شهر کمتر بوده است و استقبال از مواد محترقه نیز کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه میزان تولید مواد محترقه دست‌ساز با توجه به اقدامات پیشگیرانه، کاهش یافته است گفت: تاکنون ۱۵ تن مواد محترقه که عمدتا غیراستاندارد و وارداتی بوده‌اند، توسط پلیس تهران کشف شده است.

ساجدی‌نیا در مورد افراد دستگیر شده در این زمینه گفت: حدود ۲۰ نفر که عمدتا واردکننده این مواد محترقه بودند، دستگیر و به مقام قضایی معرفی شده‌اند.

وی در مورد برخورد ماموران پلیس با دست‌فروشان مواد محترقه نیز گفت: دست‌فروشان نمی‌توانند مواد محترقه غیراستاندارد و دست‌ساز بفروشند و ماموران پلیس نیز با این دستفروشان در معابر برخورد می‌کند.

رییس پلیس پایتخت در پاسخ به این سؤال که آیا کسبه محدودیت زمانی فعالیت در چهارشنبه آخر سال دارند؟ گفت: محدودیت ساعت کاری در نظر گرفته نشده است و بنا به صلاحدید خود، افراد می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند. اما توجه داشته باشید خودروهایی که در چهارشنبه آخر سال اقدام به ایجاد ناهنجاری در پایتخت می‌کنند، توقیف و خودروهای آنها پس از نوروز به آنها تحویل داده خواهد شد.

ساجدی‌نیا با بیان اینکه امسال نیز رویکرد پلیس کوچه محوری است، گفت: به شهروندان توصیه می‌شود که در کوچه‌های خود اقدام به جشن کرده و در سطح معابر اصلی حضور نیابند.

وی همچنین در مورد بکارگیری پلیس افتخاری در نوروز، گفت: بکارگیری پلیس افتخاری به ما نیز ابلاغ شده است و تعدادی از این افراد جذب شده و در نوروز به صورت داوطلبانه به کار گرفته خواهند شد.

رییس پلیس پایتخت در مورد تمهیدات انتظامی و ترافیکی بازی فوتبال فردا و تقارن این بازی با مراسم چهارشنبه‌ آخر سال، گفت: پلیس تمهیدات انتظامی و ترافیکی خاصی در نظر گرفته است و بازرسی بدنی نیز از تماشاچیان خواهد داشت. اما درخواست ما از مردم این است که با توجه به بین‌المللی بودن این بازی، همه جوانب را در نظر بگیرند تا همچون سنوات گذشته بازی آرامی داشته باشیم.

ساجدی‌نیا در مورد نمایش فوتبال فردا در سینماهای کشور نیز گفت: در مورد پخش بازی فوتبال فردا شب از سینماها درخواستی نداشته‌ایم.

وی همچنین با بیان اینکه از بیست و نهم اسفند ماه در ۳۵۰ نقطه از پایتخت، ایستگاه پلیس برپا خواهد شد، گفت: علاوه بر گشت‌های کلانتری، گشت‌های سواری نیز در سطح کلانشهر تهران افزایش یافته است؛ به طوری که مردم می‌توانند به وضوح میزان افزایش گشت‌ها در سطح معابر و بزرگراه‌ها را مشاهده کنند.

به گفته ساجدی‌نیا میزان گشت‌های پیاده پلیس نیز نسبت به سنوات گذشته افزایش داشته است.

رییس پلیس پایتخت در مورد راه‌اندازی سامانه کالاهای مسروقه نیز با بیان اینکه راه‌اندازی این سامانه در سال ۹۳ رخ می‌دهد، گفت: در انبارهای تهران بزرگ نیز تعداد زیادی اموال مسروقه می‌ماند که امیدواریم با راه‌اندازی این سامانه، این کالاها به مالباختگان پس داده شود.

وی با بیان اینکه در کلیه پایانه‌های پایتخت، کلانتری دایر شده است گفت: خوشبختانه گزارش خاصی از سرقت در پایانه‌های پایتخت نداشته‌ایم و متاسفانه عمده سرقت‌ها در طول مسیر و به شیوه بیهوشی انجام می‌گیرد.

ساجدی‌نیا با بیان اینکه در ایام پیش از نوروز، ماموران پلیس در قالب گشت‌های محسوس و نامحسوس، کلیه مراکز تجاری، بازار و … را به منظور جلوگیری از بروز سرقت، مورد پایش قرار می‌دهند، گفت: پلیس بحث برخورد با کیف‌قاپان، زورگیران و جیب‌برها را در دستورکار خود قرار داده است.

رییس پلیس پایتخت همچنین در مورد برخورد با اراذل و اوباش نیز گفت: روز گذشته ۵۰ نفر از اراذل و اوباش سطح تهران دستگیر شده‌اند و در حال حاضر نیز طرح جمع‌آوری معتادان در شش نقطه تهران از جمله مناطق ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵ و ۲ ادامه دارد و با توجه به هماهنگی‌هایی که با ستاد مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته است، این معتادان پس از جمع‌آوری، به کمپ تحویل داده خواهد شد.

وی با اشاره به بازسازی کمپ شفق، گفت: طرح جمع‌آوری معتادان تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

ساجدی‌نیا همچنین در تشریح عملکرد یکساله پلیس‌های تخصصی پایتخت، با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون پلیس آگاهی توانسته است در حوزه‌های مختلف ۱۰۱۵ باند را منهدم کند، گفت: در بحث سرقت خرد و زورگیری شاهد کاهش هستیم.

رییس پلیس پایتخت گفت: در حوزه پلیس امنیت نیز این پلیس به استثنای ماموریت‌های اعلامی، ۶۰ طرح دیگر را نیز در زمینه برخورد با آتلیه‌ها، تولیدکنندگان پوشاک و … انجام داده است.

به گفته وی از ابتدای امسال تاکنون ۳۶۷ طرح در راستای تامین امنیت پایتخت در تهران اجرا شده است.

ساجدی‌نیا با بیان اینکه از سال ۹۲ تاکنون ۱۳ میلیون لوح فشرده مبتذل و مستهجن در سطح پایتخت جمع‌آوری شده است، گفت: خوشبختانه ۹۰ درصد پرونده‌های پلیس فتا نیز منجر به کشف شده است.

https://hoorkhabar.ir/2240کپی شد!
175
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.