۱۰ کلانتری حاشیه اهواز را پوشش می دهند/ حاشیه ها به شهرکهای بسیار خطرناک تبدیل شده اند

معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان گفت: هر چند دستگاه های مختلف باید آسیبهای اجتماعی را مورد بررسی و پیگیری قرار داده و برای کاهش این آسیبها، اقدامات اساسی در مجموعه خود انجام دهند، ولی حلقه گمشده ای نیز در استان وجود دارد که موجب شده دستگاه ها در این زمینه جزیره ای عمل کنند.

سرهنگ سید رحمان موسوی در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان که در معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان برگزار شد، اظهارکرد: اگر شورای سیاست گذاری در این زمینه وجود داشته باشد که موارد، امور و اقدامات را منسجم سازد و اتفاق نظر در این حوزه ایجاد شود، ارایه راهبردها بهتر صورت می گیرد و تاثیر گذاری اقدامات افزایش پیدا می کند.

معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان به وجود مناطق حاشیه نشین در استان اشاره کرد و افزود: بیش از ۴۰۰ هزار نفر در حاشیه شهرها به عنوان حاشیه نشین زندگی می کنند و ۵۵ درصد مجرمان در این مناطق و ۸۰ درصد از جرایم به این مناطق مربوط است و توسط این افراد انجام می شود.

موسوی اظهار کرد: اولویت جرم موجود در مناطق هشت گانه حاشیه نشین اهواز، از نوع سرقت و موادمخدر است. از بین ۲۰ کلانتری در سطح این شهر، ۱۰ کلانتری حاشیه اهواز را پوشش می دهند. با ایجاد قرارگاه مبارزه با سرقت و پیشگیری از سرقت در استان، عملیات به صورت پیوسته انجام می شود، به طوری که مناطق حاشیه تبدیل به محلی ناامن برای مجرمان شده است.

وی گفت: آن چه که اکنون در خوزستان به آن مبتلا هستیم، ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه شهرهای بزرگ است. یک سری اهمال کاری از سوی دستگاه ها صورت گرفته که موجب شده برخی حاشیه نشینی ها در استان شکل بگیرد.

معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان اظهار کرد: برخی از دست فروشان و حاشیه نشین ها خود را در بسیاری مسایل محق می دانند این در حالی است که این افراد به دلیل قانون گریزی و عدم پایبندی به قانون به مناطق حاشیه وارد شده و ساکن شده اند.

موسوی افزود: باید به دنبال دلیل این اتفاق باشیم؛ همه به این فکر می افتند که چرا نیروی انتظامی اینها را سرکوب نمی کند؟ باید بدانیم که چه عاملی موجب پدید آمدن این شرایط شده است و درصد مقصر بودن هر دستگاهی را در این زمینه مشخص کنند ولو اینکه دستگاه مقصر نیروی انتظامی باشد.

وی ادامه داد: اگر از ابتدا و از ۱۰ سال پیش از ساخت و سازها در حاشیه ها پیشگیری می شد، با این شرایط مواجه نمی شدیم. بی توجهی همه در این زمینه موجب این وضعیت شده و اکنون حاشیه شهرها به شهرک های بسیار مخرب و خطرناک تبدیل شده است.

معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان درباره قانون گریزی و جلوگیری از این اقدامات، گفت: آموزش های همگانی از جمله مباحث بسیار مهم و تاثیر گذار در بحث قانون مداری است. لازم است در مناطق حاشیه شهرهای بزرگ نیز در مباحث مختلف آموزش ها گسترش پیدا کند و در ارتقای دانش در این مناطق و همچنین سراسر استان خوزستان اقدامات موثر انجام شود.

https://hoorkhabar.ir/216459کپی شد!
157
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.